Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy G20\GMC Vandura => Wątek zaczęty przez: AdrianB w Września 07, 2022, 05:41:25 pm
-
Witam, auto gaśnie w czasie jazdy... I po chwili odpala normalnie i znowu jedzie z 500m i gaśnie. I tak w kółko....mam wrażenie czym dłużej się poczeka to dalej jedzie. Wymieniłem świece,kable,palec,kopułkę,filtr paliwa,pompe paliwa. Czujnik w aparacie do wymiany?
-
Nie znam się, ale podobne objawy koledzy często diagnozują jako czujnik położenia wału.
-
Czyli ten w aparacie zapłonowym?
-
Nie wiem co tam miała g20 w 94 r.Ale wygląda na czujnik wału ,powinien być o ile jest na godz 8 z przodu wału pod kołem pasowym.Łatwa wymiana.W aparacie jest czujnik wałka rozrządu.Padający czujnik wału po lekikim przestygnięciu."naprawia się"jak się nagrzeje to znów pada.i tak coraz częściej i za każdym razem krótsze odcinki. Od tego zacznij. Podobne objawy daje padający moduł zapłonowy,gdzieś w pobliżu cewki na radiatorze.Ale to na później ewentualnie.
Wygląda na to ,że jest .Tak wygląda
https://shop.advanceautoparts.com/find/1994-chevrolet-g20-crankshaft-position-sensor.c8223
-
Patrzyłem od spodu auta i nigdzie nie widzę żeby ten czujnik sie znajdował.
-
Bo go nie ma 😃. Jest tylko czujnik w aparacie wraz z modułem.
-
Sprawdź jeszcze TPS-czujnik położenia przepustnicy
-
Sprawdź jeszcze TPS-czujnik położenia przepustnicy
A jak to zrobić? Idzie to auto podłączyć do kompa? Bo takiego złącza jeszcze nie widziałem .
-
Wymieniłem moduł w aparacie i nadal lipa....zostaje już tylko czujnik halla - mam taką nadzieję:) bo łapy opadają
-
Wymieniłem moduł w aparacie i nadal lipa....zostaje już tylko czujnik halla - mam taką nadzieję:) bo łapy opadają
Może zmień halla. W motocyklach często to pada.
-
Może zmień halla. W motocyklach często to pada.
Już zamówiłem na rockauto. Nie mogłem znaleźć w pl.
Tylko taki był https://allegro.pl/oferta/czujnik-polozenia-walu-mercruiser-omc-volvo-penta-9698890392?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24
-
A jak to zrobić? Idzie to auto podłączyć do kompa? Bo takiego złącza jeszcze nie widziałem .
https://www.troublecodes.net/chevrolet/camaro-3-4l-camaro-5-7l-caprice-5-7l-caprice-wagon-4-3l-corvette-5-7l-obd-ii/
sprobój powalczyć
-
https://www.troublecodes.net/chevrolet/camaro-3-4l-camaro-5-7l-caprice-5-7l-caprice-wagon-4-3l-corvette-5-7l-obd-ii/
sprobój powalczyć
Pokazuje tylko kod 12
-
Wymieniona cewka,moduł,czujnik halla, i auto nadal gaśnie...nie mam pojęcia co to może być...jest jakiś mechanik ogarniający w okolicach Łodzi, poznania i okolic?
-
Słuchaj Adrian, po burzy mózgów z PiciąF jest jeszcze jeden trop.W odległych czasach począwszy od firmy Cadillac za prace silnika/przekaźnika pompy paliwa odpowiadał CZUJNIK CISNIENIA OLEJU. W GM wygląda to tak, że po przekręceniu stacyjki(uzbrojeniu zapłonu) ECM daje 4 sek.sygnal na przekaźnik pompy paliwa, aby dobić cisnienie. Następnie ECM po uruchomieniu silnika daje 10-12 sek.sygnał podtrzymania tego przekaźnika/pompy aby silnik ruszył, wykonał iles tam obrotów i nabicia cisnienia oleju w ukladzie. Po tym czasie jesli ECM stwierdzi, ze cisnienie oleju jest, przelacza zasilanie i elementem wykonawczym potrzymujacym przekaznik pompy paliwa jest czujnik cisnienia oleju.
Sprawdz, czy wiazka/wtyczka do czujnika cisnienia oleju jest w porzadku, ewentualnie wymien czujnik, to sa groszowe sprawy, ale jak wazne aby nie zatrzec silnika.
-
Słuchaj Adrian, po burzy mózgów z PiciąF jest jeszcze jeden trop.W odległych czasach począwszy od firmy Cadillac za prace silnika/przekaźnika pompy paliwa odpowiadał CZUJNIK CISNIENIA OLEJU. W GM wygląda to tak, że po przekręceniu stacyjki(uzbrojeniu zapłonu) ECM daje 4 sek.sygnal na przekaźnik pompy paliwa, aby dobić cisnienie. Następnie ECM po uruchomieniu silnika daje 10-12 sek.sygnał podtrzymania tego przekaźnika/pompy aby silnik ruszył, wykonał iles tam obrotów i nabicia cisnienia oleju w ukladzie. Po tym czasie jesli ECM stwierdzi, ze cisnienie oleju jest, przelacza zasilanie i elementem wykonawczym potrzymujacym przekaznik pompy paliwa jest czujnik cisnienia oleju.
Sprawdz, czy wiazka/wtyczka do czujnika cisnienia oleju jest w porzadku, ewentualnie wymien czujnik, to sa groszowe sprawy, ale jak wazne aby nie zatrzec silnika.
Dzięki za odpowiedź, na gorącym silniku wskaźnik pokazuje słabe 1/4.
Ale chyba znalazłem powód mojej usterki
-
Wymieniaj pompe jak najszybciej i daj znac o efektach.
-
Wymieniaj pompe jak najszybciej i daj znac o efektach.
Wymieniłem tylko wężyk...nadal dupa. Zamówiłem wtryski, czujnik położenia przepustnicy oraz silnik krokowy... Jak to nie pomoże szukam mechanika bo już nie mam siły.
-
Jak to nie pomoże szukam mechanika bo już nie mam siły.
Jakby co to znam świetnego diagnostę we Wrocławiu. Znalazł mi babola przez którego wypadał mi zapłon, którego inni mechanicy szukali przez 3 lata.
-
dwa pytania,czy gaśnie na wolnych ,czy w trakcie jazdy,a może w trakcie zwalniania.i drugie ,czy masz lpg?
Zły krokowy to by gasł na wolnych.W trakcie zwalniania to map sensor,on jest na wężyku sprawdż jaki ten wężyk.Cos jest z paliwem skoro nie masz błędu.I tak się zapytam jaka ilość paliwa w zbiorniku.
-
dwa pytania,czy gaśnie na wolnych ,czy w trakcie jazdy,a może w trakcie zwalniania.i drugie ,czy masz lpg?
Zły krokowy to by gasł na wolnych.W trakcie zwalniania to map sensor,on jest na wężyku sprawdż jaki ten wężyk.Cos jest z paliwem skoro nie masz błędu.I tak się zapytam jaka ilość paliwa w zbiorniku.
Na wolnych nie gaśnie, paliwa pełny kociołek,
Na początku było tak że jedzie normalnie i po chwili słabnie i gaśnie, chwilę poczekałem i znowu z 500m jechal...i tak było cały czas ( wymieniłem wtedy cewkę,moduł,czujnik halla) nic to nie dalo. Wywaliłem zbiornik i zobaczyłem uszkodzony wężyk łączący pompę z rurka od dekla. Wymieniłem wężyk. Założyłem zbiornik i jeszcze wymieniłem kopułkę z palcem na nową ( stara też była nowa) i teraz silnik przerywa na średnich obrotach na postoju, nie jeździłem.
-
Jakby co to znam świetnego diagnostę we Wrocławiu. Znalazł mi babola przez którego wypadał mi zapłon, którego inni mechanicy szukali przez 3 lata.
Zajmuje się autami z USA?
-
Zajmuje się autami z USA?
Specjalizują się w LPG, ale z moim Astro dali radę.
-
Specjalizują się w LPG, ale z moim Astro dali radę.
Mam w planach założyć lpg... A jak będzie coś walniete z elektroniką to nie powinna świecić się kontrolka? Zmierzę jeszcze ciśnienie na pompie.
-
a ta pompa paliwa to na pewno dobra jest?
-
a ta pompa paliwa to na pewno dobra jest?
W sensie czy sprawna? Paliwo podaje. W parę sekund z 2 dwa litry do banki napompowała.
Może słabe ciśnienie robi? Zmierzę po weekendzie. Wydaje mi się że gabarytowo jest mniejsza jak powinna być. Lata w mocowaniu w zbiorniku. Ale jeździłem na niej i było git.
-
Ciśnienie paliwa powinno być 9-13 psi, czyli 0.6-0.9 bara.
Mam Ori pompę z mojej vandury. Przy swapie musiałem wymienić.Wrzucilem schemat silnika.
Ale jeśli na postoju ma problem się wkręcić to raczej pompa nie domaga . Sprawdź ciśnienie paliwa.
-
Ciśnienie paliwa powinno być 9-13 psi, czyli 0.6-0.9 bara.
Mam Ori pompę z mojej vandury. Przy swapie musiałem wymienić.Wrzucilem schemat silnika.
Ale jeśli na postoju ma problem się wkręcić to raczej pompa nie domaga . Sprawdź ciśnienie paliwa.
Dzięki, ciśnienie sprawdzę po weekendzie. Nie za iskie to ciśnienie.podales jak na wtrysk?
-
Tak to ciśnienie do tbi
-
Tak to ciśnienie do tbi
Dzięki, sprawdze i dam znać
-
Trzeba by było na dłuższą chwile podłączyć czujnik ciśnienia paliwa i obserwować co się dzieje z ciśnieniem .Skoro odpala to pompa paliwa jest ok,a póżniej może regulator paliwa szwankuje,może przekaźnik pompy,ten chyba da się podmienić z ac,u mnie są takie same .Jak nie brać uważam,że problem jest po stronie paliwa.Kod 12 to rozruchowy,błędów brak czyli po stronie zapłonu jest ok.Można jeszcze jak zgaśnie ,od razu dać mu w dolot kokpit spraya,sprawdzić ,czy odpali.
-
Cisnienie zbadam jutro. Czekam za częściami z rockauto więc raczej do końca tygodnia nie odpalę aktualnie ponieważ mam zdemontowane wtryski.
. A co do spraya to próbowałem na postoju w czasir pracy silnika na połowie obrotów kiedy przerywa...Psikalem prosto w gradziel przy zdemontowanym filtrze. Raczej to nic nie dawało. Miałem.wrazenie że kiedy przerywa od średnich obrotów to wtryski jak by miały przerwy w podawaniu paliwa...
-
Ciśnienie paliwa powinno być 9-13 psi, czyli 0.6-0.9 bara.
Mam Ori pompę z mojej vandury. Przy swapie musiałem wymienić.Wrzucilem schemat silnika.
Ale jeśli na postoju ma problem się wkręcić to raczej pompa nie domaga . Sprawdź ciśnienie paliwa.
Podłączyłem zegar bezpośrednio do rurki od pompy ( czyli brak dalszego przepływu paliwa) nabilo dobre 4 bary. Tak być powinno czy to za dużo? Pompę ta zamontowali mechanicy po sprowadzeniu auta z USA...tylko że jeździło tak bezproblemowo z 200-300km.
-
Za dużo . Regulator ciśnienia masz zepsuty. Albo coś z rurka powrotu nie tak.Pewnie ci go zalewa jak masz takie ciśnienie. I jak go zaleje i zgaśnie to nie możesz odpalić .
-
Być może masz tak jak we fordach na monowtrysku, mianowicie w obudowie wtrysków jest siateczkowy filtr w kształcie rurki, jest on na powrocie, wiec z czasem jak obrośnie brudem i nagarem powoduje, że całe paliwo wali w cylindry, zalewając silnik.
-
Być może masz tak jak we fordach na monowtrysku, mianowicie w obudowie wtrysków jest siateczkowy filtr w kształcie rurki, jest on na powrocie, wiec z czasem jak obrośnie brudem i nagarem powoduje, że całe paliwo wali w cylindry, zalewając silnik.
Wtryski nowe, czujnik położenia przepustnicy,
-
Wtryski nie mają nic do tego .
Masz za wysokie ciśnienie paliwa. Zrób z tym porządek.
Sprawdź powrót czy drożny.
I sprawdź regulator ciśnienia.
-
Wtryski nie mają nic do tego .
Masz za wysokie ciśnienie paliwa. Zrób z tym porządek.
Sprawdź powrót czy drożny.
I sprawdź regulator ciśnienia.
Założyłem ori pompę, nowy regulator ( to ta membrana z sprężyna?) Wymieniłem już chyba wszystko co się dało...auto odpala od strzala ale przerywa, wymienię jeszcze świece bo wykręciłem jedna na próbę i widzę że są czarne.
A co do ciśnienia to badałem bezpośrednio pompę i pokazało ponad 4 bary, nie miałem zegara wpiętego bezpośrednio w układ.
-
Czarne świece to przelany.
Sprawdź ciśnienie paliwa na pracującym silniku. Tak regulator ciśnienia to membrana że sprężyna.
-
Jak nie ogarniesz to podrzuć go do Łodzi, powalczę.
-
Jak nie ogarniesz to podrzuć go do Łodzi, powalczę.
Podaj jakiś kontakt.
A więc wymieniłem swiece..nic to nie dalo. Coś odcina zapłon. Zauważyłem takie oto pęknięcie jak na foto. Ma to znaczenie. Jak przerywa to wtryski nie leja paliwa
-
O takie cos
-
Wymienione: cały aparat zapłonowy, wtryski,TPS,silnik krokowy, membrana od ciśnienia paliwa,popma paliwa,filtr paliwa.
Auto na postoju wkręca się +/- do połowy obrotów i tak jak by odcinało zapłon ( wtryski przestają lać) za to w czasie jazdy mam wrażenie że jest wszystko ok. Normalnie przyspiesza itd ( przynajmniej mam takie wrażenie) Już nie mam pojęcia co go boli. Jeśli ktoś podpowie prawidłowo wstawiam litra j.danielsa
-
litra o ja do domu nie doniosę.
-
litra o ja do domu nie doniosę.
Wyśle kurierem:) zostawi koło garazu :))