Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy Astro\GMC Safari => Wątek zaczęty przez: MHM w Czerwca 19, 2017, 04:20:15 pm
-
1) Mając dołożoną chłodnicę oleju skrzyni automatycznej - z jakimi prędkościami można się poruszać na autostradzie by nie zaszkodzić skrzyni ?
2) Jak się zbytnio zagrzeje olej i skrzynia wejdzie w tryb serwisowy - jakie mogą być konsekwencje ?
3) Czy jeśli po wystudzeniu wyjdzie z trybu serwisowego bez dalszych objawów problemów to trzeba na coś zwrócić uwagę ?
-
1 rozsądek + warto założyć wskaźnik temp
2 i 3 nie mam pojęcia
raz mi weszła skrzynia w tryb serwisowy ale to dlatego, że pośniedziały kostki.
-
zakładaj czujnik temp i możesz jechać na maxa oby tylko temp nie weszła powyżej 120
-
A teraz teoretycznie ad 2 .Będziesz puszczał za autem zasłonę dymną,plus taki ,że policja Cię nie namierzy .Ad 3.Tarczkom i olejowi nie wyszło to na zdrowie.
I tak po czwarte ,nie mam dołożonej chłodniczki i gnałem już kilka razy bursztynówką w upale 160 km/h.I parę razy do Edka.Nic się nie stało,temp. silnika w normie .Czyli albo mam fart ,albo wersję na saharę 1kwicze.
-
W normalnych warunkach ekspoatacji nic się nie powinno stać. Samochody są liczone na różne temperatury otoczenia.
oczywiście jak będzie 45 na plusie a ty będziesz deptał po górach to sie skrzynia może przegrzać , lub jak ciągasz ciężkie przyczepy.
Ale jak jest mniej jak w kaliforni podczas lata i jedziesz sobie te 150 to są to normalne warunki pracy.
Ja wkladam do siebie taki komputerek https://www.reveltronics.com/pl/produkty/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp
tak żeby mieć wgląd w temp oleju skrzyni, temp zew. i temp oleju silnika, a do tego sporo innych mniej lub bardziej potrzebnych funkcji
-
2) Jak się zbytnio zagrzeje olej i skrzynia wejdzie w tryb serwisowy
po czym poznajecie ze skrzynia jest w trybie serwisowym?
jest jakaś kontrolka?
-
Jacekkg fajne to
-
Miałem 2x skrzynie w trybie "serwisowym".
Raz jechałem do Pragi, a raz z Dortmunducwracałem na zlot VKP "Zabierz Vana na grzyby"
Skrzynia przeszła tak jakby na "3" bieg i z niego ruszała i nic innego nie zmieniała.
Nie polecam. Żadnej kontrolki. W jednym przypadku jechałem (Astro) w 7 osoób + bagaże a raz po prostu taka skrzynie mi sprzedano że po 1500km klękła.
Tocz się 1lodka
-
W normalnych warunkach ekspoatacji nic się nie powinno stać. Samochody są liczone na różne temperatury otoczenia.
Ale jak jest mniej jak w kaliforni podczas lata i jedziesz sobie te 150 to są to normalne warunki pracy.
samochody są liczone ale na amerykańskie prędkości - więc jak jedziesz 150 bez dodatkowej chłodnicy to później remontujesz skrzynię
a komputerek wygląda na fajny - testuj i wrzucaj opinie
-
a jakie to są amerykańskie predkości?
DUŻE
teza:
1. bo w każdym filmie amerykańskim co oglądałem to zapierdzielaja aż iskry idą
2. jak by nie miały szybko jeździć to po co by montowali duże silniki
-
55 mil na H to wszystko,ma sie psuc jak gonisz za szybko.Cos za cos.Spokoj i tylko spokoj moze cie uratowac od kosztow.
-
a jakie to są amerykańskie predkości?
DUŻE
teza:
1. bo w każdym filmie amerykańskim co oglądałem to zapierdzielaja aż iskry idą
2. jak by nie miały szybko jeździć to po co by montowali duże silniki
70 mil/h - ich prędkość autostradowa
duży silnik nie oznacza szybki ale na pewno oznacza trwałość i bezpieczeństwo przy najgorszym manewrze czyli wyprzedzaniu.
-
Ja wkladam do siebie taki komputerek https://www.reveltronics.com/pl/produkty/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp
tak żeby mieć wgląd w temp oleju skrzyni, temp zew. i temp oleju silnika, a do tego sporo innych mniej lub bardziej potrzebnych funkcji
Daj prosze znac ile Cie to wszystko z montazem kosztowalo :) (widze ceny na stronie, ale wersji jest kilka)
Ewentualnie jakies foto bardzo prosze.
Dziekuje.
-
jeszcze nie założyłem
są dwie wersje, podstawowa ( i taka będę wkładał) i rozszerzona - do której możesz podpiąć wiecej czujników np temperatury
chce wykorzystać wszystkie wejścia:
- cz temp zewnętrznej cyfrowy
- cz temp skrzyni cyfrowy
- cz temp wnętrza analog
- sonda lambda
- praca na gazie,
- prędkość pojazdu
montaż, mam nadzieje ze sobie sam poradze, jak nie to będę szukał jakiegoś speca od samochodów
a reszta wersji to typ wyświetlacza i tu tylko jeden OLED
-
u mnie w savanie (też 4L60E) w chłodnicy wody jest wbudowana chłodniczka oleju (pewnie do skrzyni).
Jeżdżąc po autostradzie z prędkościami ok 120kmh (po kilkaset km) nic się nie dzieje. A często zatrzymuje się tylko na tankowanie.
-
u mnie w savanie (też 4L60E) w chłodnicy wody jest wbudowana chłodniczka oleju (pewnie do skrzyni).
Jeżdżąc po autostradzie z prędkościami ok 120kmh (po kilkaset km) nic się nie dzieje. A często zatrzymuje się tylko na tankowanie.
Do poki nie przeladujesz, lub nie zapniesz mu lawety z czolgiem to nic sie nie stanie na autostradzie ;)
-
a tak w ogóle to powiedzcie mi Pany jak Wy latacie tymi autami po 150kmh?
Bo mi się zdarza raz na ruski rok zamknąć budzik ale normalnie to przy 120/130 w tych skądinąd fajnych autach, ale o aerodynamice cegły, jest już na tyle głośno, że nie chce się jechać szybciej. I nie chodzi o sam motor i wydech, ale o szum powietrza.
Chyba że u mnie z uszczelkami coś nie halo i szumi?
Albo jestem przyzwyczajony do bardziej wyciszonych bolidów.
-
Astro 1995 wysoki dach salonka - mam takie same doświadczenia jak ty DJ
-
Ja mam diesla, wiec max 90km/h i problem z glowy, a jak mi szumi to dociskam trojkatna szybke w drzwiach i przestaje :)) :))
-
DJ - u mnie podobnie
aczkolwiek na dłuższych trasach jedziemy 115-120 kmh - może ciut wolniej ale i mniejszy wir w baku i ciszej
jak teraz jeżdżę sam trasy ~200km to o te 10 kmh szybciej - ale już faktycznie głośniej jest
-
Ja tam nie mam problemów ,cisza jak makiem zasiał ,przy każdej prędkości 1kwicze
I ewentulnie patent na dziurawy tłumnik
-
Hehe ja pierdole 1kwicze Marek Mistrz 1ok
-
przystojniaczek
-
jeżdze 120kmh i nic sie nie dziej :)biegi przechodzą gładko i bez problemu, w camaro możesz sobie palić gume ale przy tej wdze emerycką jazdę proponyje ;)
-
Ten brodaty to Pituszek? jak tak to w masce Ci do twarzy ;)
-
Pituszek,pituszek. 1kwicze.Nie wiem ,czy do twarzy,diagnosta nie dał się przekonać i tłumnik kazał wymienić .Może orientacja nie ta? hahaha
-
Pitu umarłemmm 1slinka
-
Moja poprzednia Bestią Dodge ran van b2500 normalnie to 120-140 jak się zapomniałem to do 160 więcej nie szedł. Miał ok300tkm i chlodnice, robiłem trasy po 800 -900km po autostradzie w Niemczech. Skrzynie robiłem ale dlatego że padł mi wsteczny.