Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy Astro\GMC Safari => Wątek zaczęty przez: tyms94 w Stycznia 20, 2020, 10:05:00 pm
-
Witam was ;)
Mam pytanie odnośnie kilku przycisków: znajdują się po lewej stronie pod kierownicą.
Patrzyłem, przełączałem, szukałem informacji ale nie mogę się dowiedzieć do czego służą.
Mam też pytanie dot. przełącznika gazu:
Wiem, że w niektórych samochodach w środkowym położeniu odcina się oba paliwa, a w niektórych automatyczne przełącza benzyna - gaz.
Jak to jest w safari?
-
to nie jest seria. to jakaś rzeźba poprzednika/ów. i tylko oni wiedzą do czego to
placz
-
Tak jak cyvik pisze to rzeźba i sam musisz dojść.Ten srebrny może być od dodatkowego przeciwmgielnego z tyłu .powinien działać z włączonymi światłami mijania.Gazowe były różne .U Ciebie jest tylko załącz /wyłącz.Ten żółty to jeśli sam przycisk,to ktoś mógł robić rozruch silnika ,lub impuls świateł drogowych,bo takiego nie ma w manetce.
-
W Asterixie mam taki sam pstryczek od gazu i działa to tak ;) na 1 odpala na benzynie ale przy większych obrotach silnika przełączy się na gaz na 0 zielona dioda jest sam gaz a na 2 czerwona dioda sama benzyna. 1ok ja osobiście odpalam na 2 po 5 minutach albo wcześniej przełączam na 0 czyli sam gaz i tak jeżdżę,jak odstawiam auto do garażu to pstryk na 2 benzyna i fajrant :)) z automatycznego przełączania nie korzystam bo jak ci się gaz skończy to nawet nie poczujesz i smigasz dalej na benzynie,a tak jak się gaz kończy to auto słabnie i wtedy pstryk na benzynę i szukasz stacji LPG 1dziekuje 1lodka
-
Dzięki za odpowiedź :) już się dowiedziałem od poprzedniego właściciela - srebrny przełącznik od sprężarki klimatyzacji. Żółty - nie wiadomo 1kwicze
-
Dzięki za odpowiedź :) już się dowiedziałem od poprzedniego właściciela - srebrny przełącznik od sprężarki klimatyzacji. Żółty - nie wiadomo 1kwicze
A wiesz czemu wylacznik klimy? Juz ci odpowiadam. Mianowicie we wszystkich amerykancach posiadajacych klime ustawienie nawiewu na szybe powoduje jej uruchomienie z automatu, a sknera szkop chcial zaoszczedzic, nie wiedzac, ze to duzy plus, po praktycznie po wlaczeniu szyba jest szybko osuszona.
-
A wiesz czemu wylacznik klimy? Juz ci odpowiadam. Mianowicie we wszystkich amerykancach posiadajacych klime ustawienie nawiewu na szybe powoduje jej uruchomienie z automatu, a sknera szkop chcial zaoszczedzic, nie wiedzac, ze to duzy plus, po praktycznie po wlaczeniu szyba jest szybko osuszona.
Ja bym wolał wyłącznik wentylatora a nie sprężarki, bo nie ma pozycji zero. Ale tylko z dlatego, że zanim się rozgrzeje płyn, to dmucha zimno. Można niby dać środkowe pokrętło na zero, ale to nie to samo.
Wiem też, że brak pozycji zero nie jest bez potrzeby, ale przydałaby się.
-
Ja bym wolał wyłącznik wentylatora a nie sprężarki, bo nie ma pozycji zero. Ale tylko z dlatego, że zanim się rozgrzeje płyn, to dmucha zimno. Można niby dać środkowe pokrętło na zero, ale to nie to samo.
Wiem też, że brak pozycji zero nie jest bez potrzeby, ale przydałaby się.
Dzięki Jedi za info impra
Nie chce zakładać nowego wątku, dlatego tutaj napiszę.
Składam zamówienie na rock auto, zawieszenie i podobne rzeczy, łącznie ok. 3,5 tyś zł
Kupuję też wahacze i tutaj mam pytanie:
Z tego co wiem występują górne i dolne - na RA są tylko prawe/lewe górne.
Czy w takiej sytuacji powinienem kupić górne x2 lewe, x2 prawe i będą pasowały też na dół?
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=6117393&cc=1165171&jsn=10988
-
Ja bym wolał wyłącznik wentylatora a nie sprężarki, bo nie ma pozycji zero. Ale tylko z dlatego, że zanim się rozgrzeje płyn, to dmucha zimno. Można niby dać środkowe pokrętło na zero, ale to nie to samo.
Wiem też, że brak pozycji zero nie jest bez potrzeby, ale przydałaby się.
Jakiego wentylatora jak masz wisko hahaha
-
Szukaj tulei wahaczy, cale nie oplaca sie sprowadzac, za wage dolicza ci kosmiczna cene, tylko tuleje(tuleja przednia gornego, tuleja tylna gornego, itp.)
-RA-->GMC-->1991-->Safari-->Suspension-->Control Arm Bushing i szukaj czlowieku, nie przeplacaj
-
Dzięki, wiadomo 1ok po co przepłacać, szczególnie przy tylu częściach.
Ogólnie mój koszyk wygląda tak + amortyzatory znalazłem w PL, nawet tańsze, w iparts.
Dzisiaj cały dzień przeznaczam na wyszukanie części lub zamienników w PL, aby obniżyć trochę przesyłkę z rock auto
-
Jeżeli ktoś zna się dokładnie na częściach do gmc safari i mógłby spojrzeć na mój koszyk - czy nie kupiłem czegoś nie pasującego lub głupiego, byłbym bardzo wdzięczny :)
Na rock auto dostanę zestaw do liftu o 2 całe? Szukałem ale może jest w jakieś dziwne kategorii, o której ktoś wie :)
-
W PL-u masz najtańsze zamienniki za potrójną cenę.Nawet te Ac delco,czy innych lepszych firm są najniższej klasy .Jeśli chcesz to samo wymieniać za 3-4 miechy to jaka to oszczędność.Twój wybór.Ja już to odczułem na włąsnej skórze,a właściwie na poobijanych łapach.
-
Jakiego wentylatora jak masz wisko hahaha
Mam wisko do nawiewu klimy? 1kwicze JEDI_V nie pij dziś więcej!
-
Nie chciałbym się wkopać przy zamówieniu, a jest to moje pierwsze z ra.
Czy na RA klocki hamulcowe są sprzedawane w parze na dwa koła?
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=165437&cc=1165171&jsn=15103
Oraz wahacze - na RA są tylko górne - lewe / prawe, a co z dolnymi?
Znalazłem na amazonie przykładowe
https://www.amazon.com/Front-Lower-Control-Driver-Safari/dp/B078Y7S9VG
Chciałbym zamówić z RA dobrej jakości, ale nie ma?
https://www.rockauto.com/en/catalog/gmc,1991,safari,4.3l+v6,1165171,suspension,control+arm,10401
-
A czemu chcesz zmieniać całe wahacze? nie lepiej powymieniac tuleje 😉no chyba że masz tak rozpierdzielone że niema co naprawiać ;) ale to wtedy wszystko byś miał zajechane jak sandały papieża 😁
-
Patrzyłem na zawieszenie z znajomym mechanikiem, wydaje mi się, że były to wahacze, ale ręki nie dam uciąć 1ban
Aż takiej wiedzy nie mam czy są rozwalone ale zardzewiałe na pewno.
Ogólnie rzecz mówiąc do wymiany jest sporo, praktycznie całe zawieszenie, więc może i warto je wymienić pomimo wszystkiego
-
Kup od Radara, wypiaskuj zabezpiecz, wprasuj nowe tuleje i już mas na podmiankę. Auto będzie krócej stało, bo będziesz miał przygotowane wcześniej.
-
Kup od Radara, wypiaskuj zabezpiecz, wprasuj nowe tuleje i już mas na podmiankę. Auto będzie krócej stało, bo będziesz miał przygotowane wcześniej.
Paweł ale Radar niema wahaczy do 4x4 a kolega ma Safari 4x4 1ok okulary sobie załóż 1kwicze hahaha
-
Paweł ale Radar niema wahaczy do 4x4 a kolega ma Safari 4x4 1ok okulary sobie załóż 1kwicze hahaha
Już zakładam, bo mi się literki rozmywają.
W moim AWD są tak grube wahacze, że nigdy nie zgniją. Kolega też pewnie ma dobre, tylko mechowi lepiej wymienić całość a nie prasować.
-
Już zakładam, bo mi się literki rozmywają.
W moim AWD są tak grube wahacze, że nigdy nie zgniją. Kolega też pewnie ma dobre, tylko mechowi lepiej wymienić całość a nie prasować.
Też tak myślę że mechanik woli zrobić tylko przekładkę niż bawić się w regenerację impra
-
Górny wahacz w awd to kawał szmela i można wymienić tuleje,dolny tak jak w rwd blacha i nowe tuleje mogą się przesuwać.Ja u siębie zabezpieczyłem delikatnie migomatem,ale następnym razem wymienię całość.
-
Górny wahacz w awd to kawał szmela i można wymienić tuleje,dolny tak jak w rwd blacha i nowe tuleje mogą się przesuwać.Ja u siębie zabezpieczyłem delikatnie migomatem,ale następnym razem wymienię całość.
Nie wiem jaki dokładnie jest dolny wahacz w rwd, ale w awd musi być bardziej wytrzymały. Rwd jako resor ma sprężynę a awd ma drążek skrętny i przez to cały wahacz staje się jakby elementem resoru. Awd na sto procent musi mieć solidniejsze dolne wahacze.
-
Górny wahacz w awd to kawał szmela i można wymienić tuleje,dolny tak jak w rwd blacha i nowe tuleje mogą się przesuwać.Ja u siębie zabezpieczyłem delikatnie migomatem,ale następnym razem wymienię całość.
Dzięki za informacje, zatem zamówię tuleje, jeżeli wahacz od awd to taki kawał szmela 1ok zawsze się przydadzą w razie 'w' lub pójdą na sprzedaż
Najwyżej domówię wahacze gdyby faktycznie to były one 1boss