Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy G20\GMC Vandura => Wątek zaczęty przez: himas w Października 22, 2018, 11:26:58 am
-
Witam,
mam pytanie jak zdobyć albo czego szukać ( rozmiar, typ itp ) końcówki do miedzianych przewodów hamulcowych ?
Ktoś kiedyś poprzerabiał te przewody tak, aby pasowały europejskie przewody miękkie z przodu a z tyłu europejskie cylinderki.
Przez wiele lat tak jeździłem ( bodajże na jakichś cylinderkach od Lublina albo coś podobnego ) ale ponieważ nadszedł czas na remont
to chciałbym przy okazji powrócić do oryginału.
Wszystkie części ( przewody, cylinderki itp. ) są bez problemu do ogarnięcia praktycznie od ręki tylko co z tymi końcówkami ?
Nawet nie wiem o jaki rozmiar pytać w firmach które zajmują się dorabianiem przewodów hamulcowych - w google nie udało mi się niestety znaleźć :(
prosze o pomoc :)
pozdro !!
-
Dobra ... odpowiadam na własny wątek ;)
Chyba znalazłem ... w zależności od producenta przewodów lub cylinderków występują standardy 7/16-20" lub 3/8-24"
oba są dostępne np. tu : http://sklep.regmot.com.pl/produkty/uklad-hamulcowy/przewody-hamulcowe-zlaczki/zlaczki-hamulcowe-redukcje-trojniki,2,14850
-
Ja z takimi rzeczami idę do zakładu co zakuwają przewody hydrauliczne. Biorę całość ze sobą i mówię co potrzebuję. Grosze to kosztuje, a mam całość solidnie dorobione z odpowiednimi końcówkami.
-
Ja do swojego forda jak wymieniałem cylinderki na nowe to poszedłem do sklepu motoryzacyjnego z nowym cylinderkiem , gość wyciągnął katalog dopasował i po południu mi sprowadził. Pewnie tak jak kolega Wojna wyżej napisał byłoby lepiej , pewniej i wygodniej , ale ja nie mam pod ręka takiego zakładu , dlatego kupuje oddzielnie końcówki i zakuwam sam. Na razie działa. :)
-
W motoryzacyjnym niemal na miejscu facet mi dorobil przewod z koncowkami. Do Astro vana.
-
Dobra ... odpowiadam na własny wątek ;)
Chyba znalazłem ... w zależności od producenta przewodów lub cylinderków występują standardy 7/16-20" lub 3/8-24"
oba są dostępne np. tu : http://sklep.regmot.com.pl/produkty/uklad-hamulcowy/przewody-hamulcowe-zlaczki/zlaczki-hamulcowe-redukcje-trojniki,2,14850
Chyba nie do końca ,przynajmniej u mnie w safari są metryczne .Odpowietrznik zacisku przód 10x1,5 reszty nie wiem bo wymieniałem rurki na miedziane na starych końcówkach
-
dzięki za odpowiedzi, wystarczyło pogooglować i faktycznie sa dostępne u nas bez problemu wszelakie końcówki
lenistwo ... albo nietrzeźwy byłem jak kiedyś nie mogłem znaleźć ;)
-
jeśli masz pompę ABS lub hamulcową zrobiona z aluminium, to nie można stosować przewodów miedzianych
https://www.budujemydom.pl/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/13796-dlaczego-nie-nalezy-laczyc-miedzi-i-aluminium-w-instalacji
-
Na pewno z wodą, a jak z płynem hamulcowym?
-
a trzymasz go w suchym salonie czy na dworzu podczas deszczu i dużej wilgotności?
-
Ale jak zlapie wilgoci ti należy wymienić.
-
płyn hamulcowy pomijam, bo tam przy 3% wody sie go wymienia
mówie i wilgoci pod podwoziem, pod maską, tam gdzie są przewody
-
Ale zdaje się, że w szeregu elektrochemicznym chodzi o połączenie przez wodę, a nie wilgoć. Jakby to miałby byc wielki problem w motoryzacji, to nie sprzedawali by miedzi jako przewody hamulcowe.
-
ŻADEN samochód wyposażony w aluminiowe elementy układu hamulcowego nie jest wyposażony w przewody miedziane
miedz jest bo była kiedyś i jest łatwa w aplikacji, przez co jest na nią duży popyt - wiec jest powszechna
w krajach skandynawskich samochód z miedzianymi przewodami podłączonymi do pompy ABS nie przejdzie przeglądu (oczywiście są wyjątki tak jak u nas)
-
Zerknąłem w internety i pisza tam o roztwirach wodnych. Niemniej jednak moge spać spokojnie, bo wszystko mam żeliwne.
-
Wrzucę cytat ze strony producenta przewodów:
"Miedziane przewody hamulcowe są bardziej podatne na korozję elektrochemiczną niż stalowe – FAŁSZ
Wątpliwości przy stosowaniu miedzi w układzie hamulcowym pojawiają się przy temacie korozji elektrochemicznej. Jest to zjawisko, które występuje pomiędzy dwoma różnymi metalami. Powstaje ono, gdy między np. aluminium a innym metalem pojawiają się cząsteczki wody, które inicjują przepływ prądu pomiędzy katodą i anodą, powodując tym samym korozję. Działanie takie w przypadku połączenia miedzi z np. aluminiowym elementem jest bardzo znikome. Układ takiego połączenia jest układem zamkniętym, beztlenowym (układ hamulcowy powinien być odpowietrzony i bez wody). Płyn hamulcowy w układzie jest higroskopijny i ma właściwości antykorozyjne, co ogranicza to zjawisko. Nawet jeśli z oparów powietrza w układzie pojawi się woda, to jest ona wchłaniana przez płyn, a jej znikoma ilość nie wpływa znacząco na występowanie ww. zjawiska. Między innymi z tego powodu producenci przewidują okresowe obligatoryjne wymiany płynu hamulcowego, aby minimalizować pojawianie się tego procesu.
Podsumowując, zjawisko to, nawet gdy zachodzi w niewielkim stopniu, zarówno dla miedzi jak i stali węglowej czy nierdzewnej, a nawet ocynkowanej ma taki sam przebieg („Informator – metale niezależne 2007, wydanie VII, str. 53). Zatem jeśli przewody stalowe spełniają warunki techniczne, to tym bardziej przewody miedziane nie powodują znaczących zmian w tej materii, odznaczając się podobnym zachowaniem w takim połączeniu."
Źródło:
http://09mm.pwpnet.pl/
-
Toz tak właśnie czułem
-
może sie nieznam, ale oni:
- odwołują się tylko do wewnętrznej cześci układu, a co z wenętrzną ?? opadmai deszczu, mgłą , szronem, zaparwoaniem, skraplaniem, kondensacją corobic
- dlaczego producenci samochodów nie stosują miedzi w nowoczesnych układach hamulcowych skoro jest tak dobra :-\
-
Cena. Jak kojarzę to jedynie Audi w swoich najlepszych latach stosowało przewody miedziano-niklowe. Tak wyglądają takie przewody, oryginalne po 20 latach, tylko przetarte pastą polerską. Auto: Audi S2 które kiedyś budowałem kumplowi:
-
i chcesz mi piwiedzieć ze w A8 i Sce zs 400tys oszczędzają na przewodach za 100zł
-
Nie chcę porównywać miedzi do stali w przewodach .Miedź jest tylko wygodnym zamiennikiem naprawczym .Łatwo wyprofilować żeby siedziała tam gdzie orginał bez demontażu wielu elementów.Ostatnio robiłem nivo w meśku i wsadzenie orginalnych stalowych przewodów z tyłu bez demontażu wielu elementów było by niemożliwe.W safari również ,walnął mi przewód hamulcowy nad zbiornikiem i przewleczony przewód miedziany,zarobione końcówki i po godz hamulce są.