Van Klub Polska
Pogadać ludzka rzecz => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Banol w Stycznia 27, 2018, 11:28:04 pm
-
Muszę kupić nowe kapcie. Macie doświadczenia które z w.w. lepsze ? Ewentualnie jakie inne będą się równo toczyły :D
-
Banolu...mój przyjacielu !!! Ja 2 lata temu kupiłem General Grabber i do dzisiejszego dnia jestem zadowolniony :))..to moja opinia skromna ;)
-
Ja też mam u Siebie General Grabber - fajna opona , cicha i przyczepna na mokrym . Mogę śmiało polecić
-
Trzeci rok latam na cooperach i to 10 cali przod i tył.
Zawsze kiedy jade latam w deszcz i słońce, jeszcze nie bylo zlotu zebym w któraś strone nie mial deszczu;)
Opony świetne i ciche.
W deszczu tez maja dobre odprowadzenie wody, latam naprawde szybko. Dodam ze moj samochod wazy ponad 3200 kg pusty i nie ma problemu z oponami.
Na temat innych opon sie nie wypowiadam.
I jeszcze jedno kupilem juz drugi zestaw tez cooperow takich samych.
Wiec twoj wybor;)
-
ARCHIE to administracjyjnie masz tylko 100 kg ładowności :))
-
Jeżdżę na Cooperach 255 i 275. Mają już 8 lat. Biją, zwłaszcza tylne. Wóz to, co mogłoby bić ma zdrowe. Więc opony.
Te Wasze jednej i drugiej firmy nie kiwają budą ? Moje tak ze starości ?
Zdażało mi się w życiu jeździć na starszych kapciach - ach, ta młodość - i było przyjemniej. Fakt, że były marek nieco mniej niszowych, ale też balony.
Są do kupienia jakieś alternatywy typu Fulda albo Nankang, ale bez białych napisów. A jak to Vanem bez białych napisów... Więc wolałbym, żebyście powiedzieli, że jedne i drugie nie telepią po dwóch latach przyzwoitego traktowania. Czyli że są zrobione z gumy, a nie z gówna i są tylko trochę gorsze niż to co robione na Europę.
Jakie ciśnienie masz u siebie Archie ? 275 czy 295 ?
-
Miałem folder 4x4 z białym napisem i jak było powietrze to się jechało..... 1kwicze. Archi już jest przeważony o ile się nie mylę dmc 2990 1boss
-
W Polsce dmc to kwestia umowna 1kwicze
-
Przód 275. Ciśnienie 2,3
Tył 295 ciśnienie 2,5
-
nowe dobre każde
General Grabber latwo kupic i sa w dobrej cenie
-
miałem coopery, potem toyo teraz generały
wszystkie jak sa nowe to się toczą ładnie i cicho
coopery i toyo się po 3 latach latania z tak niskim ciśnieniem jak u archiego starły na krawędziach na łyso
teraz na graberach mam 3,8 i 3,6 atm i normalny profil opony (w sensie wysokość) to auto prowadzi się jak gokart a nie jak jamnik na polowaniu aloha
a codo białych napisów - jak kupisz bez to są białe markery do opon po kilkanaście złotych
-
Hej Banol.
Mi to sprzedałeś auto z oponami bez napisów...
-
Poli, na jakim rozmiarze jeżdzisz ? Nigdy tyle nie ładowałem. Zawsze poniżej 3 atm. Raz chyba dałem 3 do tyłu i wtedy wróciłem na lawecie. Coopery się rozpadły. Bieżnik się odkleił. W drodze na Master Trucka. Z jednej strony w drodze tam. Urwał parapet i poczynił ogólny armageddon - Czaruś po części będzie borykał się ze skutkami tej awarii. Z drugiej strony w drodze powrotnej. Fakt, że było chba ze 30 stopni w powietrzu a asfalt pewnie ze miał dwa razy więcej. Prawdą jest, że tamte kapcie nie były pierwszej młodości, i pewnie dlatego to ciśnienie pomogło im eksplodować. Generalnie hardkor, że opona się tak rozpada. Sto lat temu, kiedy miałem 19 lat, Forda Granadę i pustki w kasie, jeździło się na D124 takich krzywych, że kierę z rąk wyrywało, albo na używkach ze śmietnika. Jakiś tam dyskomfort był, ale nigdy mi się kapeć nie rozleciał. Cienki też coś wie o oponach rozlatujących sie podczas jazdy :D
Skoro jednak jeździsz i jest ok, to widocznie moje przygody były sppowodowane urokiem tamtych opon.
Czaruś, bądź szczęsliwy, że Tobie sprzedałem ;) Malowania masz trochę to i farbę musisz kupić. Wóz jest biały, zatem wszystko układa się jak marzenie :) Do tego markę opon możesz wybierać bez ograniczeń...
-
Banol pojeździj ciężarówką, to zobaczysz jak potrafią opony strzelać 1kwicze
Pamiętajmy o zasadzie- im większy balon, tym mniejsze ciśnienie. Można sobie porównać koło od traktora i roweru.
-
Tak wygląda blacha po wystrzale-parapet to se możecie wyobrazić
-
Poli, na jakim rozmiarze jeżdzisz ? Nigdy tyle nie ładowałem.
przód 235/60 tyl 275/60
wcześniej miałem nowe toyo 255/60 z przodu i ciśnienie 2,5 - po dwóch latach opona nie miała bocznych krawędzi bieżnika - była całkiem łysa - wulkanizator przy wymianie od razu powiedział że za małe ciśnienie było
teraz z węższą i niższą oponą + wyższe ciśnienie + dodatkowe sprężyny na amorach - jest trochę twardziej niż wcześniej ale auto jedzie jak po sznurku a latając 2000km miesięcznie autostradami nie chce mi się walczyć z kierownicą przy każdym podmuchu tylko spokojnie sobie pomykać te 120kmh ;)
-
A gdzie zamawianie oponki
Te coopery z napisami sami robicie czy już były ?
-
A gdzie zamawianie oponki
Te coopery z napisami sami robicie czy już były ?
Orginały tylko z Japonii,ale bez homologacji,bo tam ruch lewostronny
Każdy siedzi nocami i pędzelkiem maluje literka po literce ,coby na rano już było 1kwicze
-
Orginały tylko z Japonii,ale bez homologacji,bo tam ruch lewostronny
Każdy siedzi nocami i pędzelkiem maluje literka po literce ,coby na rano już było 1kwicze
Marek chyba jeszcze żyje promilami z Olesna impra
-
Mam szybką przemianę materii,o Oleśnie już zapomniałem.Ale wczoraj odwiedził mnie Rafał,WIĘC corobic hahaha
-
A gdzie zamawianie oponki
Te coopery z napisami sami robicie czy już były ?
Wczoraj przegladalem z ciekawosci opony pod durango, wiec tak, coopery mialy napisy a generale nie. Ogolnie jedne i drugie sa chwalone. Opony dostepne w sklepach typu oponeo itp.
-
sa Generały z białymi napisami, choć nie we wszystkich rozmiarach
Na foto wyglądają na takie niebieskie bo to zabezpieczenie. po pierwszym myciu sa białe
-
sa Generały z białymi napisami, choć nie we wszystkich rozmiarach
Na foto wyglądają na takie niebieskie bo to zabezpieczenie. po pierwszym myciu sa białe
No właśnie gdzieś tu widziałem zdjęcie z niebieskimi napisami i widzę że sprawa wyjaśniona. W tych naszych sklepach to raczej nie ma jak są to bez a malować samemu lipa bo to zaraz schodzi
-
gdy były jeszcze świerzynki
-
Jak opony biją to szybko wymienić na nowe bo pourywa Wam parapety jak mnie i Banolowi...ja z Generałów jestem nadal zadowolony...ciche i nic się nie dzieje :))
-
A gdzie zamawianie oponki
Te coopery z napisami sami robicie czy już były ?
http://logistykaopon.pl/opony/cooper-295-50-R15-105-S/id-19234
https://www.24opony.pl/szukaj.html?f=1&idproducent=24&idsezon=1&idrozmiar=0&idpojazd=1&czyxl=0&czyrf=0&inpre=&cod=0&cdo=0&strona=1&idmodel=0&dt=636645293711398983
-
Ja Mam Grabbery i jestem bardzo zadowolony . Ciche , nieźle kleją na mokrym .
-
Halo Panowie może którys ma 2szt. z białym napisem 215/225 70/75 R15 ?
Grabbery, Coopery obojętnie aby były OK.
Tu mam fotkę z jakiegoś Van Klub zlotu w 79' jak młody piękny i bogaty Jędrek trzyma jedną sztuke aloha
Ale zamiast paska chcę białe NAPISY. Tak wiem, są białe flamastry.
-
Odświeżę temat,
Jak to jest z tymi rozmiarami opon... W internetach różnie pisza na ten temat.
Mam felgę 6.5'' i w tej chwili mam założone opony 225/70/15. Chciałbym sobie założyć większę opony, a dokładnie 235/75/15. Pytanie czy będą pasowały czy nie na moją felgę?
-
Kalkulator opon
-
Kalkulator opon
Ale każdy inaczej pokazuje... Który jest wiarygodny?
-
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
musisz wsadzić takie, aby średnica zewnętrzna była jak najbardziej zbliżona do oryginału. Sprawdź, czy te co masz są w oryginalnym rozmiarze
-
https://www.oponeo.pl/narzedzia/dobor-opony-do-felgi/6-50x15
tu masz rozmarówkę co możesz włożyć na felgę 6,5
jest kilka profili dla 235
-
Dzięki Edek, z tego wynika, ze spokojnie mogę sobie wsadzić 235/75/15... Dzięki.
-
zdajesz sobie sprawę jaki to będzie balon i jak pogorszą Ci się właściwości trakcyjne ?
-
No może nie do końca.. Jak przeszukałem sobie forum, to widziałem, że mają pomontowane takie opony w G20 oraz astro...
1. Generalnie te co mam teraz 225/70/15 słabo wyglądaja na samochodzie, poniewaz auto duże, a kólko takie malutkie, dodałem zdjęcie, widać efekt na przednim kole.
2. Po drugie trochę mi przekłamuje licznik przy duzym prędkościach, wg GPS mam 120km/h a licznik pokazuje 140km/h
Z tych dwóch powodów chciałbym załozyć większe opony.
-
O właśnie miałem taki temat zakładać :D Powiedzcie proszę gdzie kupić te coopery, jakiś sprawdzony sklep? bo szukam i znaleźć nie mogę :/ A szykuje mi się wymiana letnich.
-
WOJENKA to te stare oponki mi sprzedaz jak juz kiposz szersze ;) buziaki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Ja ostatnio....czyli z dwa lata temu kupowałem Generale Grabber, które znalazłem na Oponeo ..
-
To jaki rozmiar polecacie?
Co do tych opon, to one mają już z 10 lat i są generalnie słabej jakości. Jak zdejme to zrobię zdjęcia. Moge oddać za darmo...
-
Ahaa no to OK myślałem że są jakieś nowsze i nie przypasowały.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
W Astro fabrycznie 225/70 215/75 wiec w full size pewnie szersze.
-
tylko trochę 225/75/15
-
Dzięki Edek, takich więc będe szukał opon.
-
Odświeżę trochę wątek.
Czeka mnie zakup nowych opon (225/70 r15) na lato bo stare ...tzn nie takie stare bo chyba 2-letnie Falkeny WildePeak A/T i ich przyczepność na mokrej drodze pozostawia wiele do życzenia a z racji tego że moje GMC to Daily Car potrzebuję dobrych opon a szczególnie takich co dobrze trzymają na mokry.
Oczywiście bardzo chciałbym opony RWL z białymi napisami ale tych u nas jak na lekarstwo i tak na prawdę pozostają tylko Cooper Cobra Radial G/T. Czy faktycznie dobrze dają radę na deszczu? Z tego co czytałem na stronie producenta to są to opony całoroczne a nie strikte letnie więc opony do wszystkiego czyli jak w przypadku większości rzeczy do niczego a może w tym przypadku jest inaczej?
Jeśli olać białe napisy to jest dość duża gama opon do samochodów dostawczych, które maja dość dobre oponie np:
Goodyear Efficientgrip Cargo
Continental ContiVan Contact...itd
Jeździł ktoś na takich oponach dedykowanych do dostawczaków? Plusu, minusy?
Ceny są korzystniejsze niż Cooperów i opinie lepsze
-
nie wiem co oznacza skrót RWL a co do białych napisów jak w tytule wątku Grabbery taki mają w wielu rozmiarach bo to amerykańska opona i są w lepszych cenach niż Coopery a jeżdżą bardzo przyzwoicie.
-
Slyszalem zdania podzielone nt. Cooper radial GT. NO ALE wygladaja najfajniej.
Moze te Coopery co kolega ostatnio tu kupil na voida.pl czy jakos tak. Cooper Discoverer za niecale 400/szt.
Są też Toyo RWL Yokochamy Michelin Pirrelli Scorpion. Czytaj komenty i nie bierz tylko chinoli. Ja sam wole uzywki przyzwoite i niz jakies Neoangin hehe chińskie 225zl/szt.
-
Slyszalem zdania podzielone nt. Cooper radial GT. NO ALE wygladaja najfajniej.
Moze te Coopery co kolega ostatnio tu kupil na voida.pl czy jakos tak. Cooper Discoverer za niecale 400/szt.
Są też Toyo RWL Yokochamy Michelin Pirrelli Scorpion. Czytaj komenty i nie bierz tylko chinoli. Ja sam wole uzywki przyzwoite i niz jakies Neoangin hehe chińskie 225zl/szt.
I błąd.
Nowa to zawsze nowa.
W używanej oponie nie jesteś w stanie sprawdzić tego co najważniejsze - stanu i ewentualnych uszkodzeń karkasu.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Trza się zastanowić skąd biorą się używki. Po co ktoś zdejmuje super opony i zakłada nowe? Żeby Polacy mieli na czym jeździć? Chyba nie.
-
Wiadomo, zdania podzielone. Ale trzeba byc pewnym ze rdzen w srodku nie jest zjebany. Jankupilem uzywki 4szt i jedna od razu smietnik choć 8mm bieznika i druga strzelila w czasie jazdy.
-
Oczywiscie chinole te co kupilem. wystrzeliły. Ale z bialy paskiem byly...
-
Oczywiscie chinole te co kupilem. wystrzeliły. Ale z bialy paskiem byly...
Ale nie kupiłeś nowych?
Może temu były zdjęte z poprzedniego auta, bo już biły.
-
Żeby nie było, że trzymam jedną stronę, to się przyznam. Żona jeździ na używkach 1slinka
-
Nie nie byly nowe. Ale od zaufanej osoby amcarowej. Ale nie mam zalu bo pewnie sam nie wiedzial ze to taki pasztet. Chcial Coopery GT i sprzedal mi swoje dawno temu.
To teraz roczne klasy Yokohamy Premium 9.5mm czy nowe Neolin chińskie?
Cena podobna - niecaly tysiak za kpl. 235/75 15
Zwracam uwage ze niekoniecznie chce wzmacniane bo sa twardsze.
-
Chinol chinolowi nie równy, w lipcu kupiłem ecodriver 5 i wszystko cacy czy to z wyważeniem czy trzymaniem i hamowaniem na mokrym. Poprzednie miałem Continental conti premium i niestety biły, wulkanizator mówił że coś z kordami czy czymś. Niby jakoś te cztery lata służyły ale szczerze to te chinole wydają się być nieco cichsze. Jeżdżę na nich od lipca, zimówki miałem miesiąc i stwierdziłem że przy takiej zimie mam je w dupie. Niby Fuldy ale zakręty czy hamowanie na mokrym( szczególnie na pasach) to porażka a na letnich wszystko gra. Aaa i jeszcze jedno jest na S14 pod łodzią taki ostyry zakręt na Continentalach w stronę Łodzi przy 100km/h było czuć i słuchać jak przód zaczyna się uślizgiwać. A na chinolach nie, więc mówię zobaczę 110 i dalej nic. Szybciej już nie próbowałem bo chcę mieć jeszcze psa Reasumując do normalnej jazdy zwykłym toczydłem jak moje nie trzeba super premium itd. natomiast przy ciężkim, szybkim czy rwd aucie chyba bym jednak wolał firmówki bo to już zupełnie inne siły. Tych się trochę obawiałem ale póki co jest ok, ciekawe tylko czy też cztery lata wytrzymają. Tamte zmieniłem zanim doszły do znacznika 1.6mm
Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka
-
Po wystrzale używki mam doświadczenia......nie ma co kombinować, tylko nowe !!!
-
Ja bym przy tej masie nie ryzykował bez wzmacnianych. Może nie z indeksem C, ale może coś do 4x4??
-
"Wzmacniane" to jest taki termin, który gówno znaczy.
Każda, powtarzam każda opona ma określony indeks nośności.
Producent pojazdu podając zalecany rozmiar opony, podaje też zalecany indeks nośności.
Nie stosujmy opon odbiegajacych od zaleceń producenta i z niższą nośnością niż wynika z zaleceń peoducenta :)
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka