Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy G20\GMC Vandura => Wątek zaczęty przez: Floydoo w Kwietnia 21, 2017, 11:10:52 pm
-
Znikal sobie znikal plyn i tak powoli likwiduje wycieki.
Doszedlem do tego ze pod dywanikiem pasazera nie zbiera sie woda tylko wlasnie plyn.
Ma ktos jakis patent na wymiane tego ustrojstwa polubownie czy pozostaje pruc cala deske i moze nieco wiecej?
-
a czy ta nagrzewnica nie jest dostępna pod maską? po lewej stronie jest panel z wentylatorem i całą resztą. tam szukaj. w sumie to chyba prosta naprawa. powodzenia!
-
No wlasnie nie jest, mam wersję z Klima, ale tak czy inaczej nagrzewnicę można wyciągnąć tylko do środka i to już nie jest prosta naprawa
-
Też mnie to czeka ...i niestety jest to rwanie deski !!! placz...czekam na ciepłe dni,bo to nie praca na jeden dzień...
-
Prosta naprawa, do zrobienia w ciagu jednego dnia.
Rwij i się nie przejmuj.
-
corobic no to w koncu dogadajmy sie jak jest:prosta czy nie placz
-
Deskę wystarczy poluzować i delikatnie uchylić i jest dostępna nagrzewnica...
-
W pierwszej chwili zastanawialem sie jak nagrzewnica jest ulozona w srodku, bo moze latwiej by bylo wyciac rewizje, ale to w sumie tyle samo zajmie co i rwanie deski, a jak sie na swoim naucze to potem bede robil zawodowo. :)) Swoja droga deska ma przetloczenie po tronie pasazera i bylo by fajnie gdyby tam byla rozcieta, wtedy tylko pol deski do sciagniecia, no ale coz, cza rwac.
Bosman, to jest prosta naprawa, tylko ze wymagajaca ;)
-
Nagrzewnica jest w obudowie i musisz wyjąć całość i rozkręcić by do niej się dostać
-
No niestety ...trza targać plastiki placz
-
Nagrzewnica jest w obudowie i musisz wyjąć całość i rozkręcić by do niej się dostać
tyle to wydedukowalem, zanim zaczelem serwisowki przegladac :))
-
Podepnę się pod temat, bo niestety po testach nowego silnika, zaczeła mi cieknąc nagrzewnica przy krućcu wychodzącym z nagrzewnicy... I pytanie, czy trzeba ściągać deskę od środka czy nie ?
Jak generalnie postępować, żeby wyciągnąć nagrzewnicę?
-
J.W bradoz
-
Czyli trzeba wyciągać deskę..
-
1hejka
czy ktoś już w końcu rozebrał tą nagrzewnicę ;)
też szukam wycieków i obstawiam nagrzewnicę niestety ;( bo czuje w kabinie płyn
tutaj pytanie pomocnicze, czy jak wyłączę ogrzewanie na zero, to
a. płyn jest odcięty jakimś zaworkiem i nie płynie przez nagrzewnicę,
b. nagrzewnica jest w gotowości cały czas ciepła.
jak jest? może ma ktoś schemat?
moja salonka GMC Savana 1500 rocznik 2000
-
Nagrzewnica jest caly czas zasilana - pod cisnieniem
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
-
A w astorku nie aloha
-
W astro masz dwa zawory odcinające i dodatkowy zawór redukujący ciśnienie w nagrzewnicy ?
Nagrzewnica jest jak grzejnik w domu, zaworem odcinasz przepływ czynnika ale zasilana jest cały czas od drugiej strony
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
-
W astro masz dwa zawory odcinające i dodatkowy zawór redukujący ciśnienie w nagrzewnicy ?
Nagrzewnica jest jak grzejnik w domu, zaworem odcinasz przepływ czynnika ale zasilana jest cały czas od drugiej strony
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Tak,tak, naturalnie. Miałem na myśli to, że nie jest cały czas gorąca a klapa reguluje dopływ ciepłego powietrza.
Ale plus za czujność 1ok
-
U mnie dzisiaj synek z rana w drodze do szkoły wyniuchał że to z tyłu coś się ulatnia, no i bingo, sączy się z tylnej nagrzewnicy
-
Wymień opaske na samozaciskową, taką jak orginały przy chłodnicy. Te wszystkie skręcane z czasem lubią się luzować.
-
U mnie też jakiś meksyk z nagrzewnicą. Tylko jak nie mam osobnej tylko jakby połączona z parownikiem, dobrze kminię? (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190323/8fe6b32ec33caa1aaea1a7df31bd0995.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190323/8b559f3c7fc1d6d58455a7904f0ee776.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190323/97c16f40c8eebd952dbfea89e2307d2c.jpg)
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Ojojoj,trza wyjąć i wymienić ,albo sprawdzić co z nią.
-
Mam płakać?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Mam płakać?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Chłopaki nie płaczą
-
Da się to kupić nowe?? Bo na RA nie widziałem.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Nie kupisz to manufaktura. Albo wyslac do kogos kto dorabia chlodnice, albo kupić gotowa i przerobic np z webasto,
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
-
Ok. W takim razie trzeba odzyskać czynnik i rozebrać pół boku ;)
-
To akurat handemache ,ale są orginalne ,były wersje z grzaniem tyłu.
-
Ale najlepsze jest to, że na desce nie mam pokręteł REAR AC czy REAR HEAT. Mam tylko REAR FAN.
-
https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-dodatkowa-webasto-dewasto-12v-4-3kw-5735364769?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Mozesz cos takiego wkomponowac
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
-
Ale ja tam mam jeszcze całą instalacje klimy z zaworem!!!
-
No to chyba najlepiej podjechac do jakiegos warsztatu niech odessa gaz, i wyslac nagrzewnice do regeneracji
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
-
Tak zrobię. Może da się uratować.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Jak nie masz Rear AC,po prawej stronie konsoli?Bo IIstrefa klimy jest z tyłu po lewej ,a ewntualna nagrzewnica tyłu po prawej
-
No właśnie nie mam!!
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Chyba, że mam to pod REAR FAN podłączone. Bo tylko taki mam. Pozostałe dwa miejsca ma desce mam puste z zaślepkami.
-
U mnie to pokrętło jest od II strefy klimy,jedna zaślepka ,a po środku suwak od tylnej wycieraczki ,którego u Ciebie nie ma bo masz z tyłu podwójne drzwi.Któryś miał tu ostatnio problem z cieknącą II strefą ogrzewania ,ciekawe jak on to ma rozwiązane.Bo u mnie nie ma
-
Adamol, jak to tam u Ciebie jest???
-
Ale najlepsze jest to, że na desce nie mam pokręteł REAR AC czy REAR HEAT. Mam tylko REAR FAN.
też tak mam, porkętełko od wentylatora i tyle z regulacji ;)
do tyłu idzie czynnik z klimy i jednocześnie płyn chłodniczy, rzecz jasna innymi rurkami ;)
latem chłodzi, zimą grzeje, ale szczerze nie patrzyłem jeszcze, czy jest tam "walka" zimna z ciepłem, bo w zasadzie nie ma wyłącznika klimatyzacji jak pisałeś na tył, tylko jak się włączy klimę, to automatem z tyłu też chłodzi niezależnie czy potrzeba czy nie
no i w zasadzie pytanie jak to reguluje temperaturę nawiewu... może ktoś już to odkrył? czy jest jakieś "sprzężenie" z regulacją temp. z przodu?
zrobi się cieplej, to protestuję z ciekawości jak to się reguluje
-
a z tyłu mam jeszcze dodatkowe pokrętełko, ale komuś się udało wcisnąć i się aktualnie schowało ;) ale działa jako zdublowany regulator wentylatora z tyłu
-
Ok, czyli peanie działa zero jedynkowo. Jak dział przód, to działa tył. Wyciągam ten manufakturowy wydziw i oddaje do uszczelnienia.
-
Jeśli chodzi o klimę to jak ustawisz pokrętło na AC to działa i przód i tył Z tym,że o ile z przodu jest nadmuch powietrza w trakcie jazdy chłodzi to jakoś bez włączonego nadmuchu słabo ale jednak,natomiast z tyłu nie ma takiego nadmuchu i musi być włączony wiatrak tym pokrętłem ze strzałką.Z ogrzewaniem na tył nie wiem,bo go nie mam.Ale podejrzewam,że tak samo tylko pokrętło z kierunkami nadmuchu prawe u góry ustawiasz na wszystko inne ,ale nie ac.Dodatkowo środkowe na ciepło i jak włączysz teraz pokrętło ze strzałką ma grzać.Czyli pokrętło nadmuchu jest jedno ,a kwestia ustawienia środkowego i prawego pokrętła ,czy ma być klima,czy ogrzewanie .Pogryźć się to nie ma szans
-
Z tego co pamietam z salonki, ktora obecnie MHM pomyka, to ogrzewanie na tyl leci jak z przodu jest ustawione na nogi.
-
Cenna uwaga! Sprawdzę
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Chyba nie ma znaczenia,sterowanie kierunkami nawiewu jest podciśnieniowe,klapkami,a na tyle napewno klapek nie ma .Druga rzecz,to pokrętło ciepło zimno steruje klapką w zaworze /tu 6-cio drożny/ i albo otwiera obieg wody albo nie ,oczywiście płynnie,w zależności jak pokrętóp jest ustawione.
-
Weryfikuję trochę swój pogląd ,JEDY_V może mieć rację ,że ogrzewanie tyłu działa gdy przełącznik jest nastawiony na nogi.Dopatrzyłem się na schematach ,że jest na wężu do tyłu dodatkowy zawór sterowany podciśnieniem.W sumie to logiczne ,gdy wsiadam do auta w zimie ustawiam grzanie na siebie ,by mi kierownica do rąk nie przymarzła,a tył się rozłącza.
-
Ja mam ten sam układ i tak ma działać. Jak dasz na nogi, to wtedy grzeje tył a wentylator pracuje w cyrkulacji, bo obraca powietrzem z kabiny. Dasz klimę, to chłodzi ile może a pokrętłem ogrzewania regulujemy temperaturę. Czyli jest ta walka ciepła z zimnem. Nie jest to jakieś fenomenalne rozwiązanie, ale takie już jest.