Van Klub Polska
Pogadać ludzka rzecz => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: JB w Styczeń 25, 2016, 08:22:29 am
-
Oryginalnie koło zapasowe montowane jest z tyłu pod podłogą. W tym miejscu większość z nas ma zbiornik LPG (tak mam i ja). Wraz z zakupem dostałem "dojazdówkę" która jest ogromna i waży tonę. W moim przypadku odpada sposób montażu na klapie tylnej czy też drabince bo mam 3drzwiowy tyłu (barndoors). Zestaw naprawczy to raczej chwytanie się brzytwy i szukanie problemów.
Macie jakieś patenty?
Ja co prawda całe wakacje jeździłem bez zapasu licząc na szczęście. I do tej pory ono dopisuje. Ale w wakacje planuje dalszą podróż po europie i tu może być stres większy.
-
Macie jakieś patenty?
Ja co prawda całe wakacje jeździłem bez zapasu licząc na szczęście. I do tej pory ono dopisuje. Ale w wakacje planuje dalszą podróż po europie i tu może być stres większy.
Bagażnik dachowy ? A może przyczepka ? ;)
Ja w Lagunie też mam zbiornik LPG pod autem w koszu na koło zapasowe. Normalne, pełne koło zapasowe wożę w bagażniku. Choć przy moim szczęściu powinienem wozić 2.
-
Bagażnik odpada bo przy mojej zabudowie musiał bym je co noc wyciągać i zostawiać na dworze. na dachu mam box'a ale po wrzuceniu tam koła raczej nic więcej nie powinienem tam wrzucać (jest za ciężkie).
-
...teraz już wiesz czym się różni mini od full..haha( na poważnie jest to problem musisz wybrać miejsce które dla ciebie będzie najmniej kłopotliwe.)
-
Masz ławki? To popróbuj pod ja tak miałem w chrysleże.jak fotel to odpada..
-
Moze z przodu na grilu zamocujesz na czas podrozy?? Ja w osobowce nie mam zapasu za to mam zestaw naprawczy w postaci dwoch napelniaczy piankowych, do tej pory odpukac trzy lata nie byly potrzebne, jak masz dobre opony i proste felgi to raczej tylko pech moze ci sie trafic ze przebijesz opone. Jesli sie wybierasz za granice to lepiej miej zapas bo naprawa kola w niektorych krajach moze cie kosztowac w sumie prawie nowa opone looz Jakies 12 lat temu zlapalem kapcia w Grazu w Austrii i wulkanizator powiedzial ze on mi tego nie naprawi tylko sprzeda dwie nowe opony placz pojechalem do jakiegos jugola i mi to za 5? zrobil ale czasem moze byc ciezko wiec na trase to nawet lepiej zabrac dwa kola zapasowe, ja tak woze w kamperze i w zeszlym roku oba sie przydaly na krotkim w sumie odcinku bo 200km looz no ale byly juz 8 lat stare wiec sie nie dziwie.
Ewentualnie moze jest mozliwosc zamocowania dodatkowo zawiasu pod klapa tak aby kolo jednak wisialo z tylu jednak w tym przypadku musialbys najpier otwierac kolo a potem klape, jesli wiesz o co mi chodzi??
-
na trase to nawet lepiej zabrac dwa kola zapasowe, ja tak woze w kamperze i w zeszlym roku oba sie przydaly na krotkim w sumie odcinku bo 200km looz no ale byly juz 8 lat stare wiec sie nie dziwie.
Bez przesady z tym wiekiem opony. W zeszłym roku na autostradzie złapałem kapcia - jakąś śrubę. Opona zdążyła się na tyle odkształcić, że na śmietnik się nadawała. Wymieniałem ją na "nówkę" sztukę czyli zapas z jakim Laguna wyjechała z fabryki 19 lat wcześniej :) 1,5 tygodnia potem złapałem drugiego kapcia. I znowu 19latka mnie poratowała :)
Jakieś 8 lat temu w trasie złapałem kapcia w Xantii jakieś 300km od domu. Wymiana w deszczu. Następnego dnia (czyli jakieś 70km dalej) złapałem drugiego kapcia. Nie miałem zapasu. Na szczęście kolega z rajdu Klubu Citroena poratował zapasem. Fartem znalazłem otwartego wulkanizatora mającego na stanie 2szt opon w moim rozmiarze na półce (to była sobota ok. 17.00). Kapcie nadawały się tylko na śmietnik.
Co do tematu wątku - znaleźć miejsce na pełnowymiarowy zapas.
-
to, że masz kowbojki nie znaczy, że nie możesz mieć koła z tyłu
trzeba "ulepić" odpowiedni stelaż
-
Panowie majac PTS i zbiornik z tylu, a wiec w miejsce zapasowki cala winde i kolo zamontowalem pod dupa kierowcy, jesli sie dalo w PTS to i mini i fullach sie tez da.
-
Panowie majac PTS i zbiornik z tylu, a wiec w miejsce zapasowki cala winde i kolo zamontowalem pod dupa kierowcy, jesli sie dalo w PTS to i mini i fullach sie tez da.
Bla, bla, bla..... w PTSie to sobie możesz całą salonkę (nawet full size) jako zapas zabrać ;)
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:PTS_Hun_2.jpg
-
Bez przesady z tym wiekiem opony. W zeszłym roku na autostradzie złapałem kapcia - jakąś śrubę. Opona zdążyła się na tyle odkształcić, że na śmietnik się nadawała. Wymieniałem ją na "nówkę" sztukę czyli zapas z jakim Laguna wyjechała z fabryki 19 lat wcześniej :) 1,5 tygodnia potem złapałem drugiego kapcia. I znowu 19latka mnie poratowała :)
agresja 19tnastoletnia opone zalozyles?? Moze i jako dojazd sie nadawala jednak po tylu latach guma stracila swoje wlasciwosci tym bardziej ze byla napompowana, ja ostatnio wyrzucilem komplet opon 6sztuk z mojego kampera, bieznik mial 8mm dostalem je przy zakupie auta, jednak do trzy tonowego wozu bym tego na trase nie zalozyl,opony z roku 1998.
Wczesnie pisalem ze poszly mi dwie opony w jednym czasie i to przyczyna nie byla sruba tylko starosc opon, jedna wystrzelila i sie rozwarstwila krzywiac tylny chlapacz, dobrze ze to blizniak, druga strzelila wzdluz z przodu dobrze ze przy nie wielkiej predkosci, opony te mialy 8 lat a producent to kuhmo
Poniewaz ja jezdze duzo bo ponad 30kkm rocznie i w dodatku z dziecmi wiec wymiane opon robie co 3.4 lata staram sie nie jezdzic na takich duzo, raz ze opony sie starzeja a dwa zuzyty bieznik nie koniecznie ponizej 3-4mm
-
Siemasz, szperałem w necie bo też szukam jakiejś alternatywy. Zalegająca pełnowymiarówka na pace średnio zdaje egzamin gdy trzeba wrzucić bagaże. Mam też dojazdówkę która niewiele mniej miejsca zajmuje w środku.
Kolega Tomasz ma to zrobione na patencie (foto niebieskiego Astro), i jak widac na innych zdjeciach
jest na to sposób. Jedni montuja odchylaną ramkę np. z Blazera czy Frontiery a inni lekko odchylają kolo w tył żeby górna klapa mogła się otworzyc.
Kilka miesiecy temu zagadałem gościa który przerabiał vana na off road i podesłał mi link do swoich prac. Tu tez możesz podpatrzyć jak to zrobić. Sam się do tego przymierzam.
http://imgur.com/a/aaaob
(http://i.imgur.com/SKW1dOM.jpg)
-
Zapas trza mieć!!!Od przygody na wakacjach też kminie nad dwoma...bo mi brakło kół placz...Daro ma rację!!!Nie ma co oszczędzać bo się kurna zemści podwójnie...do dziś nie mogę dorobić nadkola!!!
-
Na 1 fotce to taki ulepek zrobił ,że szok.Gostek powinien ze 2h poćwiczyć spawanie 1kwicze
Ale sam pomysł dobry i tani w wykonaniu.Z tym,że wybicie sworzni z zawiasów graniczy z cudem ,a nawet podobno niemożliwe
A to co Cienkig20,koło zgubiłeś,że nadkole robisz?
-
...Daro ma rację!!!Nie ma co oszczędzać bo się kurna zemści podwójnie...do dziś nie mogę dorobić nadkola!!!
Czyli rozerwalo ci kolo podczas jazdy, i zewnetrzna czesc walila po nadkolu
-
Czyli rozerwalo ci kolo podczas jazdy, i zewnetrzna czesc walila po nadkolu
widziałem osobiście, noo pół auta nie ma.
-
Ech...Założyć na koła 19 letnie opony i chwalić się tym na publicznym forum
Brawo Ty
-
Pitu da rade te sworznie na gorąco wyjąć. Widziałem gdzieś filmik w G20.
-
Cyvik widział na własne oczy,Daro zgadł,tak właśnie było...czyli Pituszek nie trafił hehe...a Taternik nie ma racji bo opony nie miały 19-tu lat ,tylko 18,5 haha ;)..ale przestrzegam bo straty są wielkie!!!...i mam nauczkę dla siebie >:D
-
Cienki nie Ciebie miałem na mysli
-
Myśąlałem że mnie....też nie mam czystego sumienia bo przed wyjazdem kupiłem używki i pieron wie ile miały lat... placz
-
Cienki nie Ciebie miałem na mysli
Więc zostaje ja. Też miałem obawy, ale nie miałem innego wyboru. Na czymś do domu dojechać musiałem. Długo na niej nie jeździłem. Jakieś 30km w sumie z prędkościami poniżej 60kmph. Na przód bym jej nie założył, ale z tyłu zaryzykowałem.
-
Myśąlałem że mnie....też nie mam czystego sumienia bo przed wyjazdem kupiłem używki i pieron wie ile miały lat... placz
No to dostajesz baty ode mnie ty tez box box box
A to dla tych ktorzy nie maja o oponach pojecia jak odczytac rok produkcji
(http://images78.fotosik.pl/274/1703e35799e59c07med.jpg) (http://images78.fotosik.pl/274/1703e35799e59c07.jpg)
''a'' to tydzien roku liczony w tygodniach od 01-52
''b'' to rok produkcjiod 00 (2000rok) do 16(2016rok)
Czyli ze wskazan na przykladowym obrazku mozna wyczytac ze opona pochodzi z kwietnia 2009 roku
brak cyfry w 4 pozycji wskazuje na date produkcji przed 2000 rokiem
NP oznaczenie 139 oznacza 13 tydzien roku 1999 jednak moze sie zdarzyc ze jest to opona z roku 1989 1slinka
ostatnia cyfra w trzycyfrowym oznaczeniu oznacza rok np:157 =15 tydzien 1997, 045 = 4 tydzien 1995
Jednak moze sie zdarzyc ze takich oznaczen nie ma na oponie niektore firmy tego nie dokonuja jednak jest to rzadkosc to wtedy odradzam kupowanie takich gumek
-
Dzięki Daro za krótką a treściwą porade :))
-
Mysle ze wiedziales o tym,auta nie masz pierwszy raz,napewno chciales tylko sobie poczytac zeby utrwalic.
-
No tak....ale innym się przyda :))
-
Cyvik widział na własne oczy,Daro zgadł,tak właśnie było...czyli Pituszek nie trafił hehe...
Nie trafiłem,bo nie napisałeś ,że nadkole i błotnik były w gorszym stanie niż opona. :))
Niema tego złego ,nadkole zrobisz,reparaturka na błotnik i będzie glanc pomada 1ok
-
Apropo sugestji Pituszka...są gdzieś do dostania reperaturki tylnych błotników?A może ktoś zdrowego dawce z którego można by to wyciąć..z mojego nie skorzystam bo doły ruda wpierniczyła... >:D
-
masz dobra ale krotka pamiec :)) kiedys oferowal blache do g-20 Waldichevy,dzwon zamawiaj ma kogos co robi cuda na kiju.
-
Aaaaa..kurna Bosman!!!Teraz przywiałeś wspomnienia !!! :))Dzięki za przypomnienie...dzwonie dzisiaj do Waldiego :)
-
No i Cienkig20 ,zdopingowaałem Cię w końcu do zrobienia tego porządnie 1kwicze
-
Dzwoniłem do Waldiego i niestety jego magik nie zrobi błotników...Waldi mówił że ktoś z forum kto siedzi w niemcowni ma dostęp reperaturek owych...nie mógł sobie przypomnieć ale jak tak myślę że o Dziggu myślał...zaraz do niego napiszę,może coś się dowiem
-
Moze JB cos tu w koncu napisze hehe
A moze juz montuje koło!
-
No tak...bo myśmy się tu rozgadali.. :)) ale przynajmniej w temacie,koła i nadkola idą w parze... 1boss
-
Nie chcę kapowac ale u Stacha w ogrodzie stoi karoca od G20
-
Hehe..przypadkowo zadzwonie do niego i się spytam :))