Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy Express/GMC Savana => Wątek zaczęty przez: cyvik w Sierpnia 05, 2018, 10:07:04 pm
-
pojeździlem trochę expressem z 2000 roku, ale właśnie przestałem.
mianowicie mam problem z rozruchem na benzynie. bez znaczenia czy ciepły czy zimny. kręce rozrusznikiem i nic.
w sobotę wymieniłem pompę paliwa na nową i było dobrze ale tylko kilka godzin. ta pompa jak i poprzednia była słyszalna/działała tylko ok. 3 sekundy. na gazie da sie go odpalić. po za pompą zmieniłem świece, kable, cewkę, kopułkę i palec.
gdzie zajrzeć teraz? silnik to 5,7 vortec
-
tez miałem problem z pompą, wymieniłem i to samo, cykała ułamek sekundy i cisza. podmieniłem komputer, kable, świece, map, maf, czujnik halla, czujnik ciśnienia i co tam jeszcze możliwe. na kilka odpaleń pomogła wymiana przekaźnika.
przekaźnik sterowany jest masą z komputera. olałem system. przekaźnik sterowany napięciem po zapłonie.
dotyczy dodge b2500 3.9 - ale to chyba nie ma znaczenia
-
głupio zapytam, rozumiem, że sprawdziłeś wszystkie rurki i filtry na drożność ?
po zdjęciu wężyka paliwowego przy silniku sika wachą jak siusiak niemowlaka ?
zanim zamontowałeś miałeś możliwość zmierzenia podawania ciśnienia paliwa ?
gdyby się okazało, że to jednak pompa omijasz problem zakupując elektryczną uniwersalną pompę paliwa i montujesz w układzie. Najlepsza będzie samo chłodząca się paliwem.
Pompa jest słyszalna kilka sekund po przekręceniu stacyjki gdyż po napełnieniu układu paliwowego ciśnienie ją zatrzymuje, podczas pracy na benie słychać ją znowu ale tylko z bliska ze względu na hałas.
-
edekk , wszystko ok ale należy ściągnąć waż powrotny i zobaczyć czy z listwy paliwowej leci benzynka. Jeśli nei to za małe ciśnienie paliwa
-
Jacek ja bym stawiał na niedrożność i filtry, szansa, że nowa pompa się spaliła jest niewielka
-
może nie tyle sie spaliła, co ma słabą wydajność ciśnieniową, która może być spowodowana złym montażem (króciec ssawny mocno zdławiony), lub niewłaściwa/kiepska pompa,
oraz to co pisałeś - filtry, zagięty jakiś przewód za pompą
jeśli masz paliwo na wężu zasilającym silnik , a niemasz paliwa na powrocie to jest za niskie ciśnienie paliwa (na tyle niskie że nie otwiera się regulator ciśnienia paliwa) i wtedy trzeba szukać tak jak pisaliśmy z edkiem
jeśli niema paliwa na zasilaniu to trzeba patrzeć czy jest napięcie na pompie i wtedy szukać napięcia lub pompy
-
no o złym montażu pompy nie myślałem, ciężko jest źle zamontować pompę ale pewnie się zdarza.
Cyvik a może wcisneli Ci pompę nie od tego modelu, np od mniejszego, mniej paliwożernego silnika.
Żebym nie skłamał powinno być ciśnienie 3,8 bara
-
nie. zamówiłem na rock auto wszystko
-
tak czy siak musisz sprawdzić najpierw ciśnienie i przepływność
a jak kurwa się okaże, że miałeś w baku pusto i ja frajersko spaliłeś to osobiście Ci wora ukręcę jak przyjedziesz do Lipiec box hahaha
-
edekk, nie robiłem tego sam tylko z zawodowcami/mechanikami. A w baku było z 15 litrów benzyny. Jutro podłącze obd i zobatrzymy co wyjdzie
-
tak czy siak musisz sprawdzić najpierw ciśnienie i przepływność
a jak kurwa się okaże, że miałeś w baku pusto i ja frajersko spaliłeś to osobiście Ci wora ukręcę jak przyjedziesz do Lipiec box hahaha
nie raz miałem samochód co na lawecie przyjechał bo zgasł i nie pali.
szukasz, głowisz sie, komputer glupi nie wie że paliwa brak.....
-
edekk, nie robiłem tego sam tylko z zawodowcami/mechanikami. A w baku było z 15 litrów benzyny. Jutro podłącze obd i zobatrzymy co wyjdzie
OBD nie powie nic o ciśnieniu paliwa, zasilaniu pompy, bezpiecznikach i przekaźnikach - to prosty system do wykrywania zanieczyszczania powietrza
zrób jak pisałem
-
edekk, nie robiłem tego sam tylko z zawodowcami/mechanikami. A w baku było z 15 litrów benzyny. Jutro podłącze obd i zobatrzymy co wyjdzie
czyli miałeś pusto, co to jest 15 litrów na zbiornik 140 litrów
dlatego chodziła dobrze kilka godzin aż nie zatarłeś nowej pompy. Paliwa powinno być tak z 1/4 wskaźnika bo paliwo jest też chłodziwem pompy. Możesz mieć jeszcze takie szczęście, że zassał syf po prostu. My tu się głowimy a tu .....
ściągaj zbiornik, wymyj go, jak pompa będzie normalnie działać masz szczęście, jak nie to tylko zostaw koszyczek i zewnętrzną