Van Klub Polska

Pogadać ludzka rzecz => Powitania => Wątek zaczęty przez: Tomek FanVan w Marzec 05, 2018, 09:31:38 pm

Tytuł: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Marzec 05, 2018, 09:31:38 pm
Witam wszystkich Klubowiczów
Po ponad roku przeglądania tego forum, ofert sprzedaży, oglądania zdjęć i  filmików postanowiłem się w końcu oficjalnie przywitać i odrobinę przedstawić..
Na początek kilka słów o mojej przygodzie z amerykanami?
Najpierw był chrysler grand voyager z 2005, którym jeździłem 2 lata ? poprawny rodzinny samochodzik, dobrze go wspominam?i właściwie tyle na jego temat. Póżniej miałem okazję pierwszy raz przejechać się amerykańskim V8, był to Jeep ZJ i Po tym zdarzeniu zaczęła się moja przewlekła choroba pt amcar v8.. Codzienne, długie poszukiwania, jeżdżenie i oglądanie, aż w końcu stałem się posiadaczem Jeepa WJ.  Autko powolutku doprowadzałem do takiego stany i wyglądu jaki sobie wymyśliłem. Fajnie i agresywnie wyglądał, pięknie brzmiał i co najważniejsze był w pełni sprawny. Kochałem go? bardzo? i tak było mniej więcej do  nieco ponad rok temu, kiedy to przejechał obok mnie cudnie bulgoczący SALON... Wtedy coś się zmieniło ? okazało się, że można zakochać się jeszcze bardziej?
No i zaczęły się poszukiwania. Niestety bardzo utrudnione przez dwa ważne elementy.
1.   Nic nie potrafię sam naprawić przy aucie-wstyd mi ale taka prawda i ze względu na nią założenie było takie, że auto musi być mechanicznie sprawne. (to jednak nieco inna zabawka niż jeep do którego części jest całe mnóstwo.)
2.   Ograniczone fundusze 25-28k na gotowo . Mam świadomość, że ten punkt w połączeniu z 1szym daje małe szanse powodzenia  tym bardziej, ze moje poszukiwania skierowane były na G20  lub vandura z lat 90-96
Tyle nudnej powieści i założeń a teraz dzień dzisiejszy.
Kupiłem?
Niestety nie do końca markę o jakiej marzyłem, bo to ford? ale poza  znaczkiem auto spełnia resztę moich założeń, no i co najważniejsze moje serce zabiło
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Marzec 05, 2018, 09:40:31 pm
 dokonczę wątek.

Oczywiście benzyna V8 5.8. Rok 95 więc jeszcze z tą starszą deską, która jest bardziej ?toporna? i przez to bardziej mi się podoba. Dużo  drewna, welur (tak jak chciałem), dywany w dobrym stanie, fotele (poza kierowcą) dobrze utrzymane, kanapa działa, intymne światełka, nie ma żadnych podejrzanych zapachów wilgoci, które czułem w dwóch poprzednich autach jakie oglądałem, otwierany dach w części pasażerskiej + jakieś super nagłośnienie z dodatkowymi wzmacniaczami. Ogólnie wnętrze wygląda dobrze choć oczywiście wymaga SPA, kilku napraw i ogólnego ogarnięcia, bo na razie potrafię tylko włączyć światło i rozłożyć łóżko. Blacharka zdrowiutka, zero luzów w zawieszeniu, amory i hamulce OK. Podłoga zdrowa  (niewielka powierzchowna rdza), most cichy, skrzynia zmienia bardzo płynnie, silnik pracuje równo i cichutko. Teraz minusy: wyciek z miski pod silnikiem + gdzieś na łączeniu z wałem (być może jest to zachlapane olejem z miski) Drążek kierowniczy a właściwie  jego  dwa łączniki, które się tam znajdują-oba wyrobione. To co mnie niepokoi to niedziałający wskaźnik temperatury i pusty zbiorniczek wyrównawczy (tak mi się przynajmniej wydaje, że to zbiorniczek wyrównawczy do chłodnicy). Zobaczyłem to dopiero po wyjeżdzie z oględzin na warsztacie i tak naprawdę  to jedyna rzecz, która mnie mega stresuje bo nie zwróciłem na to uwagi przy zakupie a mechanik obejrzy to dopiero za tydzień.
Tyle na tę chwile o aucie
Teraz przesłanie do Was ?
Wiem jakie tu na forum jest ogólne podejście do forda! wiem o bardziej kosztownych częściach, naprawach no i oczywiście wiem, ze ford wygląda fajnie ale pod warunkiem, że obok nie stoi g20!
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 05, 2018, 09:52:49 pm
ford jest spoko, możesz już zmienić opis dot auta :)
co do zbiorniczka - nie wiem jak jest w fordzie, ale w chevym i dodge też raczej mam tam pusto - auto jeździ?, grzeje się? sprawdź na zimnym czy w chłodnicy jest płyn - powinien być widoczny po zdjęciu korka
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: RADAR w Marzec 05, 2018, 10:04:31 pm
Grtuluje super woz!
Econoline z tamtych rocznikow bardzo mi sie podobaja. Po wolutku dojdziesz do wszystkiego.
Pozdrawiam z Dzierzoniowa.
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: buusoola w Marzec 05, 2018, 10:08:04 pm
Witaj,

Tu prawie nikt nie grzebał, a teraz każdy robi przy swoim vanie. Niby Ford, ale spoko ;)
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Marzec 05, 2018, 10:09:17 pm
Dzieki Rafal.
Ciezko stwierdzic czy sie grzeje bo wskaznik temperatury nie dziala. Przejechalem 70 km i podczas jazdy nic niepokojacego nie zauwzylem. W pewnym momencie nawet wskazowka wstala i wskazywala wlasciwa temp. Nastepnego dnia kiedy jechalem na przeglad wskazowka temp znowu nie dzialala
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Marzec 05, 2018, 10:16:06 pm
Już dawno pożądanego powitania nie było  1ok Fordy są spoko  1ok  1 hejka z  1lodka
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Marzec 05, 2018, 10:29:36 pm
Powitać! Fura fajna i nie narzekaj , bo ford w końcu był prezydentem Ameryki.
Ale z tym zbiorniczkiem, to nie jest tak. To układ zamknięty i tam ma być zawsze płyn, bo się zapowietrzy układ. Korek w chłodnicy jest zaworem a nie tylko korkiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz ciśnienie w układzie i płyn się nie gotuje przy stu stopniach. Co do temperatury, to pamiętaj, że nie oblany płynem czujnik nie pokaże prawidłowej temperatury. Ale bądźmy dobrej myśli, że wszystko jest dobrze i tylko kabelek spadł z czujnika. Pozdro.
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Marzec 06, 2018, 10:08:42 am
Zagloba sa zbiorniczki cisnieniowe i przelewowe. A co do fordka to jak pamietam jest zrobiony na ramie w odroznieniu od samonosnych chevy czy dzordzow  ;)
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Marzec 06, 2018, 11:26:45 am
Dzieki wszystkim za cieple przywitanie i akceptacje w imieniu moim i forda !? dzieki tez za podpowiedzi w tematach technicznych, tej lektury najbardziej mi potrzeba. Auto za chwile trafi na warsztat to sie temat wyjasni. Bede informowal
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Marzec 06, 2018, 12:20:56 pm
Zagloba sa zbiorniczki cisnieniowe i przelewowe. A co do fordka to jak pamietam jest zrobiony na ramie w odroznieniu od samonosnych chevy czy dzordzow  ;)
Ok. Nie wiem jak ford, więc tylko sugeruję. Niemniej jednak pusto być nie może, bo jak będzie stygnął, to skąś musi zabrać płyn. A jak się nagrzewa, to musi mieć gdzie go wypchnąć. Japońskie motocykle mają plombowane korki do chłodnic, bo każdy chce tam dolewać płynu a nie do zbiornika wyrównawczego. Chłodnica jest bardziej dostępna a zbiorniczek schowany głęboko (jakby złośliwie :)))
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: p0li w Marzec 06, 2018, 10:08:51 pm
powitać - niedużo ci u nas fordów - bo jednak chevy czy dżordże sa bardziej dostepne i trochę mniej kosztują - przed zakupem swojej salonki też przymieżałem się do jednego forda ale 2x wyższa cena trochę mnię odstręczyła

co do zbiornika - jeśli jest podobnie jak w chevym (czyli przelew) to w zbiorniku nie powinno być płynu (kreska z napisem max jest ok 1cm powyżej dna zbiorniczka)

jesli chcesz być pewien że nie jeździsz na sucho wlej płyn chłodniczy na pracującym chłodnym silniku "pod korek" -
jak się silnik rozgrzeje nadmiar płynu wyrzuci do zbiorniczka
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Marzec 06, 2018, 10:34:52 pm
pOli w sumie masz racje, taki zabieg moge wykonac sam jeszcze przed wjazdem na warsztat. Jutro tak zrobie.
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Marzec 06, 2018, 10:36:02 pm
No i prawidłowo. Kreska max , czyli zimny silnik, pełna chłodnica i w zbiorniku płyn po kreskę max. I inaczej nie będzie. Dolewamy tylko do zbiornika a chłodnicę otwiera mechanik a nie kierowca-laik. Tak to jest skonstruowane i tego się nie zmieni. A przelewowy, czy nie, to już tylko rozwiązanie konstrukcyjne. Już robiłem uszczelki po zapowietrzonym układzie, więc tego nie zmyślam.
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 06, 2018, 10:48:36 pm
ale p0li ma na myśli, żeby wody/płynu wlać do !!chłodnicy!! a nie do zbiornika (na pracującym zimnym silniku w chłodnicy nie powinno się nic dziać, a płynu powinno być pod korek)
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Marzec 06, 2018, 10:54:21 pm
Testy to inna sprawa a jazda na codzień, to  inna sprawa. Ja mówię, że nie wolno jeździć z pustym zbiorniczkiem! Pomyśl co układ zassie gdy będzie tracił temperaturę a w zbiorniku nie ma płynu?
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Marzec 06, 2018, 11:11:08 pm
Panowie, bo teraz troche zwatpilem.
zalac zbiorniczek a nastepnie odpalic silnik czy odpalic silnik a nastepnie chlodnica po korek?
Czy rzeczywiscie kolejnosc czynnosci i miejsce dolewki ma tak duze znaczenie?
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 06, 2018, 11:17:13 pm
na wyłączonym silniku - odkręć korek chłodnicy, jeśli potrzeba uzupełnij pod korek, zamknij korek.
po nagrzaniu nadmiar powinien pojawić się w zbiorniczku.
generalnie, jeśli wszystko jest ok, to po odkręceniu korka chłodnicy powinieneś mieć full lub niewielki niedobór. rozgrzany układ wywali to co jest za dużo.
tyle w temacie
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Marzec 07, 2018, 08:42:29 am
Ale każdy z nas ma rację, tu nie ma żadnej filozofii i żadnych kolejności. Zalej chłodnicę i zbiornik trochę, nie więcej niż full. Nie słuchaj tych farmazonów o pustym zbiorniku!
A jak wrócisz od mechanika, to napisz co on powiedział na ten temat.
Płyn powyżej 50 stopni znacząco zwiększa objętość i wypływa przez korek( który jest zaworem!) do zbiorniczka a potem jak stygnie jest zasysany spowrotem do chłodnicy. Jak będziesz miał pusty zbiornik, to zapowietrzysz układ. Woda zawarta w płynie paruje i ewentualne wycieki dadzą to, że w pewnym momencie podczas stygnięcia silnik zassie powietrze, bo nie będziesz miał zapasu płynu w zbiorniczku. Pomyśl logicznie.
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Marzec 07, 2018, 10:23:33 am
Na razie zaleje tak jak mowicie zeby byla pewnosc, ze nie jest sucho. W przyszlym tygodniu auto bedzie na warsztacie w temacie drazka kierowniczego i wymiany sondy wiec zostanie sprawdzone rowniez( i przede wszystkim) w temacie o ktorym rozmawiamy. Zdam relacje jak bedzie po wszystkim.
Dzieki za burze mozgow. Dla was temat prosty, dla mnie (laika)to fajna lekcja
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: KRIS72 w Marzec 08, 2018, 07:56:49 pm
Witaj Kolego :)bardzo ładny Fordzik 1ok gratulacje i pozdrowionka :)
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Lipiec 22, 2018, 11:22:02 am
Czesc Panowie.
Po powitaniu troche zamilklem ale bylem zaoferowany szykowaniem i testowaniem ecosalona.
Wiec tak, kontynuujac stary watek. Brak wody w zbiorniczku nie okazal sie problemem. Problem jest z uszkodzonym wskaznikiem temperatury (poszukuje sprawnego licznika). Auto dostalo wszystkie nowe plyny i pracuje b dobrze i co najwazniejsze nie grzeje sie (a tego sie obawialem). Kontroluje temp jezdzac na podpietym do obd testerze. Wymienilem jeszcze oba drazki kierownicze, sonde, czujnik temp (szwankowal i przez to czasami nie chcial zapalic) i wlasciwie tyle z napraw. Dla spokoju wrzucilem tez nowe opony, wymienilem akumulatory no i zamontowalem lpg, klocki i kilka innych pierdol o ktorych nie bede pisal. Tak przygotowanym sprzetem szczesliwie z rodzina zaliczylem juz Italie i nasze morze. ?Lacznie ok 4 tys km. Upiekszanie wnetrza zostawiam na przyszly rok bo skarbonka juz pusta
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Lipiec 22, 2018, 01:05:08 pm
I łoto chodzi 1ok
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Lipiec 22, 2018, 04:07:21 pm
Mogę się mylić,bo u mnie tak jest ,ale masz chyba 2 czujniki temperatury jeden w głowicy ,lub bloku,a drubi przy termostacie .Jeden podaje na ecu ,drugi na zegar.I zegar tak na 90% masz dobry tylko czujnik zły .Napisz na pw ,lub zadzwoń do MAXA,on powinien wiedzieć
Tytuł: Odp: Witam Wszystkich!!
Wiadomość wysłana przez: Tomek FanVan w Lipiec 22, 2018, 06:25:37 pm
Jest jak mowisz, sa dwa czujniki i oba wymienialem. Robilem to w ASU u Rafala. Pozniej wymontowali licznik i stwierdzili, ze tu jest problem.
Ale wielkie dzieki za podpowiedz