Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy G20\GMC Vandura => Wątek zaczęty przez: Bomboor w Sierpnia 05, 2018, 09:14:11 pm
-
Siema mam problem z określeniem rodzaju skrzyni biegów w moim vanie. Wg grafiki zamieszczonej na forum jest to TH400 a według napisu na misce Hydramatic. Proszę o pomoc ;)
-
TH 400
Hydramatic to, że hydrauliczna
gdzie masz osłonę konwertera ?
-
Dziękuję ;) Wygląda na to że nie ma, jest bardzo potrzebna?
-
OOO kolega za Norwegii aloha
To skrzynia Turbo Hydromatic 400.
Tak oslona konvertera jest potrzebna, chocby dla tego ze jak bedziesz przejezdzal przez wysoka trawe to ci tam nawciaga syfu.
-
cały kurz, ziemię, błoto, woda będzie tam wpadać i pozaciera Ci łożyska, uszczelniacze. Ja bym nie ważył się jeździć biorąc pod uwagę kłopoty i koszty naprawy. To tak jakbyś zdjął dekiel od rozrządu i jeździł bez niego.
-
Ok, to poszukam osłony w takim razie. Dzięki za ostrzeżenie :D no na naradzie i tak nigdzie nie wyjedzie ;)
-
Tak, miło mi ja w Haugesund przebywam a Ty? ;) A jeszcze jedno, jak sprawdzić stan oleju w skrzyni? Na zimnym czy dać mu chwilę popracować? Bo po wyciągnięciu bagnetu było całkowicie sucho, obawiam się że nie ma oleju. I pod jaką nazwa szukać tej osłony konwentera? ;)
Dzięki za pomoc chłopaki :D
-
Olej sprawdza się na uruchomionym silniku i rozgrzanym do temperatury pracy.
-
A jeszcze jedno, jak sprawdzić stan oleju w skrzyni? Na zimnym czy dać mu chwilę popracować? Bo po wyciągnięciu bagnetu było całkowicie sucho, obawiam się że nie ma oleju.
jak na niepracujcym silniku nie ma oleju to naprawde masz sucho
olej w skrzyni sprawdza sie na pracujacym silniku i po rozgrzaniu oleju (20km jazdy)
podczas pracy skrzyni poziom sie obniza dlatego jak na postoju mozesz miec "stan" to po uruchomieniu moze byc za malo
-
Dzięki wielkie :D a osłona komwentera musi być koniecznie do konkretnego modelu skrzyni? Mam na oku jeden ale skrzynia jest innego rodzaju.
-
no na ogół przetłoczenia muszą pasować, chodzi o to aby zamknęła dostęp do konwertera, uszczelniaczy, łożysk, wałka. To się kończy tak samo jak półoś z zerwana gumą.
-
no na ogół przetłoczenia muszą pasować, chodzi o to aby zamknęła dostęp do konwertera, uszczelniaczy, łożysk, wałka. To się kończy tak samo jak półoś z zerwana gumą.
czyli zajebiście jest robota aloha
-
Dzięki za rady. Zmieniłem filtr i olej w skrzyni (narazie 4L, bo chyba do TH400 wchodzi 4.7?) Silnik popracował, skrzynia też na wszystkich biegach. Sprawdziłem stan oleju w skrzyni ponownie na włączonym silniku ale dalej na bagnecie jest sucho... Co to może oznaczac? Bagnet nie dochodzi tam gdzie powinien? Może go wymienić?
-
Do th 400 wchodzi dużo więcej niż 4-5ltr. Nie odpalaj, nie psuj skrzyni tylko zalej tyle żeby na zgaszonym silniku było lekko ponad stan max. Dopiero wtedy odpalaj, na początku powrzucaj wszystkie pozycje skrzyni, uzupełnij na ponad minimum, zrób rundę, rozgrzej skrzynię i uzupełnij do właściwego poziomu. Za niski poziom to brak smarowania, odpowiedniego ciśnienia. Za wysoki to spieniony olej i skutki podobne jak przy za niskim stanie.
-
Ok, dzięki to ile wchodzi oleju do TH 400?
-
Pisalem na PW cobys zadzwonił, ale....
Do th400 wchodzi od 10 do 15 litrów oleju, wszystko zalezy jaka masz miskę, prawdopodobnie masz 11 litrów ale przy, wymianie to jakieś 7.
-
Haha to muszę dokupić dużo wiecej ??no wiem wiem, nie bylo nawet wolnej chwili póki co
-
A jak przypadkiem przelejesz to strzykawka, wężyk gumowy i odciągasz. Ja po wymianie oleju póki nie dojdę do stanu właściwego żeby się nie wnerwiać zawaloną olejem miarką jeżdżę bez niej. Zakładam na rurkę jakiś korek i jazda. Ot takie doświadczenie nerwusa jak po wyciągnięciu dwa razy miarki już nie wiesz jaki jest poziom :))
-
Dzięki za rady chlopaki udało się bezproblemowo, skrzynia wypełniona Dexron II aż milo. Chevy stanął na nogi i dziś już opuścił garaż na krótki spacer ??