Van Klub Polska
Pogadać ludzka rzecz => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Maciek666 w Kwietnia 19, 2021, 03:03:01 pm
-
Cześć, wydarzyła się lipa i skrzynia chyba prosi się o wymianę :( po nagrzaniu przy jeździe jednostajną prędkością co chwilę redukuje i wrzuca właściwy bieg. Jak mozna zidentyfikować skrzynię? Jest na niej coś jakby tabliczka znamieniowa, lecz kompletnie nieczytelna. Tu też pytanie, jest szansa wywróżyć co tam się mogło jej stać bez demontażu? Chętnie też dowiem się jakie skrzynie będą tu pasować. Aa właśnie, skrzynia nie ma chłodniczki oleju, przewody są połączone ze sobą na krótko, czy to może być przyczyną? Dodam, że samochód robi bardzo krotkie dystanse i kompletnie nieobciążony. Wiem, że tak się nie powinno, ale słyszałem że bez większych obciążeń chłodniczka ta nie jest jakoś bardzo wymagana, a zlamalem nogę i chcąc nie chcąc muszę czasem gdzieś pojechać automatem. Silnik 5.2 TBI, rocznik 1989
-
Kiedyś był wrzucony temat tv kable poszukaj bo może wystarczy regulacja. Co do chłodniczki org idą 2 rurki do chłodnicy wody,.. jeśli masz zamknięty obieg to już wiesz co się stało z skrzynia .. jeśli chodzi o oznaczenia skrzyni są 2 rodzaje różnią się kształtem miski olejowej ( teraz nie pamiętam oznaczeń) jest z overdriwe i bez ( bez jest krótsza)
-
Samochód kupiłem już bez chłodniczki niestety, myślisz, że dołożenie jej teraz może rozwiązać problem jak ureguluje się temperatura, czy raczej już się przegrzała i po niej? Mam świadomość, że to pytanie może być bez sensu, ale o skrzyniach automatycznych pojęcia nie mam, wiec pozostaje mi z nadzieją liczyć ze może da się to jakoś oszacować :p
Na temat tv cable trafiłem Ale odpuściłem, gdyż na chłopski rozum problem powinien wtedy występować cały czas, a dopóki jest chłodna chodzi jak marzenie. Na desce jest przycisk od over drive, wiec raczej ta posiadająca. Natrafiłem gdzieś w Internecie ze powinna być to z oznaczeniem 727, prawda to?
-
Możliwe .. dokup chłodnice sportowa do oleju wymien olej i filtr.. i wtedy zobaczysz
-
Nie doczytałem.. że na zimno chodzi idealnie... Czyli na pewno będzie lepiej tylko olej zmien bo tamten już przegrzany...jaka masz chłodnice wody ze nie ma tam chłodzenia oleju
-
Ehh no właśnie chłodnica wody jest wyrzeźbiona od jakiegoś mercedesa... samochodem zrobiłem dosłownie z 10 km, zdążyła by się przegrzać na tak krótkim dystansie? Dodam, że specjalnie ciepło nie było (jakoś z 12stopni), samochód jechał na pusto a sama jazda była bardzo delikatna
-
Ehh no właśnie chłodnica wody jest wyrzeźbiona od jakiegoś mercedesa... samochodem zrobiłem dosłownie z 10 km, zdążyła by się przegrzać na tak krótkim dystansie?
Po 10 km. to byś chyba holował czołg.
-
A może oleju za mało.
-
Kiedy zmieniałeś olej i czy umiesz zmierzyć poziom oleju???
-
Olej był zmieniony dosłownie 15 km temu, dzisiaj po przejechaniu ok 10 km wystąpił problem. Wcześniej, na Starym oleju też raz się tak zdarzyło, dodam że przed wymianą oleju nie jeździłem za dużo tym autem, kupiłem go niedawno i jak dotąd stał na podnośniku na wymianie całego zawieszenia, hamulcy itd. Poziom oleju mierzony był na nagrzanej skrzyni, w pozycji neutral po przewachlowaniu wszystkich biegów.
-
Na zapalonym, czy zgaszonym?
-
Jaki olej wlałes i ile ltr??? ;)
-
Na odpalonym silniku, olej atf+4 (nie pamiętam firmy, mogę sprawdzić. To ważne? ) leciutko ponad 5 litrów, tyle też było starego
-
Na odpalonym silniku, olej atf+4 (nie pamiętam firmy, mogę sprawdzić. To ważne? ) leciutko ponad 5 litrów, tyle też było starego
firma bez znaczenia atf4+ jest ok ale te 5 ltr to za dużo,u mnie wchodzą 4 litry ,no chyba że masz głęboką miskę?u mnie jest płytka.
-
Po za Moparem(tfu totalny szajs) nie ma innego producenta z oznaczeniem ATF+4, Chrysler nie udostepnia specyfikacji. Ja leje sprawdzona firme Valvoline ATF(jeszcze w pazdzierniku zeszlego roku na nalepkach byla specyfikacja Chryslera,ale sie dojebali i zniklo).
A tak dla potomnych Mopar to totalny shit nie do sprawdzenia i zweryfikowania. To firma co nic nie produkuje tylko przykleja naklejki na chinski badziew a ceny ma jak z roysa.
Poczytaj o regulacji TV Cable, bo niechce mi sie drugi raz tego opisywac.
-
Nie był to mopar, dzisiaj znajdę bańke i napiszę co to za olej, bo przekonany jestem, że widnieje na nim oznaczenie atf+4. Na Twój post o regulacji tv cable już wcześniej trafiłem, problem jest taki ze u mnie nie ma "tv cable", jest za to "tv pręt" o którego regulacji wiem tylko tyle, że jakoś się da :/ co do głębokości miski to w sumie nie wiem, gdyż nie mam porównania. Spróbuję sie dzisiaj pod niego wczołgać i zrobić zdjęcie, choć ze złamaną nogą może nie być to takie proste :(
-
Nie był to mopar, dzisiaj znajdę bańke i napiszę co to za olej, bo przekonany jestem, że widnieje na nim oznaczenie atf+4. Na Twój post o regulacji tv cable już wcześniej trafiłem, problem jest taki ze u mnie nie ma "tv cable", jest za to "tv pręt" o którego regulacji wiem tylko tyle, że jakoś się da :/ co do głębokości miski to w sumie nie wiem, gdyż nie mam porównania. Spróbuję sie dzisiaj pod niego wczołgać i zrobić zdjęcie, choć ze złamaną nogą może nie być to takie proste :(
Ja mam płytką miskę olejową i Dodga z tego samego rocznika co Ty. I max 4 litry wchodzi. Raz wlałem właśnie bza dużo i były takie objawy. Co do regulacji tymi drutami to lepiej nie grzebać bo to nie takie proste jak tv cable 1ok
-
Hmm zmierzałem poziom oleju jeszcze raz, tym razem najdokładniej już jak umiem, i faktycznie, jest trochę ponad stan. Spróbuję trochę wyssać i zobaczymy, chociaż podjechałem też do skrzyniowca i mówi że skrzynia ewidentnie do roboty, jak to ujął "wariuje hydraulika". Z tym, że mechanikom to ja tak umiarkowanie ufam, bo czasy ciężkie, każdy próbuje zarobić corobic
-
Hmm zmierzałem poziom oleju jeszcze raz, tym razem najdokładniej już jak umiem, i faktycznie, jest trochę ponad stan. Spróbuję trochę wyssać i zobaczymy, chociaż podjechałem też do skrzyniowca i mówi że skrzynia ewidentnie do roboty, jak to ujął "wariuje hydraulika". Z tym, że mechanikom to ja tak umiarkowanie ufam, bo czasy ciężkie, każdy próbuje zarobić corobic
Maciek upuść oleju lepiej dolać niż za dużo. Wypróbuj to nic nie kosztuje a możesz zaoszczędzić kupę kasy,jak Cię skrzyniarz wydyma :P u mnie też hydraulika wariowała właśnie z powodu nadmiaru oleju. Właśnie po rozgrzaniu 👍
-
Zapitalam właśnie po długą rurkę do strzykawki olejowej, jeżeli to pomoże to znajdę Cię i przywiozę najlepsze whisky jaka znajdę haha :D
-
Zapitalam właśnie po długą rurkę do strzykawki olejowej, jeżeli to pomoże to znajdę Cię i przywiozę najlepsze whisky jaka znajdę haha :D
impra hahaha 1kwicze spoko 😁 najważniejsze to podjąć próbę i mam nadzieję że będzie wszystko w porządku po ty zabiegu. 1taniec ps.plytka miska ma jakieś 5cm głębokości może nawet mniej 😉
-
Noooo i dupa. Ściągnąłem litr oleju, jest trochę poniżej max, ale bez zmian, nawet minimalnej poprawy :-\ także remont chyba jest nieunikniony. Skrzyniowiec do którego pojechałem wycenił mi to wstępnie na 3,5-4,5 tys złotych. To dobra cena? Co prawda jest to pierwszy lepszy z brzegu jakiego znalazłem, ale chciałem mieć jakiś punkt odniesienia. Powinienem szukać jakiegoś wybitnego majstra czy może poradzi sobie każdy z w miarę dobrymi opiniami? Jak macie kogoś do polecenia względnie blisko łodzi to też będę wdzięczny ;)
-
A może ma ktoś z was taką skrzynię w dobrym stanie i byłby gotów się z nią rozstać za opłatą?
-
A może ma ktoś z was taką skrzynię w dobrym stanie i byłby gotów się z nią rozstać za opłatą?
Wejdź pod spód na tv drucie gdzie jest regulacja zaznaczyć sobie jak jest w danym momencie potem przesuń drut o pół cm.. przejedź się .. potem w 2 stronę i wyczaisz czy jest różnica
-
Wejdź pod spód na tv drucie gdzie jest regulacja zaznaczyć sobie jak jest w danym momencie potem przesuń drut o pół cm.. przejedź się .. potem w 2 stronę i wyczaisz czy jest różnica
W skrócie powinno być tak że wciśniesz gaz w podłogę to musi przesunąć regulację w skrzyni do końca i nie powinien być luz
-
Noooo i dupa. Ściągnąłem litr oleju, jest trochę poniżej max, ale bez zmian, nawet minimalnej poprawy :-\ także remont chyba jest nieunikniony. Skrzyniowiec do którego pojechałem wycenił mi to wstępnie na 3,5-4,5 tys złotych. To dobra cena? Co prawda jest to pierwszy lepszy z brzegu jakiego znalazłem, ale chciałem mieć jakiś punkt odniesienia. Powinienem szukać jakiegoś wybitnego majstra czy może poradzi sobie każdy z w miarę dobrymi opiniami? Jak macie kogoś do polecenia względnie blisko łodzi to też będę wdzięczny ;)
No przykro mi że to nic nie pomogło, ale warto było spróbować 1ok
-
3,5-4,5 tys złotych. To dobra cena?
Cena dobra, bo ja dzwoniłem za remontem swojej w kilka miejsc i wszyscy wołają od 6k w górę.
-
Nie wiem, jak jest w Dodge, ale w th700 Chevroleta jest bimetaliczny czujnik temperatury oleju, i jak jest za wysoka, to załącza lock-up, w celu obniżenia temperatury oleju.
Ja bym zaczął od dołożenia chłodnicy oleju skrzyni
-
Zmieniałem położenie tv druta w jedną jak i w drugą stronę, różnicy poza innym momentem zmiany biegów i brakiem 4 w jedną ze stron nie ma. Wie ktoś może coś wiecej, w temacie tego bimetalu? chce się jeszcze łudzić, że remont nie jest jedyną opcją haha :D wrzucam też zdjęcia jakie udało mi sie jej zrobić, jakość jest jaka jest bo telefon kiepski a i złamana noga nie pomagają ale może uda się dojść co to w ogóle za skrzynia edit. To niestety jedyne zdjęcie jakie udało mi sie wrzucić, potem z tym jeszcze powalczę, chyba ze ten numer może nam coś powiedzieć
-
Wpisz w google może coś wyjdzie dodge rok itp
-
Może to ci pomoże
-
Z tego numeru i kształtu miski wyszło mi, że powinna być to skrzynia z oznaczeniem 904. Wrzucam też resztę zdjęć, może ktoś rozpozna ;)
-
Z tego numeru i kształtu miski wyszło mi, że powinna być to skrzynia z oznaczeniem 904. Wrzucam też resztę zdjęć, może ktoś rozpozna ;)
Ja mam inną miskę olejową to napewno z tego co widzę na zdjęciu. W sobotę jak będę na warsztacie to sprawdzę jaką ja mam skrzynie biegów, ale z tego co pamiętam to kiedyś już szukałem numerów ale nic nie znalazłem. W sobotę dam znać 1ok
-
Nie sądzę żebys przegrzał skrzynię ani przebiegi o tym nie świadczą,ani pogoda nie po temu.,chyba,że zrobił to poprzednik.Choć i tak trzeba chłodniczkę założyć.Skoro chłodnica jakieś hande mache ,to wsadziłbym jakąś dodatkową.U Ciebie jest problem ze sterownikiem hydraulicznym,chyba.
Mogę polecić dobrego skrzyniarza,kilku już od nas u niego robiło.Złych opinii nie spotkałem.OK 100 km od Łodzi.Jeśli obawiasz się ,że nie wytrzyma skrzynia ,zadzwoń do niego ,opisz mu problem,pewnie Ci powie czy dojedziesz ,czy zarżniesz skrzynię.Nie decyduj się na przypadkowego skrzyniarza,bo za spieprzoną robotę ciężko odzyskać kasę,jeśli wogóle.
http://www.vpsmotor.com/?page_id=17
-
Jeśli chodzi o identyfikację automatów to korzystam z www.prnd.pl i posilkuję się zdjęciami filtrów, uszczelek i opisów na RA.
-
ja dzwonię do Piotra z https://amerykanysklep.pl/ podaję vin i od ręki mam odpowiedź.
-
ja dzwonię do Piotra z https://amerykanysklep.pl/ podaję vin i od ręki mam odpowiedź.
Rafał nie wszystko ogarną 😉 potrzebowałem uszczelkę dyfra i po nr.vin przysłali mi dużo mniejszą. Więc albo jest inny tylny most albo amerykany pakują jak im się podoba a Vin to formalnośc 1ok ;) impra
-
Nie zakładam uszczelki do dyfra.Dekiel na silikon.Nigdy nie ciekło.Szkoła bigRama.
-
Nie zakładam uszczelki do dyfra.Dekiel na silikon.Nigdy nie ciekło.Szkoła bigRama.
Mareczku wiem że tak się robi bo w ciężarówkach też jedziemy na tym patencie 😁 miskę od skrzyni też dałem na silikon bo uszczelka puszczała olej. A w dyfrze jest uszczelka więc chciałem zrobić tak jak było. No więc morał z tego taki że po (w)vinie to można kaca mieć 1kwicze impra hahaha✌️
-
Siema 👋 coś tam dziś pogrzebałem przy Obelixie i przy okazji zrobiłem zdjęcie skrzyni biegów. U mnie są takie numery nabite 1ok miłego weekendu dla Wszystkich 1taniec impra aloha
-
Plyn+karcher az sie prosi hahaha
-
Plyn+karcher az sie prosi hahaha
To zacznie gnić, bo nie będzie tłuste.
Poza tym obelix nie cieknie, to konie mechaniczne się pocą 1kwicze
-
Hahaha 🤣 tak ma być 1taniec jak nie ma wycieków to znaczy że brakuje oleju 1kwicze
-
Ehh walcze i walczę z tymi numerami, ale nic sensownego mi nie wyszło :/ ma ktoś może chociaż informacje jakie skrzynie bez przeróbek podejdą do tego silnika, oraz które są 3 a które 4 biegowe? Myślicie, że jest sens montować używkę zamiast remontu? Ile można dać za używana skrzynię, żeby nie przepłacać? Remontu trochę się obawiam, po pierwsze dlatego, że może wyjść duuuzo dodatkowych kosztów, a po 2 coś może pójść nie tak i walka będzie trwała długo i namiętnie.
-
Remontu trochę się obawiam, po pierwsze dlatego, że może wyjść duuuzo dodatkowych kosztów, a po 2 coś może pójść nie tak i walka będzie trwała długo i namiętnie.
Skorzystaj z polecanych warsztatów. Moim zdaniem lepiej wyremontować niż szukać używki. Szansa, że znajdziesz sprawną jest marna.
-
Napiszę na czym stanęło ze skrzynią, być może komuś ta wiedza jeszcze się przyda. Skrzynia to a500, dokładne jej wczesna wersja produkowana jak dobrze pamiętam do 90roku, różni się od nowszej kilkoma istotnymi przy doborze części szczegółami. Finalnie skrzynie wyremontowałem sam, co okazało się zresztą bardzo proste, myślę, że każdy kto ogarnia choć trochę mechaniki nie będzie miał z tym żadnego problemu. Części pozyskałem w głównej mierze z samko w Warszawie (poza łozyskami, tych albo nie mieli albo kosztowały 4x tyle ile powinny ) cała zabawa z remontem konwertera zamknęła się w 3 tysiącach. W zasadzie wszystko co można było wymienić zostało wymienione, na chwilę obecną zrobiła już kilka tyś kilometrów i pracuje idealnie ;)
-
Ale konwertera sam nie zrobiłeś?
-
Nie, konwerter wysłałem do firmy która się tym zajmuje, chyba z Poznania, ale pewny nie jestem