Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy G20\GMC Vandura => Wątek zaczęty przez: cienkig20 w Czerwca 17, 2016, 10:44:08 pm
-
Otwieram ten wątek bo jak widzę kilku z nas ma,lub miało z nim problem...i można by sie tu wypowiedzieć w tej kwestii...a niepostrzeżenie zaczęliśmy zaśmiecać wątek Zgreda na temat taili do jego Żuka...no to kontynuując ...po podpowiedziach Rafała źe może to byc komputerek od tempa(modół)...poszedłem w piwnicę ,wygrzebałem po4 godzinach to cos...podmienilem...i dupa!!!RAFAŁniestety nie pomogło..ale moge Ci przeslac,może u Ciebie zadziała...jutro pójdę tropem Poliego i wyczyszczę styki...zobaczymy...
-
jako żywo zainteresowany:
zacząłem od tej "pompki" co ciągnie za "gaz" - u mnie była spalona cewka, przewinąłem ją i dalej lipa.
- samo urządzenie wydaje się być sprawne tzn pod miernikiem podaje prawidłowe wskazania oporności (bo ta cecha jest ważna w przypadku tych cewek), podłączone pod napięcie uaktywniają rdzenie sterujące podciśnieniem, podciśnienie szczelne.
- przewody od tego ustrojstwa do komputerka "drożne"
- wajcha sterująca przy kierownicy po sprawdzeniu miernikiem pokazuje różne stany (zwarcia itp) wg logiki działa każdy przycisk,
- "czujki" ciśnienia i nacisku przy hamulcu działają, jest podciśnienie.
trudnością jest sprawdzić w trakcie jazdy jakie napięcia pojawiają się na "pompce" sterującej gazem.
ostatnie ogniwo, to ten "komputer" składający się z płytki drukowanej, 6-ciu albo 8-miu styków kostki, kilku tranzystorów, oporników i diód - jak wpadnie mi w łapy, to w 15 minut rozwiążę zagadkę
-
U mnie tempomat nie dzialal przez niewielka dziurke w jednym w wezykow, zawinalem tasma i po sprawie, ale rozumiem ze w tym przypadku problem nie jest tak trywialny ;)
-
każda udana metoda naprawy mile widziana
-
Oooo.. Wolbi ?!!!Jak tam Vanik niebieski...teraz ponoć siwy?Za moich pradawnych czasów tempo w niebieskim działało oki,bez zarzutu..w Indianerze od początku nie działa i szukam...minetka przy kierownicy(sorry)..manetka,jest jakaś trochę rozpieprzona,luźna ..nie działaja wszystkie stopnie wycieracze...może tam mam problem...będę szukał...nie ma rady >:D
-
To pewnie za wiele nie wniesie ale... kto tam wie.
Bo:
- w Blazerze '99 działanie tempomatu zależy od ABSu, tzn. jeżeli jest jakikolwiek problem z ABSem (lub po prostu wyciągnięty jest bezpiecznik) - tempomat nie będzie działać. Ani troche.
- w GMC Safari '95 - wyrobiła się końcówka cięgła, które blokuje przepustnice. Pewnie jest inaczej niż w g20 ale mogę wrzucić zdjęcie tego elementu. Naprawiłem to po prostu drucikiem elastycznym (dobra: wiem, że tarzacie się ze śmiechu).
-
Panowie, glownym stykiem tempomatu jest styk przy kostce pedalu hamulca, bo on przeciez wylacza ustawienia tempomatu, jest bardzo ciasno pasowany, wystarczy musniecie w pedal hamulca i tempomat sie rozlacza.
Na poczatek sprawdzilbym, czy on czasami nie jest zwarty.
-
u nas przy pedale jest zawór na wężyku podciśnienia, jakby tam nie działało to by miał podwyższone obroty
-
żebyście się nie przemęczyli szukając schematu - dorzucam w załaczeniu ;)
-
Poli..doś dopiero nam zadał temat do zmęczenia !!! placzKto rozgryzie taki schemat ?...Powiedz mi tylko ile przewodów powinno iśc do tempa na minetce(ta wajcha od wycieraczek)..bo u mnie idą cztery i jeden urwany...może wskaż na schemacie gdzie jest połączeni do manetki...widzę że u mnie jest to nieźle połatane boisie
Rafał...wysyłam fotki kompa do tempo z dawcy...
-
...Powiedz mi tylko ile przewodów powinno iśc do tempa na minetce(ta wajcha od wycieraczek)..bo u mnie idą cztery i jeden urwany...może wskaż na schemacie gdzie jest połączeni do manetki..
do manetki powinny iść 4 przewody
schemat w załaczniku
mozesz sobie omomierzem sprawdzić czy manetka jest dobra
ten nieopisany styk po prawej to SETUP
-
cienkig20 - u mnie komp wygląda ciut inaczej, ale pewnie działa tak samo, sprawdziłem manetkę wg schematu p0li'eg i nie działa u mnie styk między 'masą' a R/A - chyba nie powinno to przeszkadzać, ale sprawdzę to 'na krótko'
w tygodniu nie będę miał czasu, zajrzę do tego w weekend
-
Dzięki POLIteż sprawdzę to w weekend...RAFAŁ zrobię Ci fotę mojego kompa...też różni się od tego z dawcy...
-
do manetki powinny iść 4 przewody
schemat w załaczniku
o kurcze, zobaczcie ile on ma wyświetleń (ten schemat) 1slinka
przyznać się, kto ma jeszcze zjebany tempomat ??
-
O kurwa !!!Chyba wszyscy!!!...A może pismo obrazkowe w dobie komputerów tak podnieca hahaha hahaha
-
żebyście się nie przemęczyli szukając schematu - dorzucam w załaczeniu ;)
p0li - znasz wartości, stany na poszczególnych stykach ? - zamierzam postawić auto na podporach, wrzucić D i przebadać całość miernikiem. mało prawdopodobne, żeby "komputer" padł
i tak się, zastanawiam, czy do zasilania gaźnikiem podejdzie ten schemat (nie kojarzę vehicle speed sensor buffer i powertrain control module)
-
p0li - znasz wartości, stany na poszczególnych stykach ? - zamierzam postawić auto na podporach, wrzucić D i przebadać całość miernikiem. mało prawdopodobne, żeby "komputer" padł
i tak się, zastanawiam, czy do zasilania gaźnikiem podejdzie ten schemat (nie kojarzę vehicle speed sensor buffer i powertrain control module)
w manetce nie ma żadnych wartości - to są styki - ma być rozwarte albo zwarte - koniec :)
no z gaźnikiem to może ten schemat nie podejść - dlatego możesz mieć inny komputer
VSSB zbiera sygnał prędkości ze skrzyni i "zasila" nim prędkościomierz na desce, tempomat i ABS (zależy co kto ma)
jeśli masz prędkościomierz na linkę - poszukałbym na niej czujnika prędkości (coś takiego jak w starych taxówkach) - podejrzewam że z czegoś takiego jest brany sygnał na tempomat
-
prędkościomierz mam na lince, nie ma na niej nic dodatkowego, więc pewnie sygnał idzie z zegarów
-
czujnik prędkości masz przykręcony do zegarów z tyłu
-
czujnik prędkości masz przykręcony do zegarów z tyłu
tak właśnie podejrzewałem
-
Rafał[/b..kupujesz nową minetkę ?Myslisz że tam tkwi problem ?
-
Rafał[/b..kupujesz nową minetkę ?Myslisz że tam tkwi problem ?
jeszcze nie wiem. jak nie uda mi się jej rozruszać to pewnie kupię 11,5 $ na ebay plus 14$ przesylka, da się przeżyć ;)
-
Wiem Panowie że to bardzo prymitywny sposób i czasowe rozwiązanie ale jest coś takiego jak ręczny gaż(coś jak cięgło ssania) ja z braku innych możliwości w holownikach właśnie takie coś montuje i jakoś działa,proste-głupie urządzenie bo nie pilnuje dokładnie stałej prędkości bo i z czego ma brać sygnał ( to tak jakby spróbować kowadło uczyć biegać) ale utrzymuje pedał gazu w stałym położeniu co przy w miarę prostych powierzchniach się sprawdza.
-
Zaznaczam jeszcze raz że nie proponuje tego jako rozwiązanie docelowe,ale jeżeli dużo jeździcie po trasach a problemu nie możecie rozwiązać to chyba lepiej zapodać takie coś niż nic.
-
jasne, ale to pewnie dotyczy aut, które nie miały tempomatu.
my zwyczajnie chcemy ożywić nasze oryginalne rozwiązania
-
Maxx,taki patent miały maluchy ,przynajmniej mój 1979,fabrycznie montowany :))
-
Maxx,taki patent miały maluchy ,przynajmniej mój 1979,fabrycznie montowany :))
ja miałem coś takiego w zestawie - rocznik 77 ;)
-
Hehe...stare czasy !!!Rafał dobrze pisze,,,my chcemy ożywić nasze oryginały :)) :))
-
Dlatego napisałem że rozwiązanie doraźnie,masz latem do dźwignięcia np:5000-7000km a nie działa oryginał ? więc doraźnie można się poratować tym bardziej że ingerencji w auto to wielkiej to nie wymaga i usunąć bez śladu można.
-
dziś wymieniłem manetkę, którą zakupiłem pół roku temu i tempomat zaczął działać
-
No i kolejny powod do zrobienia dzisiaj imprezy impra
-
a tam, jeżdżę, w ogóle nie wyłączam
-
Zybel...teraz ładnie opisz w jaki sposób wymieniałeś manetkę...jak się do tego dobrać ?..mam z dawcy to może się zabiorę do wymiany :)) :))
-
ciągniesz ją, trzeba odkręcić mocowanie kolumny i wymacać kabelek od tempomatu, rozłączyć wtyczkę. połącz solidnie taśmą z jakimś kabelkiem i wyciągaj delikatnie drugi koniec, aż ci wyjdzie ten kabelek, mocujesz do niego wtyczkę od nowego kabelka i przeciągasz z powrotem, podłaczasz, skręcasz manetkę wciskasz na miejsce i gotowe.
-
Minetkę ze strachem ...ale wymieniłem szybko...naprawdę wystarczy szarpnąć bez strachu i już masz ją w ręce nie uszkodzoną !!!!Wymieniłem ją i komputerek i niestety cisza...nie pomogło !!! A jak u Ciebie poszło Rafał?
-
ja jeszcze nie zabrałem się za to
-
Aha...no to czekam na efekt pracy z nową minetką ;)
-
Czesc jako ze jestem nowym posiadaczem Cienkiego vana to ten temat mnie teraz i interesuje. W tyg. zagłębie sie w to. Rafał udało ci sie ogarnąć ? Cienki co tam podmieniałeś ? Komputer i manetke i nic ?
-
u mnie tempomat nadal nie działa nad czym bardzo ubolewam, ale to jedyna nie działająca funkcja w aucie
-
szkoda że nic nie powiedziałeś jak byliśmy u ciebie bo jeżdżą u mnie w aucie dwa sprawne moduły do tempomatu corobic
-
Czesc jako ze jestem nowym posiadaczem Cienkiego vana to ten temat mnie teraz i interesuje. W tyg. zagłębie sie w to. Rafał udało ci sie ogarnąć ? Cienki co tam podmieniałeś ? Komputer i manetke i nic ?
w albumie elektrycznym (strona 111-114) jest wszystko ładnie rozrysowane - jeśli wszystko z elektryki sprawne sprawne to może być kwestia pęknietej gruszki podciśnieniowej (element wykonawczy) albo wężyka do niej
-
aaa - znalazłem dziada
macie załącznik
to jest 7zip z rozszerzeniem zip bo forum nie chce innego wpuścić = )
-
Jest jakiś błąd tego załącznika.Otwiera się komuś?
A zmieniłeś tak jak pisał p0li .ZIP na .7z ? U mnie się otwiera normalnie.
-
A ja myślałem,że to tak z aftomatu,he he .Już się otwiera
-
Zmiencie Gejcowego widowsa na np.maca, zadnych problemow
-
Zmiencie Gejcowego widowsa na np.maca, zadnych problemow
Zacytuję mojego kumpla:
"Sprzęt chula i gwizda tylko operator jest ...."
Wysłane z Drogi Mlecznej przy użyciu Tapatalka
-
szkoda że nic nie powiedziałeś jak byliśmy u ciebie bo jeżdżą u mnie w aucie dwa sprawne moduły do tempomatu corobic
no szkoda... jak to nie problem, to przywieź to następnym razem, jak zadziała to chętnie odkupię :)
-
Ja wymieniłem manetkę,,a o module nie miałem pojęcia ... >:D
-
https://youtu.be/du0H79tLd5Q może się przyda.
-
O dzieki. Zajme sie tym w tyg.
W moim Cienkim Vanie w manetce nie dziala tez spryskiwacz i rozne tryby wycieraczek. A akurat mam z Astro takà manetke. Rozkręcimy - Zobaczymy.
-
a może komuś wala się w garażu zapasowa manetka, komputer i servo (na foto). można pobawić się w diagnozowanie na "Białej"
-
manetkę może znajdę...jak się uda 1boss
-
a może komuś wala się w garażu zapasowa manetka, komputer i servo (na foto). można pobawić się w diagnozowanie na "Białej"
servo wyglada troche jak nie od cheviego
dobra - niewazne - znalazlem zdjecia pod innym katem :-[
-
rozebrałem dziś servo, niby wszystko ok, ale nie działa.
szukam dalej, muszę sobie poradzić z takim drobiazgiem:
kupiłem manetkę,
zamówiłem servo
wymieniam przewody podciśnienia
zostaje jeszcze "komputer", kupię jeśli po wymianie powyższych komponentów nie zadziała (p0li - jaki masz symbol swoich modułów?)
-
Ja nie ruszałem tego tematu w Cienkim vanie.
Ogarnąłem inne 3 problemy z kierownicą.
Ale ten przełącznik cały ta wajcha to się ja ciągnie co nie? I wychodzi , bo szczerze to próbowałem i ciasnoo tam siedzi...(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200920/7aa3dac722e9be9c5fbb3fcb277386cf.jpg)
-
zostaje jeszcze "komputer", kupię jeśli po wymianie powyższych komponentów nie zadziała (p0li - jaki masz symbol swoich modułów?)
a cholera wie - z naklejki sie zdarlo a na pudelku wytloczone jest tylko AC
jak wroce do domu to poszukam w kurniku - gdzies powinienem miec zapasowy - wczoraj nie chcialem kurom pobudki robic corobic
-
mam cos takiego - tez nie widze zadnych dodatkowych oznaczen:
https://www.ebay.de/itm/Chevrolet-Chevy-VAN-G20-GMC-Bj-87-AC-Control-Unit-Cruise-Steuergerat-25074637-C/164230086423?hash=item263ce03f17:g:bdIAAOSw8Dhe16n0
-
znalazłem już servo, jego numery korelują z numerami modułu. u mnie jest gaźnik więc nie będę ryzykował i kupię z takimi numerami jak te które mam teraz. (zakładam, że pewnie każdy pasuje z każdym)
-
Radar...tą manetkę do wszystkiego się ciągnie..nic nie urwiesz ;)
-
Tak zrobie Cienki !
-
Rwij...szarp !!! :))
-
Rwij...szarp !!! :))
....gryź... :D
-
Daj Cienkiemu niech gryzie ,jak na kropelkę skleił hahaha
-
fanty już są u mnie. serwo czyli ten element wykonawczy to tgz NOS czyli nówka, leżak magazynowy. manetka to chińczyk za $14 i używany "komputer" hehe.
może uda mi się to poskładać (wymienię też wężyki podciśnienia na silikonowe).
jedno nie skończone, a tu w sobotę wylądował następny projekt...
-
fajny ten projekt
-
jedno nie skończone, a tu w sobotę wylądował następny projekt...
Ile toto ma pod maską ? 7 litrów ?
-
Fajny projekt 1ok
-
uuu, ależ mi zaimponowałeś Rafał w tej chwili.
-
Piękny.Gratulacje Rafałku 1ok
-
Piekny, tylko nie mow, ze 8.2 z przednim napedem? :))
-
Rafał...piękniusi impra bradoz