Van Klub Polska
Pogadać ludzka rzecz => Giełda => Kupię => Wątek zaczęty przez: GiGi w Sierpnia 22, 2018, 10:30:52 am
-
jak w temacie, szukam wiskozy do Astro '95
ktoś coś?
-
Ja do ciężarówek regeneruję w Bielsku. www.r-service.pl
-
szybciej będzie kupić
ktoś pomoże na rock auto? po angielsku to bedzie Radiator Fan Clutch, ale do rocznika 95 mam 9 różnych wyników w cenach od 30-90 USD
-
jakby pasowała od g20 to mam jedną na stanie
-
Gigi jak coś namierzysz to daj znać bo też potrzebuje. A tak z głupia zapytam, co jest nie tak jeśli wisko jest spięte na stałe i wentylator chodzi non stop??
W zimę nie dogrzeje silnika, troche większe spalanie, co jeszcze???
-
Gigi jak coś namierzysz to daj znać bo też potrzebuje. A tak z głupia zapytam, co jest nie tak jeśli wisko jest spięte na stałe i wentylator chodzi non stop??
W zimę nie dogrzeje silnika, troche większe spalanie, co jeszcze???
Ogólnie silnik ciężej pracuje. Ja miałem przypadek, że oberwało wentylator i wkręcił się w chłodnicę. Spinanie na sztywno służy tylko na tzw. dojazd do serwisu.
-
Przemcio wisko jest caly czas spiete i caly czas pracuje, im bardziej silnik sie nagrzeje, tym mocniej gestnieje plyn w sprzegle i wentylator kreci sie z obrotami pompy wody. Te rozwiazanie ma te zalete, ze przy normalnym uzytkowaniu silnik ma stala temp., przy elektrycznym masz sinusoide temperatur.
-
Gigi jak coś namierzysz to daj znać bo też potrzebuje. A tak z głupia zapytam, co jest nie tak jeśli wisko jest spięte na stałe i wentylator chodzi non stop??
W zimę nie dogrzeje silnika, troche większe spalanie, co jeszcze???
ostatecznie kupiłem z rockauto
-
Wisko cały czas idzie uślizgiem a ogrzewa go powietrze przepływające przez chłodnicę. Im bardziej się nadrzewa, tym mniejszy jest uślizg a jak przestudzi chłodnicę, to znów słabiej ciągnie.
Im większy samochód, tym bardziej czuć spadek mocy gdy wentylator chodzi z pełną mocą. Blokowanie na sztywno jest jak pisałem, tylko na dojazd.
Nie wiem, czy astro ma blokadę, więc się nie wypowiadam. Wytłumaczyłem tylko zasadę działania. Przed podjęciem decyzji o wymianie można go sprawdzić obrotomierzem laserowym. Czasami jego ożebrowanie od strony chłodnicy jest zabrudzone i działa jak izolacja termiczna i też działa nieprawidłowo.
-
U mnie już drugie wisco zaczyna szwankować .I to nie żeby się rozszczelniło i nie zasprzęglało przy wzroście temperatury tylko na odwrót jak rano odpalę to wiatrak zapie...,aż huczy i dopiero gdzieś po minucie wraca do normy.Poprzednie miało tak samo.
-
to może najwyższa pora przejść na wiatrak elektryczny 1slinka
-
to może najwyższa pora przejść na wiatrak elektryczny 1slinka
A jak wtedy z klimatyzacją, jakiś wolny bieg?
-
Osobiście lubię wisko, bo silnik ma ptężniejszy dźwięk. Lubię np. jak się zatrzymam na chwilę i sprzęgło się ogrzeje a potem ruszam i zanim odpuści, to huczy jakby pod maską było pińćset plus :))-
-
trza było kupić fullsize nie karła
u mnie elektryczny zamontowany i jest ok, sprężarka klimy załącza niski bieg
-
trza było kupić fullsize nie karła
u mnie elektryczny zamontowany i jest ok, sprężarka klimy załącza niski bieg
No racja, ale jest kilka ale.
Do pracy bym nie mógł jeździć a nie mam innego auta.
Po drugie , jak kupowałem, to nie było wyboru ani porównania. Więc wziąłem co było a czekać nie chciałem, bo bym pewnie kupił kolejny motor
-
No racja, ale jest kilka ale.
Do pracy bym nie mógł jeździć a nie mam innego auta.
a dlaczego?
ja nie też nie mam drugiego auta i codziennie od 1,5 roku popitalam 80km w te i we w te do roboty fullsizem
i nabijam sie z moich kolegów że jeżdzą smartem w dieslu
-
a dlaczego?
ja nie też nie mam drugiego auta i codziennie od 1,5 roku popitalam 80km w te i we w te do roboty fullsizem
i nabijam sie z moich kolegów że jeżdzą smartem w dieslu
Ja mam 7 km. ale full by się nie mieścił pod firmą na parkingu. Niemcy lubią jeździć do pracy godzinami a parkingi też mają większe, jak u nas. Ale też myślę, że z ekonomicznego punktu widzenia, też bym miał trudniej.
-
Dzięki za odpowiedzi.
Zasadę działania wisko znam:). Jeżdżę już tak 3 rok i mi nie przeszkadzało ale po odpowiedziach stwierdzam że pora na wymiane.
Gigi - a jak z wysyłką z tego Rockauto??? Rozumiem, że idzie to przez te wszystkie cła i Vaty. Już ostatnio kupiłem sobie dekielki z USA do astro i wyszło tak: dekle 120 ,jakaś opłata agencji celnej 75 zeta, plus wysyłka, plus cło i plus vat i w sumie koło 400-500 mnie to kosztowało
-
Gigi - a jak z wysyłką z tego Rockauto??? Rozumiem, że idzie to przez te wszystkie cła i Vaty. Już ostatnio kupiłem sobie dekielki z USA do astro i wyszło tak: dekle 120 ,jakaś opłata agencji celnej 75 zeta, plus wysyłka, plus cło i plus vat i w sumie koło 400-500 mnie to kosztowało
Różnie z tym bywa. Kilka razy zamawiałem już na RA i tylko raz mi na cle doliczyli VAT. Ostatnia przesyłka nawet nie zahaczyła o celników :)
-
Nie zawsze trafia na cło,a jesli nawet to do 150? zapłacisz tylko wat i jakąś tam drobną opłatę manipulacyjną.Generalnie nie ma reguły, loteria albo trafi albo nie 1kwicze
-
Ja mam 7 km. ale full by się nie mieścił pod firmą na parkingu. Niemcy lubią jeździć do pracy godzinami a parkingi też mają większe, jak u nas. Ale też myślę, że z ekonomicznego punktu widzenia, też bym miał trudniej.
a ty ciężarówek nie naprawiasz czasami? i nie masz gdzie większego vana postawić?
-
a ty ciężarówek nie naprawiasz czasami? i nie masz gdzie większego vana postawić?
Naprawiam i konstruuję nowe w między czasie. Problem w tym, że to mała prywatna firma a parking, to trochę tłucznia wysypane wzdłuż kostki i nawet astro ma ciasno.
Full size może kiedyś, ale v8 na 100% będzie, bo inaczej mnie skręci placz
-
Naprawiam i konstruuję nowe w między czasie.
o / to troszkę jak ja
a powiedz mi taka 18 tonówka jakie ma przyspieszenie do 90ki?
-
o / to troszkę jak ja
a powiedz mi taka 18 tonówka jakie ma przyspieszenie do 90ki?
89km./h. 90 jest zabronione 1kwicze
pOli, Ty projektujesz samochody przyszłości na bateryjki a ja tylko remontuję trupy i robię na nich zabudowy specjalistyczne.
Ale żeby nie było, że mam lekko, to powiem, że mam osiem aut pod sobą i jestem tylko ja na warsztacie.