Van Klub Polska
Garaż => Dział techniczy => Chevy G20\GMC Vandura => Wątek zaczęty przez: Czapla w Czerwca 24, 2020, 09:51:17 am
-
Cześć!
Mam problem ze skrzynią biegów w moim G 20 88 5.0
Skrzynia redukuje na niższy bieg, kiedy utrzymuję stała prędkość.
Problem pojawił się po wymianie (między innymi) komputera- czy może to mieć jakiś związek?
Byłem już u skrzyniarza i powiedział, że bez dobrania się do skrzyni nie potrafi stwierdzić co to, więc zanim się w to wpakuję chciałbym upewnić się, że nie jest to coś " zewnętrznego"
-
Wpisz w szukajkę TVCable
-
Stan oleju sprawdzony?
-
Szczerze to sie nie wysiliłeś z tym opisem usterki.Jak skrzynia zmienia biegi ,jak redukuje?Płynnie ,szarpie itp?
Komp raczej nie ma nic wspólnego ze skrzynią,TVcable ,jak nikt nie grzebał pewnie nie ,linka odpowiada za jakość zmiany biegów.
Może podciśnienie nie szczelne ,ale wtedy by przeciągał biegi.Albo prozaiczne ręczny zaciągnięty ,lub hamulce blokują i redukuje,jakby miał pod górkę.
-
Sądząc po ilości postów, to raczej gadatliwy nie jest.
-
Więc tak, poza delikatnym szarpnięciem przy wrzucaniu biegu zaraz po odpaleniu i przy zmianie R-D skrzynia zmienia płynnie. Jakiś czas temu zauważyłem ten problem przy utrzymywaniu stałej prędkości. Gdy staram się jechać równą prędkością (przykłądowo 30mph) po chwili silnik zaczyna wyć i czuć jakby był wyhamowywany- wrażenie jak by zmienił na zbyt niski bieg. I tak tylko przy utrzymywaniu stałej prędkości/pedale gazu w jednej pozycji. Powyżej 65mph problem znika. Przy przyśpieszaniu/zwalnianiu wszystko pracuje ok.
(a przynajmniej tak samo jak od momentu kiedy go kupiłem- dodam, że to pierwszy samochód w automacie którym więcej jeżdżę, więc nie mam za bardzo porównania)
Olej jest ok, hamulce niedawno robione.
O komputer pytam, bo miałem wymieniany(między innymi) a usterka pojawiła się po wymianie
-
Sądząc po ilości postów, to raczej gadatliwy nie jest.
hahaha hahaha hahaha
-
Posprawdzaj podciśnienia.Wg podanych przez Ciebie prędkości to problem jest na przejściu 2-3.Skoro tego nie było ,to nie szukałbym problemu w skrzyni Mogą być TVcable /jest na ten temat dużo na VKP/.No i stan oleju ,bo tu już było tylu co twierdzili ,że olej jest ok,a sprawdzali go jak w silniku.Też jest dużo jak sprawdzić prawidłowo olej.Szukajka się kłania.
-
Dzięki za porady, biorę się za szukanie w takim razie :D
-
W tym roczniku lock-up jest załączany elektrycznie przez komputer. i tylko on, reszta dzieje się hydraulicznie. jeśli problem pojawił się po wymianie komputera to w tym nowym pewnie są zapisane inne punkty załączania/wyłączania lock-upu. najsensowniej byłoby przeprogramować pamięć komputera i wgrać oprogramowanie do twojego silnika i rocznika
-
Więc tak, poza delikatnym szarpnięciem przy wrzucaniu biegu zaraz po odpaleniu i przy zmianie R-D skrzynia zmienia płynnie. Jakiś czas temu zauważyłem ten problem przy utrzymywaniu stałej prędkości. Gdy staram się jechać równą prędkością (przykłądowo 30mph) po chwili silnik zaczyna wyć i czuć jakby był wyhamowywany- wrażenie jak by zmienił na zbyt niski bieg. I tak tylko przy utrzymywaniu stałej prędkości/pedale gazu w jednej pozycji. Powyżej 65mph problem znika. Przy przyśpieszaniu/zwalnianiu wszystko pracuje ok.
(a przynajmniej tak samo jak od momentu kiedy go kupiłem- dodam, że to pierwszy samochód w automacie którym więcej jeżdżę, więc nie mam za bardzo porównania)
Olej jest ok, hamulce niedawno robione.
O komputer pytam, bo miałem wymieniany(między innymi) a usterka pojawiła się po wymianie
To stare hydrauliczne skrzynie, szarpniecie z P na D, z P na R to normalka, jesli nie wymieniales oleju i stary jest klarowny i nie smierdzi spalenizna to raczej nie koniecznie awaria skrzyni, sciagnij miske, zobacz co jest na jej dnie i szczegolnie na magnesie, wymien filtr i olej. Olej sprawdzamy na rozgrzanym i pracujacym silniku, wczesniej przewajhowujac po wszystkich pozycjach.
-
No dobra, sprawdziłem olej na ładnie rozgrzanym silniku- czysty i w normie.
Zabrałem się za ogarnianie tv cable- trochę nie ogarniam jego regulacji. Jak to wygląda przy th400?
Mam jeszcze pytanie odnośnie komputera- czy żeby go wymienić potrzeba czegoś specjalnego? Nie wiem, typu połączenia z komputerem diagnostycznym i jakieś programowanie?
Pytam, ponieważ szczęśliwie zachowałem stary komputer i zastanawiam się czy mogę go po prostu podpiąć samemu i sprawdzić czy coś się zmieni?
-
W skrzyniach GM TVC regulujesz w nastepujacy sposob, mianowicie przy samej przepustnicy, gdzie podlaczona jest linka, jest blokada tej linki i pancerza, nalezy ja poluzowac a nastepnie wsiasc do auta i energicznie wcisnac gaz w podloge, linka sama sie wyreguluje i blokada zaskoczy.
W skrzyniach moparowskich robi sie to troche inaczej.
Stawiam, ze to nie skrzynia sie konczy, bo TH400 to najbardziej pancerna ze skrzyn, prekursor 4L80/4L85, zreszta 3/4 czesci pasuje z TH400 do 4L80.
Zreszta sam proces regulacji mozna znalezc na YT.
-
No dobra, sprawdziłem olej na ładnie rozgrzanym silniku- czysty i w normie.
Zabrałem się za ogarnianie tv cable- trochę nie ogarniam jego regulacji. Jak to wygląda przy th400?
Mam jeszcze pytanie odnośnie komputera- czy żeby go wymienić potrzeba czegoś specjalnego? Nie wiem, typu połączenia z komputerem diagnostycznym i jakieś programowanie?
Pytam, ponieważ szczęśliwie zachowałem stary komputer i zastanawiam się czy mogę go po prostu podpiąć samemu i sprawdzić czy coś się zmieni?
Normalnie wypnij i podłącz
-
Wiadomo w koncu co było przyczyną? Dziś dopadła mnie ta sama sytuacja w dodgu :/
-
Zybel chyba trawił w stówę z podpowiedzią...bo temat się urwał...i nie ma gościa >:D...myślę , że tacy pacjenci są do wywalenia O0 C:-)