Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy G20\GMC Vandura => Wątek zaczęty przez: himas w Listopada 08, 2018, 04:17:24 pm
-
Hej,
temat sie przewijał już w mniejszym lub większym zakresie ale potrzebuje kompleksowej porady.
Przymierzam sie do remontu zawieszenia - wszystko się jakoś jeszcze trzyma kupy i nie stuka, ale nie wiadomo jak długo jeszcze.
Poza tym sprężyny już sa raczej dobite i wymagają wymiany. Przy okazji wymieniłbym tuleje wahaczy
Seria pytań :
- czy standardowe sprężyny w cenie około 60-70 $ jak na RockAuto wystarczą czy raczej celować w Heavy Duty ?
- czy wymieniać same tuleje wahaczy ?
- czy raczej wymieniać cały "shaft kit" https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=202859&cc=1383982&jsn=504
- a może cały wahacz ? w przypadku górnych są dostępne https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=4646361&cc=1383982&jsn=1
Przy wymianie całych wahaczy jest niby drożej, ale odchodzi sporo robocizny a że sam nie będę tego robił więc może wyjśc na to samo albo i taniej.
Tylko czy jakośc tych kompletnych nowych wahaczy będzie wystarczająca ? Może lepiej odświeżyć
W przypadku dolnych kompletne wahacze sa niedostępne, "shaft kit" raczej ciężko - cos tam znalazłem ale drogo - więc pozostaje chyba tylko wymiana samych tulei
Jakie macie doświadczenia i na co uważać, jakie problemy mogą wyjść po drodze ??
z góry dzięki za wszelkie porady
pozdr.
Piotr
-
Ja górne wachacze bym wymieniał,bo swego czasy wymieniłem same tuleje i były trochę lużne ,musiałem lekko przyspawać bo jeździły ,traciłem zbieżność.A ,że robiłem sam ,uważałem ,że wymiana samych tulei będzie taniej i d...Teraz jest dobrze ,ale następnym razem kupię wahacze.
Przy dolnych wahaczach nie miałem tego problemu.
-
Ja jak do tej pory wymieniałem tylko tuleje i sworznie i zawsze było oki...robię to we własnym zakresie, więc robocizna odpada...jak masz komuś zlecić robotę, to na pewno kompletne wahacze wymienią szybciej ...i powinno być taniej ...