Van Klub Polska

Pogadać ludzka rzecz => Powitania => Wątek zaczęty przez: MonStar w Maja 22, 2019, 10:06:53 pm

Tytuł: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 22, 2019, 10:06:53 pm
Witam Szanownych Forumowiczów  :)

Na wstępie zaznaczę, że zdjęć gabloty nie będzie, bo nie ma jeszcze czego fotografować - dopiero rozpoczynam przygodę z amcarami i jestem na etapie poszukiwań ;) Od zawsze podobał mi się Pontiac Trans Sport i takiego wozu szukam. Jak sądzicie - będzie dobry na początek? Wiem, że to tylko minivan, a Was interesują prawdziwe vany, ale mam nadzieję, że się nie obrazicie ;) Pisałem już w tej sprawie na forum ASU, ale tam niewiele się dzieje, więc postanowiłem dołączyć do Was. Szczerze mówiąc miałem trochę wątpliwości przed rejestracją, ale film instruktażowy je rozwiał (Tarantino rządzi  ;)).
Nie będę się tu rozpisywał - myślę, że niebawem założę wątek w odpowiednim dziale, ale jeżeli ktoś wie o jakimś zdrowym PTS-ie na sprzedaż (tylko V6 oczywiście) to będę wdzięczny za cynk  :))

Pozdrawiam z zachodniej Wielkopolski
(Szczególnie wszystkich miłośników i właścicieli PTS-ów oczywiście  8))
Przemek
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: KRIS72 w Maja 22, 2019, 10:42:13 pm
Witaj kolego 1hejka kupuj to na co cię stać i to co Ci się podoba 1ok pozdrowionka ;)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: RADAR w Maja 22, 2019, 11:19:36 pm
Cześć i trzymam kciuk za owocne zakupy.
Jest tu taki jeden od tych PTSów to jak dzieci spać poloży to pewnie coś napisze.

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Wojna w Maja 22, 2019, 11:28:10 pm
Witam i powodzenia w poszukiwaniu wymażonego autka :)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Maja 23, 2019, 04:56:38 am
Witaj, szukaj, opisuj i wstawiaj foty 1hejka
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Maja 23, 2019, 07:45:43 am
Powitać
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 23, 2019, 07:57:23 am
Hehe witaj z pontonami nie jest tak łatwo w sensie zakupu sensownego w sensownej cenie . Ale najpierw musisz sobie odpowiedzieć na pytanie który silnik bo V6 są 3 rodzaje. Masz do wyboru 3.1/3.4/3.8 ekonomika wprost przeciwna do pojemność chcesz osiągów i ciszy w trasie to tylko 3.8 bo 50KM więcej plus jeden bieg i OD w porównaniu z 3.1. ale za to największę skąplikowanie , 3.4 w sumie jest tak mało że nie ma co pisać no i lubią strzelać fochy. 3.1 super brzmi i jest i jest prosty ale to osioł i żre jak 5.7   Tak czy inaczej największym wrogiem każdego z nich jest korozja i sztywność budy, musisz zwrócić uwagę na podłużnice, mocowania wózka i nadkola z kielichami. Skorodowane wzmocnienia pod lewarek i progi, poza tym jeśli po otwarciu drzwi masz wytarte od ich dolnych uszczelek progi ( w sensie wyraźnego  zagłębienia)a w dodatku pękniętą przednią szybę to nawet bez rdzy odpuść. No i obowiązkowo kup z autem mądrą książkę to będziesz mógł dłubać sam bo niestety mechanikom się nie chce albo nie potrafią. Na przykład w łódzkim jest dwóch przy czym do jednego tygodnie czekania a drugi grubych rzeczy nie robi. Powodzenia w poszukiwaniu a uwierz że się przyda

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: voodoo w Maja 23, 2019, 11:04:41 am
Witaj 1taniec PTS - taki placz
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Maja 23, 2019, 12:42:39 pm
W PL bedziesz mial ciezko o zadbany egzemplarz, bo te zadbabe to maja juz u wlascicieli dozywocie. Lepiej kupic sprawnego inaczej i doprowadzic do ladu, czekaja cie setki km po PL.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: RADAR w Maja 23, 2019, 10:20:54 pm
Obok mnie na wiosce facet ma PTSa i widze że żadko nim jeździ, mogę zapytać co to za jeden jeśli chcesz.

Raz w tyg. mijam też PTS we Wrocławiu facet ma jednego zdrowego na chodzie i drugiego na klamoty, mogę sie zatrzymac jeśli jesteś poważnie zainteresowany.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Maja 24, 2019, 07:27:20 am
Jedyny zadbany PTS,to taki ze złotymi kołpaczkami,ale czy do sprzedania .to nie wiem.Marnico kojarzysz takiego? hahaha
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 24, 2019, 07:30:24 am
Kojarzę, mam nadzieję że właściciel dba o lśniące felgi

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Maja 24, 2019, 11:39:38 am
Bedzie do kupienia w Olesnie. I to nie pts tylko lumina z lawka dla gazeibarterow z meksyku, ale fakt zadbany hahaha
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 24, 2019, 03:25:35 pm
(...) kupuj to na co cię stać i to co Ci się podoba (...)
Taki jest plan  :))

(...) Jest tu taki jeden od tych PTSów (..)
Czyżby chodziło o Kolegę Marnico?  :P

Hehe witaj z pontonami nie jest tak łatwo w sensie zakupu sensownego w sensownej cenie . Ale najpierw musisz sobie odpowiedzieć na pytanie który silnik bo V6 są 3 rodzaje (...)
Dzięki za wszystkie wskazówki  :) Ale żeby sytuacja była jasna, to taki zupełnie zielony nie jestem - poczytałem trochę w necie (dużo informacji znalazłem na ASU) i znam paletę silnikową PTS-a  :P W grę wchodzą praktycznie 3.1 i 3.8, ale bardziej skłaniałbym się ku temu większemu - skoro ma więcej "pary", a przy tym mniej pali to jak najbardziej mi pasuje. Chociaż 3.1 podobno nadrabia dźwiękiem, ale jak dla mnie (jak dotąd jeździłem maksymalnie R5) 3.8 tez gada przyjemnie  ;) Do tej pory oglądałem 2 szt. właśnie z 3.8 pod maską.
Ten biały z miniaturki to Twój? Bardzo charakterystyczne auto z tą czarną "szmatą" na dziobie (chyba widziałem go na forum ASU). Jak oceniasz 3.1? Sprawia jakieś problemy? I poważnie lepiej brzmi?  ;)

(..) No i obowiązkowo kup z autem mądrą książkę (..)
To na pewno  :) Do tej pory do każdego auta miałem książkę, więc do PTS-a tym bardziej zakupię. "Haynej Repair Manual" jest w porządku, czy polecisz coś innego?

Witaj 1taniec PTS - taki placz
Ooo Panie - to chyba jest ten wzmocniony  :P

W PL bedziesz mial ciezko o zadbany egzemplarz, bo te zadbabe to maja juz u wlascicieli dozywocie. Lepiej kupic sprawnego inaczej i doprowadzic do ladu, czekaja cie setki km po PL.
Widzę znajomy nick z ASU - chyba dobrze trafiłem  ;) Wiem, że lekko nie będzie, bo zadbanej fury żal się pozbyć, ale może akurat ktoś będzie chciał zwolnić miejsce w garażu ?? :P A tak na poważnie, to w ogłoszeniach jest ich dosłownie kilka, dlatego pytam tutaj, bo może ktoś coś wie o aucie do wzięcia nie wystawionym na popularnych portalach. Ogłoszenia śledzę już od dłuższego czasu (będzie ponad rok) i kilka ładnych sztuk mi uciekło, bo do tej pory za  bardzo sie "cykałem", ale teraz czas zacząć działać  :)) Oglądałem 2 szt. z czego jeden miał przerdzewiałe progi  i zapuszczony środek, drugi od spodu jest zdrowy, ale ogólnie ma kilka usterek i jest troche zaniedbany, a do tego właściciel niewiele wie o jego historii (to ten: https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-port-100-sprawny-gwarancja-CID5-IDy6fkw.html#0b52d03805 (https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-port-100-sprawny-gwarancja-CID5-IDy6fkw.html#0b52d03805)). No i to wersja europejska (wolałbym jednak USA) i ten kolor mi nie leży, ale zastawiam się czy szukać dalej, czy brać go i robić . . . Staram podejść do tematu na chłodno, dlatego daje sobie czas i szukam jakiegoś w lepszej kondycji :)

Obok mnie na wiosce facet ma PTSa i widze że żadko nim jeździ, mogę zapytać co to za jeden jeśli chcesz.

Raz w tyg. mijam też PTS we Wrocławiu facet ma jednego zdrowego na chodzie i drugiego na klamoty, mogę sie zatrzymac jeśli jesteś poważnie zainteresowany.
Jeżeli to nie sprawi Ci problemu, to jak najbardziej - do Wrocławia mam prostą drogę, więc jakby co to chętnie wybiore sie na wycieczkę.
A tak przy okazji to na ogłoszeniach wisi jeden z Twoich rejonów:
https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-3-8-1995-lpg-fv-23-cena-brutto-zamiana-CID5-IDzRdCx.html#0b52d03805 (https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-3-8-1995-lpg-fv-23-cena-brutto-zamiana-CID5-IDzRdCx.html#0b52d03805)
Wiesz może coś o nim? Chociaż ta rejestracja na 2.3 trochę mnie niepokoi. No i właściciel nie wygląda zbyt sympatycznie  :P

Bedzie do kupienia w Olesnie. I to nie pts tylko lumina z lawka dla gazeibarterow z meksyku, ale fakt zadbany hahaha
Czyżby ten?
https://sprzedajemy.pl/chevrolet-lumina-okazja-lodz-2-6bea9f-nr58237298 (https://sprzedajemy.pl/chevrolet-lumina-okazja-lodz-2-6bea9f-nr58237298)
Niby ta sama buda, ale Luminie brakuje tego "czegoś" - Pontiac bardziej mi się podoba. Chociaż ta kierownica w skórze wygląda elegancko - ale te korby w drzwiach już mniej :-)
Jedna Lumina wisiała dosyć długo na ogłoszeniu (ale poliftowa, taka błękitna ze srebrnymi dołami, może ktoś kojarzy) - miałem nawet niedaleko, ale ten Chevroletowy pysk mnie nie przekonał  ;)
O co chodzi z tą ławką zamiast foteli? To jakaś biedna wersja?

Uff - trochę się rozpisałem, a miałem tego uniknąć :P
Ogólnie to dzięki wszystkim za pozytywny odzew - odzyskałem wiarę w ludzi  1ok
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Maja 24, 2019, 03:47:09 pm
https://www.otomoto.pl/oferta/pontiac-trans-sport-3-8i-lpg-120tys-super-stan-cos-dla-znawcow-tematu-ID6BRXn0.html?  cena z dupy ale hamerykaniec.
Co do Olesna to zazartowalem z naszego kolegi Falcona, ma lumine ale z krotka morda.
https://www.otomoto.pl/oferta/pontiac-trans-sport-ID6BNZd7.html?  jak dla mnie perelka.
https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-1995r-sprzedam-CID5-IDzJ6rU.html#fc9b8489cf  ten raczej odpada bo na ciezarowe wiec tylko 5 miejsc.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 24, 2019, 04:03:52 pm
Wszystkie 3.1 sprawiają mniej problemów niż 3.4/3.8. Nie wiem tylko czemu nie dotyczy to mojego egzemplarza

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: tapiflock w Maja 24, 2019, 09:56:37 pm
CYT./Wiesz może coś o nim? Chociaż ta rejestracja na 2.3 trochę mnie niepokoi. No i właściciel nie wygląda zbyt sympatycznie  :P;
chcesz kupować auto czy isc z właścicielem na kawe:))) hahaah  sorrki ale musiałem ....
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: p0li w Maja 24, 2019, 10:39:57 pm
Witaj 1taniec PTS - taki placz

oo - fajny
gdzie takiego można kupić?
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: voodoo w Maja 25, 2019, 08:36:34 am
oo - fajny
gdzie takiego można kupić?
na wyprzedaży we MONie 1kwicze
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 26, 2019, 10:58:07 pm
https://www.otomoto.pl/oferta/pontiac-trans-sport-3-8i-lpg-120tys-super-stan-cos-dla-znawcow-tematu-ID6BRXn0.html?  cena z dupy ale hamerykaniec.
Co do Olesna to zazartowalem z naszego kolegi Falcona, ma lumine ale z krotka morda.
https://www.otomoto.pl/oferta/pontiac-trans-sport-ID6BNZd7.html?  jak dla mnie perelka.
https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-1995r-sprzedam-CID5-IDzJ6rU.html#fc9b8489cf  ten raczej odpada bo na ciezarowe wiec tylko 5 miejsc.
Samochody z aktualnych ogłoszeń znam dosyć dobrze  ;) Czerwony z Łomży i niebieski z Sopotu to moi faworyci. Co do czerwonego to, jak dla mnie, idealna konfiguracja, tyle że Pan Jan trochę zaszalał z ceną. Ciekawe czy będzie skłonny do (dużej) negocjacji - chociaż hasło "cos dla znawców tematu" w tytule ogłoszenia nie wróży dobrze  :P
Ten z Sopotu rzeczywiście wygląda świetnie, a do tego 10 lat u jednego właściciela i czarne blachy - rodzynek  ;) Jedyne, co nie do końca mnie przekonuje, to napęd, a konkretnie 3-biegowa skrzynia. Czy przy prędkości przelotowej rzędu 110-120 km/h (szybciej nie muszę  :P) silnik nie będzie się męczył na zbyt wysokich obrotach? W 3.8 bardzo podobała mi się właśnie "niskoobrotowość"  :P Kolego Marnico, mógłbyś napisać jak to wygląda w praktyce?
Ogólnie szykuję się na wycieczkę w przyszły weekend, w tygodniu powinno się wyjaśnić w którym kierunku  :)

A skoro jesteśmy przy ogłoszeniach, to jeszcze taka ciekawostka:
https://sprzedajemy.pl/pontiac-trans-sport-rybnik-2-6bea9f-nr30119092 (https://sprzedajemy.pl/pontiac-trans-sport-rybnik-2-6bea9f-nr30119092)
Ktoś go zna? Bo ogłoszenie wisi już dłuuuuuuugo  ;)

chcesz kupować auto czy isc z właścicielem na kawe:))) hahaah  sorrki ale musiałem ....
He he - good point, Sir  1ok Nie ma za co przepraszać, wszystko rozumiem - tego nie można powstrzymywać, bo pójdzie we wrzody  :P
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 27, 2019, 07:26:21 am
Przy 112,5 km/h ma 3tysiące obrotów. Wczoraj byłem w trasie i całe 800 km nie przekraczając 120km/h spalanie wyszło 16.15 l . Tylko trzy osoby na pokładzie, 3/4 dystansu autostrada. Reasumując nie jest cicho, ale motor jeszcze się nie męczy. Kiedyś jeździłem nim szybciej ale za długo się nie da bo głośno, hamulce są jakie są no i temperatura silnika wtedy skacze. Generalnie większy hałas robi pęd powietrza które wdziera się gdzie może, owiewki trochę pomagają ale szału nie ma. O wiele lepiej, szybciej i sprawniej jeździł 2.3 tam to but w podłodze i heja. Dynamika też bez porównania, tym musiałem się od nowa uczyć wyprzedzania

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 28, 2019, 08:36:17 am
Dzięki za rzeczową odpowiedź  :) Wygląda na to, że trochę brakuje 4-go biegu - pewnie stąd kiepska dynamika przy wyprzedzaniu i spalanie większe niż w 3.8. Co do spalania, to podałeś dla LPG? Wcześniej jeździłeś 2.3, czyli biały to Twój drugi PTS, dobrze kombinuję? ;)

Hm . . . Trudny wybór corobic
A może jest ktoś, kto kręci się w okolicach Łomży i miałby chwilę, żeby rzucić okiem na tego czerwonego? Bo kusi mnie skubany  :P

Jeszcze jedno pytanie - gdzieś spotkałem się z opinią, żeby unikać PTS-ów z początku produkcji, bo są problemy z doborem części. Ktoś potwierdzi? Ten czerwony to rocznik '92, więc blisko początku, może być problematyczny w utrzymaniu?

W PL bedziesz mial ciezko o zadbany egzemplarz (...)
Z ciekawości sprawdziłem jak wygląda sytuacja w Niemczech, bo do granicy mam blisko - mobile.de znajduje 6 szt., ale nic porządnego (jest nawet karawan  ???). Jedyna ciekawostka - z taką konfiguracją chyba się jeszcze nie spotkałem: kaloryfery + europejska blacha i światła w klapie z tyłu
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Pontiac-Trans-Sport-3,8l-,-Euro-2-,-6-Sitzer/vhc:car,cnt:de,ms1:20000_17_/pg:vipcar/278159550.html (https://www.mobile.de/pl/Samochod/Pontiac-Trans-Sport-3,8l-,-Euro-2-,-6-Sitzer/vhc:car,cnt:de,ms1:20000_17_/pg:vipcar/278159550.html)

I tak się zastanawiam, czy jest sens szukać gdzieś dalej . . . Hm . . . Za oceanem? Koszty przeprawy pewnie przekreślają sens takiej zabawy, ale ciekawe czy w USA jeżdżą jeszcze PTS-y i można by jakiegoś kupić  ;)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 28, 2019, 09:46:48 am
Biały to mój trzeci ponton, spalanie oczywiście lpg a wczoraj robiłem krótką trasę 160km a że z czasem było ciasno to leciałem 130 a miejscami 140 spalanie na 19. Gaz mam dobrze ustawiony co nie było łatwe i niestety trzeba zawsze przestawić lato/zima.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 28, 2019, 09:49:36 am
A i ten z linku to nic nadzwyczajnego

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Maja 28, 2019, 09:58:05 am
Ten z linku to wersja sprzedawana w salonach Opla swego czasu, kolega takiego ma, ma jeszcze old'sa, ktorym bylem w zeszlym roku w Olesnie.
Szukaj po nazwie oldsmobile oldsmobile silhouette, wg mnie sa najfajniejsze,klasyczna linia, fajne malowanie, najlepsze wyposazenie.
Ale to jest bialy kruk.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Maja 29, 2019, 07:42:14 am
https://sprzedajemy.pl/pontiac-trans-sport-3-1-v6-benzyna-rybnik-2-6bea9f-nr30119092
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 29, 2019, 07:57:48 am
Biały to mój trzeci ponton (...)
Jak to powiedział klasyk: Marnico, ale tyś mnie zaimponował w tym momencie  :P W takim razie wybacz, ale podrożę temat: z jakim silnikiem miałeś tego trzeciego? Masz praktyczne porównanie między 3.1 a 3.8? Miałeś wcześniej przedlifta? Jeżeli tak, to czy są jakieś znaczące różnice w eksploatacji? Poprawili coś przy liftingu?

(...) Gaz mam dobrze ustawiony co nie było łatwe i niestety trzeba zawsze przestawić lato/zima.
Z gazem akurat nie miałem wcześniej do czynienia więc zapytam - to przestawianie lato/zima to typowe dla tego silnika, czy ogólnie starszych amerykańców?

A i ten z linku to nic nadzwyczajnego
No tak ogólnie to mnie też nie urzekł  :P Zaskoczyło mnie tylko połączenie kaloryferów z klapą EU, byłem przekonany, że na europę szły tylko wersje z gładkimi dołami. Widocznie mało jeszcze widziałem  :P

(...) Szukaj po nazwie oldsmobile oldsmobile silhouette, wg mnie sa najfajniejsze,klasyczna linia, fajne malowanie, najlepsze wyposazenie.
Ale to jest bialy kruk.
Na Oldsa w ogłoszeniach jeszcze nie trafiłem, wujek Google znajduje jedno ogłoszenie w archiwum allegro z 2017 roku. Patrząc na zdjęcia w necie wygląda bardzo podobnie do wersji europejskiej, choć fakt, jest fajniej pomalowany i nie ma tych dołożonych lampek w klapie bagażnika. Dobrze kojarzę ,że wersje na europę szły właśnie w Oldsowych budach?

https://sprzedajemy.pl/pontiac-trans-sport-3-1-v6-benzyna-rybnik-2-6bea9f-nr30119092
Tego linkowałem już wcześniej:
A skoro jesteśmy przy ogłoszeniach, to jeszcze taka ciekawostka:
https://sprzedajemy.pl/pontiac-trans-sport-rybnik-2-6bea9f-nr30119092 (https://sprzedajemy.pl/pontiac-trans-sport-rybnik-2-6bea9f-nr30119092)
Ktoś go zna? Bo ogłoszenie wisi już dłuuuuuuugo  ;)
Wisiał bardzo długo za 10 klocków, a teraz nagle cyk i cena w górę - to chyba już ostatni moment na zakup skoro zaczynają drożeć  :P A tak na poważnie to ładna sztuka, ale musiałbym naciągnąć budżet, a tego nie chcę.

Jeszcze jedna sprawa - wrzuciłem VIN czerwonego na hisoriapojazdu.gov.pl i znalazłem jeden nieciekawy wpis w części informacje z zagranicy (czy jakoś tak): "odnotowano szkodę całkowitą lub uszkodzenia powodziowe". Dla porównania sprawdziłem też na darmowym vincheck.info, tam co prawda nic na ten temat nie ma, ale chcę to sprawdzić - czy w  raporcie carfax'u będą dokładne informacje co się stało i w jakim stanie samochód opuścił USA?
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Maja 29, 2019, 08:50:01 am
Wszystko zależy ile chcesz przeznaczyć na zakup? I najważniejsze ,czy będziesz umiał większość zrobić sam.Bo jak kupisz taniej i do roboty ,to docelewo wyjdzie drożej niż ten z Rybnika .I pod warunkiem ,że już masz dobrego mechanika.
Co do rosnącej ceny to sezon na vana jest tak do maja ,sprzedający dostaje parę telefonów i co ,o jest zainteresowanie ,cena w górę ,nie bierze pod uwagę ,że zainteresowani śledzą ten jego egzemplarz od kilku miesięcy,bo to nie jest jakiś wieśwagen w tdiku ,których jest jak mrówków.Zainteresowanie mija ,auto gnije następne pół roku i cena w dół i to bardziej niż wcześniej ,a klienta nadal brak.Tych aut jest mało ,tak jak i chętnych na zakup.Okazji nie ma,bo nawet jak się trafi to kupuje handlarz w ciągu paru godzin.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 29, 2019, 09:30:04 am
Pituszek dobrze prawi, pierwszy mój to Olds z 90' drugi 2.3 94' a obecny 3.1 również z 94' canada. 3.8 jeszcze nie miałem ale kto wie

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 29, 2019, 09:31:11 am
A gaz mam na śrubę i niestety trzeba sezonowo że zmianą gazu ustawiać...

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Maja 29, 2019, 12:30:42 pm
Szukaj 3.8, wazne aby silnik pracowal jedwabiscie tak samo jak skrzynia biegow, reszta jest do ogarniecia, tylne nadkola ogarniesz, przednie poprzeczki wzmocnienia pod lewarek odbudujesz z grubszej i mocniejszej blachy, zawieszenie jest proste, czesci tanie, to ogarniesz, srodek powinien byc zadbany, bo o wyposazenie wnetrza jest coraz trudniej i raczej na plus sie to nie zmieni. Jak cos mam kumpla z bialym po lifcie 94 3.8 z przeznaczeniem na czesci.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 29, 2019, 12:33:59 pm
Jedi daj namiary na do tego gościa, bo potrzebuje parę rzeczy.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Maja 29, 2019, 06:06:09 pm
Swego czasu laser miał trochę części do pts-ów ,ale ja nie mam do niego kontaktu,a napewno kontakt ma Halsu 602805645 .Zresztą Halsu może wiedzieć coś o jakimś pts-ie ,laser pewnie też.Oni w Ptsach siedzą długo.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 29, 2019, 06:13:29 pm
Tak wiem, mam kontakt do Lasera i coś tam od niego brałem. Ale jakoś mi do niego nie po drodze

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 30, 2019, 07:34:57 am
Wszystko zależy ile chcesz przeznaczyć na zakup? I najważniejsze ,czy będziesz umiał większość zrobić sam.Bo jak kupisz taniej i do roboty ,to docelewo wyjdzie drożej niż ten z Rybnika .I pod warunkiem ,że już masz dobrego mechanika. (...)
Z zakupem chcę się zmieścić do ok. 7 kzł. Dobrze by było, gdyby auto nie wymagało natychmiastowych inwestycji (poza standardami oczywiście), bo potem muszę sprzedać obecne wozidło i wtedy będzie kasa na ogarnięcie PTS-a. A przynajmniej taki mam chytry plan  :))
Lubię grzebać przy autach, także myślę że sporo ogarnę sam, chociaż ostatnio największym problemem jest brak czasu na dłubanie . . . Mechanikowi oddaję tylko grubsze tematy, ale jeszcze nie pytałem, czy nie boi się amerykańców  :P W sumie sam też nie miałem do czynienia z autami zza oceanu, ale myślę że nie jest to technologia z NASA i z mądrą książką dam radę  ;)

Pituszek dobrze prawi, pierwszy mój to Olds z 90' drugi 2.3 94' a obecny 3.1 również z 94' canada. 3.8 jeszcze nie miałem ale kto wie
Olds z początku produkcji? Nieźle  :) Jak porównasz przedlift z poliftem? Jakieś znaczące różnice w eksploatacji?
A jak z dostępnością podstawowych części (filtry, klocki itp.)? Nie ma z nimi problemu?

Szukaj 3.8, wazne aby silnik pracowal jedwabiscie tak samo jak skrzynia biegow, reszta jest do ogarniecia, tylne nadkola ogarniesz, przednie poprzeczki wzmocnienia pod lewarek odbudujesz z grubszej i mocniejszej blachy, zawieszenie jest proste, czesci tanie, to ogarniesz, srodek powinien byc zadbany, bo o wyposazenie wnetrza jest coraz trudniej i raczej na plus sie to nie zmieni. Jak cos mam kumpla z bialym po lifcie 94 3.8 z przeznaczeniem na czesci.
Garść konkretnych wskazówek - dzięki JEDI  :) W tym kierunku planuję pójść.

Swego czasu laser miał trochę części do pts-ów ,ale ja nie mam do niego kontaktu,a napewno kontakt ma Halsu 602805645 .Zresztą Halsu może wiedzieć coś o jakimś pts-ie ,laser pewnie też.Oni w Ptsach siedzą długo.
Dzięki za namiary - myślisz, że mogę zawrócić du . . . gitarę koledze "Halsu" w sprawie poszukiwania PTS-a? Nie obrazi się? ;)

Jeszcze jedna sprawa - wrzuciłem VIN czerwonego na hisoriapojazdu.gov.pl i znalazłem jeden nieciekawy wpis w części informacje z zagranicy (czy jakoś tak): "odnotowano szkodę całkowitą lub uszkodzenia powodziowe". Dla porównania sprawdziłem też na darmowym vincheck.info, tam co prawda nic na ten temat nie ma, ale chcę to sprawdzić - czy w  raporcie carfax'u będą dokładne informacje co się stało i w jakim stanie samochód opuścił USA?
Ktoś coś podpowie w  sprawie carfaxu? Za raport życzą sobie 180 zł i zastanawiam się czy warto - będzie tam konkretny opis stanu auta?
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 30, 2019, 08:22:04 am
90' doprowadził mnie prawie na skraj załamania bo zero dostępnych części eksploatacyjnych, w pierwszym roku pchali chyba wszystko co im z innych aut zostało i jeszcze to przerabiali. Problem rozwiązał się sam bo ugotowałem skrzynię, wystarczyła jedna szybka nocna trasa wawa-uć. Co do różnić to nie ma żadnych poza tym że pierwsze są krótsze od ostatnich o 8cm sam ryj skrócili. Części mechaniczne wszystkie dostępne czy drobna elektryka jako nowe dostępne w pl. reszta za dużą kałużą w jakości jaką chcesz.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Maja 30, 2019, 08:39:38 am
Zapytaj tego goscia na FB https://www.facebook.com/msciwy.destruktor.9  , jak auto bylo skladane z 4 sztuk to bedziesz wiedzial.
Po za tym od strony komory silnika, jak lewa i prawa podluznica sa cale to mala historia wypadkowa bym sie nie przejmowal.
Wazne sprawdz miejsce mocowania sanek silnika do ramy pomocniczej, lubi pekac i w tedy kanal, bo silnik wisi na skrzyni i robia sie rozne cuda.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Maja 30, 2019, 09:01:01 am
Halsu/Waldek/ nie obrazi się,po to jest to forum  :))Ale przed chwilą rozmawiałem z nim i nie wie.Sam szuka jakiegoś na części ze sprawnym silnikiem i skrzynią
Z autami z całkowitą szkodą z Usa bym uważał.Gość w Wawie sprowadził takiego Jeep grand cheerokie 2015 zrobił na cacko i nie zarejestrował ,przegrał też sprawę w sądzie.80 koła w błoto.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 30, 2019, 11:06:53 am
https://autazusa.com.pl/czy-zarejestruje-auto-z-usa-tytuly-wlasnosci-ich-rodzaje/

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 30, 2019, 01:07:34 pm
Nie obawiam się problemów z papierami - auto przypłynęło w '97, od tego czasu miało w PL dwóch właścicieli i jest obecnie zarejestrowane, więc z przerejestrowaniem nie będzie problemów. Chciałbym się dowiedzieć co mu się przytrafiło i w jakim stanie trafiło do europy. Stłuczka? Powódź? Czy może przejechanie przez buldożer?  :P

Zapytaj tego goscia na FB https://www.facebook.com/msciwy.destruktor.9  , jak auto bylo skladane z 4 sztuk to bedziesz wiedzial.
Po za tym od strony komory silnika, jak lewa i prawa podluznica sa cale to mala historia wypadkowa bym sie nie przejmowal.
Wazne sprawdz miejsce mocowania sanek silnika do ramy pomocniczej, lubi pekac i w tedy kanal, bo silnik wisi na skrzyni i robia sie rozne cuda.
Dzięki za kolejne wskazówki  :) Orientujesz się może czy z tym gościem można się skontaktować poza FB? Bo nie mam ani konta, ani ochoty do jego założenia  :P Jakieś drobne stłuczki nie naruszające szkieletu budy to oczywiście nie problem, ale o poważnym dzwonie wolałbym wiedzieć.

90' doprowadził mnie prawie na skraj załamania bo zero dostępnych części eksploatacyjnych, w pierwszym roku pchali chyba wszystko co im z innych aut zostało i jeszcze to przerabiali. Problem rozwiązał się sam bo ugotowałem skrzynię, wystarczyła jedna szybka nocna trasa wawa-uć. Co do różnić to nie ma żadnych poza tym że pierwsze są krótsze od ostatnich o 8cm sam ryj skrócili. Części mechaniczne wszystkie dostępne czy drobna elektryka jako nowe dostępne w pl. reszta za dużą kałużą w jakości jaką chcesz.
Ciekawa historia z tym Oldsem  ;) Pogoniłeś go na części? Faktycznie był lepiej wyposażony niż Pontiac-i?
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Maja 30, 2019, 04:18:18 pm
Był lepiej wyposażony, miał nawet ori zabudowę między fotelami z przodu. Sprzedałem w całości, gość miał do niego wsadzić skrzynię i jeździć. No i światła to była patologia miał te cztery małe lampki nocne zamiast świateł.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Robi w Maja 30, 2019, 06:37:57 pm
wpisz w allegro "carfax" jest dużo ofert za ok.35 zł. ja też wybuliłem ponad stówę, dopiero kumpel mnie uświadomił że korzysta z allegro i wszystko gra corobic
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Wojna w Maja 30, 2019, 08:37:05 pm
Jak ktoś chce, to mogę sprawdzić w carfaxie auto za darmo.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 30, 2019, 10:19:56 pm
To ja bardzo chętnie skorzystam  :))
1GMDU06L8NT236565 - czerwony z Łomży, wisi na otomoto, będę wdzięczny za info.

wpisz w allegro "carfax" jest dużo ofert za ok.35 zł. ja też wybuliłem ponad stówę, dopiero kumpel mnie uświadomił że korzysta z allegro i wszystko gra corobic
No proszę - sam bym raczej na to nie wpadł  :P Dzięki za radę, zapamiętam na przyszłość  ;)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Wojna w Maja 30, 2019, 10:25:23 pm
Nie ma problemu, jutro postaram się to ogarnąć.

Btw po vinie znalazłem takie ogłoszenie w necie: http://vin-rev.com/1gmdu06l8nt232595.html
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 31, 2019, 08:07:05 am
Już się obawiałem, że narobiłeś mi wstydu, bo nie pomyślałem o wrzuceniu VINu w google  :-[ ale to nie ten numer - blisko, ale ten wyszukany przez Ciebie jest trochę wcześniejszy ;)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Wojna w Maja 31, 2019, 08:22:33 am
A faktycznie, sorki za mój błąd...

Wrzuciłem Twój vin w google, a wyskoczył inny..
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Wojna w Maja 31, 2019, 09:58:26 am
Przykro mi sie, ale nie dam rady sprawdzić tego VINU, nie mam już nikogo znajomego w COI, a po drugie zabrali dostepy do systemu.

Przepraszam za zamieszanie.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Maja 31, 2019, 11:47:47 am
Nic nie szkodzi - mówi się trudno i żyje się dalej. Ale dzięki za dobre chęci  :) W taki mrazie wypróbuję opcję z allegro  ;)
A tak z czystej ciekawości, to co to jest to tajemnicze COI?
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Wojna w Maja 31, 2019, 12:00:48 pm
Centralny ośrodek informatyki, państwowa spółka IT pod Ministersterm Cyfryzacji. Robią public oprogramowanie, np Cepik2 i inne.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Czerwca 03, 2019, 06:43:17 pm
Po tym 3-literowym skrócie spodziewałem się jakiejś amerykańskiej agencji  ;) Informacje z cepiku ściągnąłem przez portal historiapojazdu.gov.pl - czyżby mieli więcej danych i nie udostępniali wszystkiego?
Skorzystałem z rady kolegi Robioego i kupiłem raport na allegro, konkretnie to trójpak trzech raportów. Nie ma tego wiele, bo samochód spędził w stanach tylko 4 lata, ale po kolei.

Raport rządowej instytucji NMVTIS ogólnie czysty, poza jednym wpisem:
"SALVAGE: DAMAGED OR NOT SPECIFIED
Any vehicle which has been wrecked, destroyed or damaged, to the extent that the total
estimated or actual cost of parts and labor to rebuild or reconstruct the vehicle to its preaccident
condition and for legal operation on roads or highways exceeds a jurisdictiondefined
percentage of the retail value of the vehicle. The retail value of the vehicle is
determined by a current edition of a nationally recognized compilation (to include
automated data bases) of retail values. Salvage--Damage or Not Specified also includes any
vehicle to which an insurance company acquires owner- ship pursuant to a damage
settlement, or any vehicle that the vehicle's owner may wish to designate as a salvage
vehicle by obtaining a salvage title, without regard to extent of the vehicle's damage and
repairs, or any vehicle for which the jurisdiction cannot distinguish the reason the vehicle
was designated salvage.
BRAND REPORTED - December 31, 1996 — CALIFORNIA"

Raport AutoCheck, czysto, jest tylko wpis o jakimś zadłużeniu czy pożyczce, ale auto było leasingowane, więc myślę, że to dlatego
"Event Date Location Odometer Reading Data Source Details
11/15/1992 SAN DIEGO, CA Motor Vehicle Dept. TITLE(Lien Reported)
11/15/1992 SAN DIEGO, CA Motor Vehicle Dept. TITLE(Lien Reported)
10/31/1996 SAN DIEGO, CA Motor Vehicle Dept. REGISTRATION EVENT/RENEWAL"

No i Carfax, jest tu dość poważnie brzmiący wpis:
"Date:           Mileage:   Source:                                                      Comments:
11/05/1992                   California  Motor Vehicle Dept.                     Title issued or updated First owner reported
10/19/1995   47,408      California  Inspection Station San Diego, CA  Passed emissions inspection
10/19/1996    68,721     California Motor Vehicle Dept.                       Odometer reading reported
12/17/1996                   CaliforniaMotor Vehicle Dept.                        SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED
                                                                                                      JUNK TITLE/CERTIFICATE ISSUED
                                                                                                      Titled or registered as lease vehicle
03/21/1997                   Registered Importer                                     Vehicle imported to the Czech Rep ublic       
                                                                                                       from the United States"

Najbardziej martwi mnie ten JUNK TITLE z Carfaxu - ma ktoś doświadczenie z tymi raportami i mógłby pomóc w interpretacji? Czy to znaczy, że musiał być skasowany? Liczyłem na jakieś wskazówki co dokładniej obejrzeć przy oględzinach, a tu nic konkretnego.
Wiem, że było to bardzo dawno temu i bez zdjęć to trochę wróżenie z fusów i najlepiej po prostu go obejrzeć, ale może jednak ktoś coś podpowie?  :)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: tapiflock w Czerwca 03, 2019, 09:35:58 pm
ojezuuu  1boss zachodu tyle jak  1kwiczebys odrzutowiec kupował  ...wiem ze sie znowu czepiam ale kurcze  takie auto kupuje sie sercem  a tu takie podchody itp ... ja osobiscie nie lubie sprzedawac auta i to nie dlatego ze mi szkoda ale przez kupujących  ( boje sie aby mu bejsbolem nie zajebac)  sprzedawałem cadiilaca 90 r po kosztach za 7 tys przyjechał kupiec detektyw    prócz  pierdolenia o historii auta zażądał sobie pisemnej gwarancji na silnik i skrzynie  na 2 lata     nie wytrzymałem .... wyjebałem chłopa z kopem w dupie ...
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Czerwca 03, 2019, 09:57:33 pm
Jak podłużnice proste a elementy konstrukcyjne nie zgnite to czego chcieć więcej ?

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Czerwca 03, 2019, 10:17:19 pm
Jak podłużnice proste a elementy konstrukcyjne nie zgnite to czego chcieć więcej ?

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka
Buzi???
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Czerwca 03, 2019, 10:21:53 pm
Tapek, tutaj trzymam Twoją stronę. Asro było pierwszym autem które obejżałem i jest. Jakbym tak szukał, to bym teraz miał full size a do roboty rower 1kwicze
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Czerwca 07, 2019, 12:19:27 am
Każdy głos w dyskusji mile widziany - ten "czepialski" również  ;) A tak na poważnie, to rzeczywiście może to wyglądać na jakieś podchody, ale to wszystko przez odległość - gdyby auto stało bliżej to już dawno pojechałbym je obejrzeć, a tak w grę wchodzi tylko weekend. Więc siedzę, czekam i (wymyślam  :P) staram się zebrać jak najwięcej informacji. Na szczęście weekend już tuż tuż - akcja zaplanowana na sobotę  ;)
Zgadzam się co do zakupu sercem, ale odrobina zdrowego rozsądku też się przyda żeby nie wdepnąć w jakąś totalną kaszane  :P
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Czerwca 07, 2019, 06:29:04 am
Gdyby nie odległość,  to bym miał vandurę. Ale najpierw podjechałem do Wodzisławia , bo bliżej i już mi tak zostało. To wybór bardziej z rozsądku, ale to był słuszny wybór.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Czerwca 07, 2019, 11:15:58 am
Ja tam wolę przejeździć cały kraj aby znaleźć to co mnie interesuje, jak kupić minę pod domem  ;)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: tapiflock w Czerwca 07, 2019, 02:09:41 pm
Każdy głos w dyskusji mile widziany - ten "czepialski" również  ;) A tak na poważnie, to rzeczywiście może to wyglądać na jakieś podchody, ale to wszystko przez odległość - gdyby auto stało bliżej to już dawno pojechałbym je obejrzeć, a tak w grę wchodzi tylko weekend. Więc siedzę, czekam i (wymyślam  :P) staram się zebrać jak najwięcej informacji. Na szczęście weekend już tuż tuż - akcja zaplanowana na sobotę  ;)
Zgadzam się co do zakupu sercem, ale odrobina zdrowego rozsądku też się przyda żeby nie wdepnąć w jakąś totalną kaszane  :P
ja kupuje  auta przez tel :)) raz się tylko wjebałem .... ale przeliczając to się nie wjebałem:))))(kupiłem auto z z ff na zdjaciach było całe a laweciarz i przywiozł tak naprawdę połowe auta nawet uszczelki zajebał i srobki,,,, emblematy.włączniki ,nawet przewody hamulcowe ... w sumie zadzwoniłem do niego i troszku się zesrał chciał oddac za auto i lawete ..ale okazało się ze silnik i skrzynia po kapitalnym remocie o czym nie wiedział ) wiec tak naprawdę jestem do przodu wiec nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ...
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Lipca 24, 2019, 11:23:19 pm
Dawno tu nie zaglądałem, ale nie obijałem się w tym czasie - szukałem, myślałem i w końcu jakiś tydzień temu wybrałem się do Płocka, no i . . . wróciłem Pontiac'iem  1slinka Dzięki Wszystkim za włączenie się do dyskusji i dobre rady do tej pory - starałem się do nich zastosować i mam nadzieję, że się udało  :))- Auto ogólnie jest w niezłym stanie, ale wymaga trochę troski i ogarnięcia kilku rzeczy, dlatego liczę na dalsze wsparcie z Waszej strony :-)
A teraz konkrety, rocznik '95, 3800 V6, wersja na Kanadę, na liczniku nieco ponad 310 000 km, do Polski przypłynął prosto z salonu, jestem 3. właścicielem.
Trasę do domu (ok. 300 km) pokonał bez problemów, chociaż z niechcianym pasażerem - check engin'em, ale myślę, że ten problem udało mi się doraźnie rozwiązać, narazie jest spokój :-) Silnik i skrzynia pracują elegancko - przynajmniej dla takiego "automatowego laika" jak ja  :P Jedyne co zauważyłem, to przy przesuwaniu selektora z R na D na postoju można wyczuć "wachnięcie" obrotów sinika - to normalne, czy mam się bać  boisie Podczas jazdy wszystko działa płynnie, a moment zmiany biegu można zauważyć jedynie na obrotomierzu :-P Nie działa też klima, ale o tym dowiedziałem się przez telefon i pogodziłem, jednak podczas jazdy okazało się, że nie działa też nadmuch "zimnego" powietrza z zewnątrz i dmucha tylko ciepłym, także było gorąco  :P  Obstawiam, że jedno z drugim jest jakoś połączone - jakiś przekaźnik, albo może ten suwak od regulacji - ale jeszcze się nie zagłębiałem. Ktoś ma jakieś doświadczenia? Ogólnie do auta dostałem książkę Haynes'a, także postaram się to rozpracować ;-)
Na koniec zdjęcia zgodnie z zasadą "picture, or it didn't happen":P
1. Pamiątkowe zdjęcie z pierwszego tankowania zaraz po zakupie
2. A tu już pod nowym domem cierpliwie czeka na ogarnięcie  ;)

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: voodoo w Lipca 25, 2019, 12:28:47 am
Bezawaryjnej jazdy  1ok impra
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: RADAR w Lipca 25, 2019, 01:01:55 am
Szerokości! Zaraz na pewno ktoś Ci tu dopomoże.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Lipca 25, 2019, 06:13:28 am
No cóż  corobic  Bóg też zaczynał od zera  hahaha
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Lipca 25, 2019, 07:46:34 am
No i fajnie ładna sztuka co do ogrzewania to podciśnienie lub cięgno klap nagrzewnicy raczej innej opcji nie ma. Jeśli kompresor od klimy się włącza to działa tylko po prostu zawsze ogrzewanie wygra z klimą i tyle. Jeśli chcesz nim dłużej jeździć to kup repair manual gm najlepiej wszystkie trzy tomy.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Lipca 25, 2019, 11:00:30 am
Bezawaryjnej jazdy  1ok impra
Szerokości!
Dzięki Panowie - myślę ,że jak o niego zadbam, to odwdzięczy się brakiem fochów  ;)

No cóż  corobic  Bóg też zaczynał od zera  hahaha
Nie no, tak źle nie jest - parę rzeczy jednak działa  ;)

No i fajnie ładna sztuka co do ogrzewania to podciśnienie lub cięgno klap nagrzewnicy raczej innej opcji nie ma. Jeśli kompresor od klimy się włącza to działa tylko po prostu zawsze ogrzewanie wygra z klimą i tyle. Jeśli chcesz nim dłużej jeździć to kup repair manual gm najlepiej wszystkie trzy tomy.

Dzięki, myślę że to dobra baza - ma potencjał  :)
Racja, może to być zawór nagrzewnicy - sterowanie jest podciśnieniowe?
Polubiłem go przez te parę dni, także myślę że ogarnę co trzeba i zostanie na dłużej, także serwisówka GM na pewno się przyda. Jest nawet jedna, ale do rocznika '96:
https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-lumina-ksiazki-serwisowe-CID751-IDv5M4C.html#e36b5900fa (https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-lumina-ksiazki-serwisowe-CID751-IDv5M4C.html#e36b5900fa)
Podejdzie, czy lepiej poszukać do '95? Widzę, że są osobne manuale dla każdego rocznika, więc pewnie coś zmieniali.

Na początek do wymiany standardowo olej i filtry. Niestety silnik zalany jest minerałem 15W40  :-\ Chcę wrócić do fabrycznego 5W30, ale stopniowo - najpierw płukanaka i zalanie półsyntetycznym Valvoline MaxLife 10W40. Zobaczę jak silnik go przyjmie  :) Chyba że polecicie jakiś inny olej? Czym zalewacie swoje amerykańskie siniki? Jest sens kupować amerykański olej? np.
https://www.usaolkusz.pl/p/4757/2463744/filtr-oraz-syntetyczny-olej-5w30-pontiac-trans-sport-oleje-silnika-oleje-trans-sport-pontiac.html (https://www.usaolkusz.pl/p/4757/2463744/filtr-oraz-syntetyczny-olej-5w30-pontiac-trans-sport-oleje-silnika-oleje-trans-sport-pontiac.html)
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Lipca 25, 2019, 11:11:33 am
Ma spełniać specyfikację i tyle, ja leję petro canadę supreme 5w30 ale to już chyba z przyzwyczajenia. Koszt w sumie taki jak innych olejów bo za 5l z filtrem wixa 120-130 zł.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: voodoo w Lipca 25, 2019, 11:21:03 am
Ja teraz wlałem valvoline max life 5w/40 niby dobry dla starszych silników i z dużym przebiegiem. Dobry bo niby zawiera jakieś dodatki. Na tą chwilę jest ok 1ok, przejechane na razie ponad 1400km
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Lipca 31, 2019, 12:14:28 am
Valvoline'a mam sprawdzonego - "przejąłem" go po poprzednim właścicielu w aktualnym aucie, zalewam od 5-ciu lat i nie mam zastrzeżeń, robi robotę, silnik pracuje elegancko (jakieś 265 000 km aktualnie), także mogę polecić  :)

Mój sprawdzony gość od części niestety odpuścił przy filtrach do Pontiaca, dlatego muszę szukać innego źródła i tu pojawia się moje pytanie do Was: gdzie kupujecie części do swoich amerykańców? Tak na szybko w moim regionie znalazłem Amerykany.pl i Jackpol w Poznaniu, z kolei cały komplet filtrów jest dostępny na stronie USA Olkusz - ktoś miał kontakt z którymś z nich? Czy może polecacie jakiś inny sklep? Kupujecie w PL czy raczej ściągacie z USA (Rockauto?)?

Jeżeli jest na forum jakiś temat o sklepach to proszę o nakierowanie, bo sam nie znalazłem nic konkretnego.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Sierpnia 20, 2019, 10:59:41 pm
Filtry już są - padło na USA Olkusz. Filtr oleju silnikowego FRAM, paliwa ATLAS i tylko powietrza jakiś "noname", ale mam nadzieje, że będzie grać :-) Teraz potrzebna tylko chwila na wymianę.
Dzisiaj mam pytanie z innej beczki - na ebay'u w US znalazłem GM Service Manual za śmieszne pieniądze, ale nie wysyłają za ocean i tak teraz kombinuję jak to obejść. Ktoś korzystał z pośredników w stylu POLAMER? Polecacie?
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Sierpnia 21, 2019, 06:15:46 am
 Pomoc w zakupach.Taka stronka.Ja korzystam juz kilka lat i jest ok.Gość w porządku.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: zybel w Sierpnia 21, 2019, 06:21:54 am
Poszukaj w formie elektronicznej.10 dolarów około i jutro masz na kompie
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Sierpnia 22, 2019, 08:34:09 am
No właśnie ja też myślałem, że rozsądniej będzie poszukać czegoś w pdf-ie niż targać takie klamoty przez ocean, ale jak dotąd nie znalazłem nic konkretnego w formie elektronicznej, a zależy mi na oryginalnej instrukcji od GM. No i w sumie to fajnie byłoby mieć taką encyklopedię na półce w garażu  :P
Zobaczymy, czy pomoc-w-zakupach.pl będzie pomocna  ;)
Dzięki za podpowiedzi Panowie  1ok
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Sierpnia 22, 2019, 08:30:53 pm
Takiej literatury o PTS-ie jaką ja dostałem  od Falkona wraz z autem ,to nikt nie będzie miał.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: zybel w Sierpnia 22, 2019, 08:55:52 pm
zeskanuj i udostępnij, nie bądź sknera
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Sierpnia 22, 2019, 08:57:10 pm
Eee ja mam trzy tomy do konkretnie mojego rocznika

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Sierpnia 22, 2019, 09:41:07 pm
No tyle .Na zimowe wieczory.Na wiosnę będę drugi mechanik Rzeczpospolitej
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Sierpnia 22, 2019, 09:46:23 pm
Myślę że przy tym stanie i przebiegu jaki on będzie u Was robił jeszcze długo nie trzeba będzie z tej literatury korzystać, no i Ty sam ogarniasz dużo więc luz

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Sierpnia 22, 2019, 10:11:41 pm
fotki nie chciały wleżć ,ale już wlazły.Marniko podpowiadał będę innym hahaha
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: zagłoba w Sierpnia 23, 2019, 06:38:39 am
.Marniko podpowiadał będę innym hahaha
Jak zawsze Marku 1ok
Teraz spokojnie możemy kupować pontony, bo jest wsparcie mentalne 1dziekuje
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Sierpnia 23, 2019, 07:10:46 am
A więc to Ty przygarnąłeś złote kołpaczki - właśnie tak ostatnio się zastanawiałem co się dzieje z Falconowym autem, bo temat jakoś ucichł. Dobrze wiedzieć  ;)
(...) podpowiadał będę innym hahaha
To też dobrze wiedzieć - zapamiętam  ;)

Takiej literatury o PTS-ie jaką ja dostałem  od Falkona wraz z autem ,to nikt nie będzie miał.
Czyżby to było wyzwanie? Dwie pozycje ze zdjęcia już mam, także ten  :P Ta żółta packa też była w komplecie?   hahaha
A tak na poważnie, to przeglądałeś już CHILTON'a? Jakieś różnice w porównaniu do HAYNES'a?

zeskanuj i udostępnij, nie bądź sknera
Skaner nie da rady  :P

Eee ja mam trzy tomy do konkretnie mojego rocznika

Ten trzeci cieniutki tom jest tylko do elektrycznego napędu drzwi suwanych tak? Bo tak się zastanawiam, czy będzie mi potrzebny  :)

(...) Teraz spokojnie możemy kupować pontony, bo jest wsparcie mentalne 1dziekuje
Jeżeli ktoś chce kupić PTS-a, to teraz jest chyba jakaś promocja - po dwa sprzedają  :P
https://www.olx.pl/oferta/dwa-super-klasyki-pontiac-trans-sport-3-8-v6-CID5-IDAXTvE.html#40d6c25c98
https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-3-1-gaz-CID5-IDBb3IP.html#40d6c25c98
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Sierpnia 23, 2019, 10:05:34 am
Przygarnal bym wszystkie  placz
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Sierpnia 23, 2019, 12:22:19 pm
Tak pobieżnie przejrzałem. Ćhilton i hajnes to g...w porównaniu z serwisów kami. Na obecną chwilę nie mam co robić. Jedyne to ģłośny wydech w środku i coś z tym będę robił.Szczelny i nie wiem puki co ,od czego zacząć,czy kat czy tłumnik?czy jeszcze na rurze założyć tłumik przelotowy?
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Sierpnia 23, 2019, 03:01:57 pm
Widziałem kilka pontonów z dodatkowymi tłumikami na końcu, mój też jest głośny szczególnie dokucza gdy nie ma z tyłu foteli. No ale w zasadzie tak musi być bo zamiast kata pucha i tylko jeden tłumik, o ile przy niskich prędkościach obrotowych ładnie to gada tak niestety przy wyższych po prostu wyje...

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: pituszek w Sierpnia 23, 2019, 04:00:55 pm
Tu kat jest.I u mnie przy zmianie biegów 1 2 3jest głośno później ujdzie.zwlaszcza jak ruszam dynamicznie,prży rozmiarze buta 46. Gang ma ładny ale co mi po tym jak trzeba zatyczki w uszy
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Sierpnia 23, 2019, 06:37:10 pm
Eee ja mam trzy tomy do konkretnie mojego rocznika

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka
A i tak 3 lata przejezdziles po panach Heniach 😜🤟👍
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: Marnico w Sierpnia 23, 2019, 08:43:21 pm
No bo temu pierwszemu ksiąg nie dałem

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Sierpnia 26, 2019, 04:08:25 pm
Przygarnal bym wszystkie  placz
Znam to uczucie  ;)

(..).Ćhilton i hajnes to g...w porównaniu z serwisów kami (...)
Tak też myślałem - dzięki za opinię  :)

(...)Na obecną chwilę nie mam co robić (...)
To tylko pozazdrościć . . . chyba  :P

Widziałem kilka pontonów z dodatkowymi tłumikami na końcu, mój też jest głośny szczególnie dokucza gdy nie ma z tyłu foteli. No ale w zasadzie tak musi być bo zamiast kata pucha i tylko jeden tłumik, o ile przy niskich prędkościach obrotowych ładnie to gada tak niestety przy wyższych po prostu wyje...
Mój ma dwa tłumiki - jeden duży za katalizatorem i drugi mały za osią, ale ja mam 3.8:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/pontiac/22u-u/03/mu03-011/
No i fakt jest taki, że jak dla mnie to za mało słychać silnik  :P Ale to zostawiam na później.

W 3,1 wydech był wypuszczony bokiem przed kołem? Tak by to wyglądało:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/pontiac/22u-u/03/mu03-006/

Z aktualności to w sobotę PTS dostał świeże filtry i olej do silnika - mam nadzieję, że mu posłuży ;) Do wymiany są też świece z kablami. Przyjrzałem się sprawie i o ile świece przy przednich cylindrach jakoś da się wykręcić, to dostęp do tylnych cylindrów (przy ścianie grodziowej) jest . . . delikatnie mówiąc kiepski. Od góry nie widać nic, od spodu tez słabo, ale przynajmniej w "tunelu" przy rurze wydechowej widać jedną świecę. Po zrzuceniu wydechu chyba da się to zrobić - ktoś ma jakieś doświadczenia? Bo chyba nie trzeba w tym celu opuszczać silnika ??  boisie
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: JEDI_V w Sierpnia 26, 2019, 04:31:28 pm
Znam to uczucie  ;)
Tak też myślałem - dzięki za opinię  :)
To tylko pozazdrościć . . . chyba  :P
Mój ma dwa tłumiki - jeden duży za katalizatorem i drugi mały za osią, ale ja mam 3.8:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/pontiac/22u-u/03/mu03-011/
No i fakt jest taki, że jak dla mnie to za mało słychać silnik  :P Ale to zostawiam na później.

W 3,1 wydech był wypuszczony bokiem przed kołem? Tak by to wyglądało:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/pontiac/22u-u/03/mu03-006/

Z aktualności to w sobotę PTS dostał świeże filtry i olej do silnika - mam nadzieję, że mu posłuży ;) Do wymiany są też świece z kablami. Przyjrzałem się sprawie i o ile świece przy przednich cylindrach jakoś da się wykręcić, to dostęp do tylnych cylindrów (przy ścianie grodziowej) jest . . . delikatnie mówiąc kiepski. Od góry nie widać nic, od spodu tez słabo, ale przynajmniej w "tunelu" przy rurze wydechowej widać jedną świecę. Po zrzuceniu wydechu chyba da się to zrobić - ktoś ma jakieś doświadczenia? Bo chyba nie trzeba w tym celu opuszczać silnika ??  boisie
Czekasz az silnik bedzie zimny i po paluszku i przewodzie wymieniasz swiece, maks godzina roboty.
Tytuł: Odp: Cześć i czołem :-)
Wiadomość wysłana przez: MonStar w Sierpnia 27, 2019, 11:32:32 pm
Czyli jednak sugerujesz "nurkowanie na ślepo" od góry? Spróbuję jak tylko zorganizuję graty.
Dzięki za wskazówkę JEDI 1ok