Van Klub Polska
Pogadać ludzka rzecz => Powitania => Wątek zaczęty przez: cyberhubert w Lipca 26, 2017, 01:09:07 pm
-
Hej
Nie mam jeszcze vana (chyba że Fiat Ducato się liczy 1kwicze) , ale poważnie rozglądam się za Pontiacem Trans Sport lub jednym z jego bliźniaków. Koniecznie automat.
Na razie "rozpoznaję grunt" - czytam co tylko da się znaleźć na ich temat i staram się przygotować do zakupu.
Jesli ktoś słyszał o jakimś sympatycznym pontonie na południu Polski, to proszę o info
Pozdrawiam
H.
-
No cześć, a czy już wiesz który motor chcesz? Bo gen 1 tak?
-
Witaj,myślę,że Marnico podpowie Ci coś w rej kwestii
-
Hej
Wizualnie najbardziej podoba mi się klasyk - generacja 1 przed liftem, ale z tego co czytałem, to jednak lepiej/bezpieczniej szukać czegoś z końca produkcji.
To będzie drugie auto w domu, głównie na krótsze i dłuższe trasy albo na działkę. Czasem trzeba będzie coś większego przewieźć albo pociągnąć przyczepę, dlatego wydawało mi się, że 3,8 będzie lepszy - szczególnie, że zdaje się tylko 3,8 miały czterostopniowe automaty.
-
Ma 4 i do tego overdrive więc jest ciszej i taniej bo spalanie spada. Rocznik nie ma znaczenia byle nie był to 90' najważniejsze aby spód był zdrowy a o to już nie tak łatwo. Newralgiczne punkty to kielichy przód a z tyłu całe nadkola,okolice mocowań wózka i podproża no i podłużnice na odcinku za tylną belką do końca . Wzmocnienia między podłużnicami a progami w miejscach na lewarek można w prosty sposób naprawić więc tym się nie ma co przejmować . Sprawdź szybę czołową, jeśli jest pęknięta na dole w poprzek to znaczy że buda straciła sztywność i nie ma co takiego brać no chyba że lubisz odgłosy trzeszczenia i skrzypienia jak na Radzieckim promie. One i bez tego ciche nie są, generalnie jak coś to dzwoń i tyle ja od paru dni do końca sierpnia mam urlop i będę wszędzie to może nawet uda się spotkać. Powodzenia w poszukiwaniach.
-
Dzięki za rady i chęć pomocy. Jak znajdę coś ciekawego na pewno dam znać. Jak na razie zastanawiam się nad tą sztuką:
https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-CID5-IDnBArc.html#eb40ccdd03 (https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-CID5-IDnBArc.html#eb40ccdd03)
ale nocne zdjęcia trochę mnie zastanawiają. Wysłałem maila do gościa, ale jak dotąd nie odpisał.
-
Ładny i euro wersja
-
Dawno nie widzialem tak zadbanego egzemplarza w ogloszeniach, wsiadac w pociag i jechac.
-
Rozmawiałem z właścicielem, mówi, że podszybie jest ok, a plastiki nie trzeszczą :D
Szyba przednia jest nieoryginalna - to chyba nawet lepiej, jest szansa że przy wymianie ktoś zadbał o te newralgiczne miejsca.
Progi (te niewidoczne) będą niedługo do roboty.
Silnik zdrowy, choć nieco spocony w okolicy pokrywy zaworów.
Skrzynia zdrowa, ładnie zmienia biegi, bez żadnych szarpnięć.
Jest otarcie na jednym z tylnych błotników (jakaś szkoda parkingowa).
Martwi mnie trochę ten przebieg - prawie 400 tysięcy. Niby silnik nie wysilony, ale jednak wszystkie podzespoły auta są już pewnie dość mocno wypracowane. Jak myślicie, szukać czegos z mniejszym przebiegiem?
Właściciel obiecał mi dziś dokładniejsze zdjęcia.
W sumie to jest dokładnie takie auto, jakie chciałem - silnik 3,8, automat, hak, gaz, biały i oczywiście wersja pierwsza więc chyba czeka mnie weekend w Lublinie :)
i jeszcze pytanie - jak sprawdzić skrzynię?
-
Przynajmniej przebieg realny, i nie straszny. A że przy nim trzeba już przynajmniej wszystkie gumy, tuleje itp wymienić to norma. Trafiają się czasem pontony z przebiegiem poniżej 100kk ale cenią się wtedy na 10-12 kk...
-
Te silniki robia pol miliona z palcem w d...., lepiej prawdziwy przebieg niz krecony licznik.
-
No więc tak: facet dwa dni zwodził mnie, że zrobi zdjęcia i wyśle. Mimo to, próbowałem się z nim umówić konkretnie na niedzielę na oglądanie auta. Jak usłyszał, że chcę podjechać na diagnostykę wpadł w panikę a potem wysłał mi sms "Auto sprzedane".
Jakby co, ogłoszenie wisi dalej.
Czy ktoś słyszał o jakimś pewnym białym pontonie szukającym nowego domu?