collapse

* Twoje Centrum

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

* pogwarki

Odśwież Historia
  • nie pisz pierdół, bo dostaniesz po łapach ^_^
  • maxx: Części do Econoline E150 posiadam.
    Marzec 16, 2024, 11:58:30 am
  • Walicha: Devil, podeślij foty tego kompresora
    Styczeń 22, 2024, 07:19:30 pm
  • DEVIL S GARAGE: Witam mam do sprzedania nowy kompresor klimatyzacji do chevy van gmc vendura astro safari
    Styczeń 21, 2024, 01:49:49 pm
  • voodoo: Stówa Tatar 🍻
    Grudzień 15, 2023, 11:12:35 pm
  • zagłoba: Poli stóweczka, zaglądasz tu jeszcze?
    Wrzesień 28, 2023, 06:09:55 am
  • pituszek: Sto lat ARCHIE
    Wrzesień 27, 2023, 12:09:34 pm
  • voodoo: Najlepszego Archie 🍻
    Wrzesień 27, 2023, 07:54:40 am
  • zagłoba: ARCHIE stówka!
    Wrzesień 27, 2023, 06:09:31 am
  • zagłoba: Robi stówka👍🏼
    Wrzesień 13, 2023, 02:23:41 pm
  • Artigo: Pituszku 100 lat w zdrowiu i milosci Basi
    Sierpień 29, 2023, 04:50:45 pm
  • zagłoba: Wojna sto lat!
    Sierpień 14, 2023, 08:43:40 pm
  • WALENTY: Jedzie ktoś na Master trucka ?
    Lipiec 14, 2023, 12:29:19 am
  • MICZ: Elm
    Kwiecień 21, 2023, 10:50:32 am
  • zagłoba: 100 lat Michał i niech żuk się toczy!
    Kwiecień 03, 2023, 07:27:02 am
  • MHM: Thx
    Marzec 22, 2023, 06:30:00 pm
  • JEDI_V: 100 lat Panowie  1hejka
    Marzec 22, 2023, 09:52:31 am
  • zagłoba: MHM jeszcze 50 lat!
    Marzec 22, 2023, 06:33:09 am
  • zagłoba: Edekk 100 lat!
    Marzec 18, 2023, 07:13:39 am
  • zagłoba: Dlaczego?
    Luty 07, 2023, 09:42:46 pm
  • MHM: Zagłoba: bo ględzicie wszyscy na WhatsUp'ie :(
    Luty 07, 2023, 06:24:18 pm

* Będzie się działo

Przepraszamy! W tym momencie w kalendarzu nie ma dostępnych żadnych wydarzeń.

* Najnowsze wiadomości

Odp: Witam wysłana przez zagłoba
[Wczoraj o 05:54:27 pm]


Kupie hak GMC Safari AWD wysłana przez Wojtek GMC
[Marzec 27, 2024, 06:49:31 pm ]


Witam wysłana przez Wojtek GMC
[Marzec 27, 2024, 06:45:56 pm ]


Odp: Econoline wysłana przez maxx
[Marzec 27, 2024, 12:01:24 am ]


Odp: Felgi 5x127 wysłana przez Trombka
[Marzec 25, 2024, 10:07:55 am ]

* Zalogowani

  • Kropka Gości: 213
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Brak użytkowników online.

Autor Wątek: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 3497 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zagłoba

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4141
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley electra evo '98, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 12, 2023, 08:50:33 pm »
"Za chwilę". Dzisiaj odebrałem daily car'a po wymianie turbo i musze go potestować (czyt. nauczyć się nim jeździć na nowo).
A że niby co tamtemu turbowi było? Stało w miejscu?

Offline MHM

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2899
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 13, 2023, 06:18:48 am »
A że niby co tamtemu turbowi było? Stało w miejscu?

Nie wiem jeszcze. Zostało wstawione zregenerowane. Przedtem czas rozpędzania od 70kmph mierzyłem kalendarzem, teraz wystarczy stoper. Po mieście dawało się tym toczyć, ale na trasie to była mordęga. 
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "V'ger" '97 HiTop

Offline MHM

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2899
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 17, 2023, 07:43:52 am »
Korekty na LPG
https://youtu.be/TH4lkuzcWlk

Od 2:56 minuty. Wcześnie miało być na benzynie, ale coś mi nagranie nie wyszło. Popołudniu wrzucę zapis z jazdy na benzynie.

Wysłane z Drogi Mlecznej przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2023, 05:27:39 pm wysłana przez MHM »
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "V'ger" '97 HiTop

Offline MHM

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2899
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 17, 2023, 05:27:57 pm »
Korekty na benzynie
https://youtu.be/YflYOVMd80I
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "V'ger" '97 HiTop

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5573
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 17, 2023, 07:53:18 pm »
Na gazie w miarę ,choć czasami korekty skaczą ponad 10%
Na benzynie ubogo komp wydłuża czasy wtrysku.
Może gdzieś dostaje lewe powietrze.

Offline zagłoba

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4141
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley electra evo '98, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 18, 2023, 08:10:54 am »
Może jakiś wąż pęknął od odmy, bo wygląda na duży przeciek powietrza. Sprawdź gdzie może się dostawać lewe powietrze.
Korek wlewu oleju?

Offline zagłoba

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4141
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley electra evo '98, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 18, 2023, 08:47:51 am »
Tu mam z kiedyś zrzuta.

Offline MHM

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2899
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 28, 2023, 04:33:37 pm »
Historia choroby cd.

Duże korekty występują nadal. Główną podejrzaną (po teście dymowym) była uszczelka w "kolanku" na przepustnicy. Po wymianie na używane kolanko od Radara dym tą drogą już nie daje dyla. Inną zresztą też nie widzą aby uciekał.

Co do głównego tematu wątku - problem falowania na zimno się skrócił do ok. 30-60sek po wyminie zaworu powietrza na wolnych obrotach (silniczek krokowy). Ale nadal występuje. W ASU stwierdzono, że przyczyną może być pompa paliwa, bo stara dawała ok. 10-12PSI poniżej normy. Kupiłem nową na RA. Po wymianie problem występuje nadal. Astro zostało na majówkę na warsztacie w celu dalszego diagnozowania.

Sondy sprawdzone - są sprawne.

Jakieś sugestie ?
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "V'ger" '97 HiTop

Offline J 23

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 145
    • G20
  • Garażuje w: Gdańsk
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 29, 2023, 05:44:01 am »
Może warto sprawdzić sprężanie na poszczególnych cylindrach. Słaba szczelność na zaworze/zaworach nawet jednego cylindra daje objaw falowania na wolnych obrotach lub wręcz wypadanie zapłonu (przy dużych nieszczelnościach). Naturalnie by silnik utrzymać przy pracy sterownik kombinuje wtedy z dawkami.
Jakie są wartości kompresji na poszczególnych garach ?

Offline MHM

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2899
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 29, 2023, 07:59:48 am »
Może warto sprawdzić sprężanie na poszczególnych cylindrach. Słaba szczelność na zaworze/zaworach nawet jednego cylindra daje objaw falowania na wolnych obrotach lub wręcz wypadanie zapłonu (przy dużych nieszczelnościach). Naturalnie by silnik utrzymać przy pracy sterownik kombinuje wtedy z dawkami.
Jakie są wartości kompresji na poszczególnych garach ?

W stopce masz link do mojego wątku o aucie. A w nim opis mojej walki z wypadaniem zapłonu. Nie wiem jaka jest aktualnie wartość kompresji, ale była mierzona kilkakrotnie w ferforze walki i zawsze była w normie. Podpowiem to mechanikowi. Może niech sprawdzi jeszcze raz.

Choć to nie koniecznie musi być dobry kierunek, bo musiałby być zbieg okoliczności aby w obu bankach były takie same nieszczelności. Gdyż oba banki mają taką samą wartość korekt. To raczej musi być coś "globalnego".
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "V'ger" '97 HiTop

Offline J 23

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 145
    • G20
  • Garażuje w: Gdańsk
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 29, 2023, 08:32:15 pm »
Z tego co ja zrozumiałem to problem jest tylko na zimnym. Więc wartości powinny być sprawdzane również na zimnym. Do tego warto wziąć pod uwagę fakt że kręcenie rozrusznikiem podczas sprawdzania to zdecydowanie mniejsze obroty a co za tym idzie różnice mogą być niewielkie.Przy takim sprawdzaniu nawet przy dosyć mocno uszkodzonych popychaczach hydraulicznych (minimalne otwarcia zaworów) na niektórych garach ciężko wyłapać. Jednym słowem mówiąc jeśli ktoś niechlujnie podejdzie do sprawdzania kompresji wartości mogą być w normie a podczas normalnej pracy różnice będą stanowczo większe i mogą powodować (falowanie obrotów,nierówna praca,wypadanie zapłonów).
Nie upieram się że jest tak właśnie w tym wypadku ale sugeruję zacząć od dokładnego sprawdzenia kompresji.

Offline zagłoba

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4141
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley electra evo '98, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 29, 2023, 10:45:14 pm »
Z tego co ja zrozumiałem to problem jest tylko na zimnym. Więc wartości powinny być sprawdzane również na zimnym. Do tego warto wziąć pod uwagę fakt że kręcenie rozrusznikiem podczas sprawdzania to zdecydowanie mniejsze obroty a co za tym idzie różnice mogą być niewielkie.Przy takim sprawdzaniu nawet przy dosyć mocno uszkodzonych popychaczach hydraulicznych (minimalne otwarcia zaworów) na niektórych garach ciężko wyłapać. Jednym słowem mówiąc jeśli ktoś niechlujnie podejdzie do sprawdzania kompresji wartości mogą być w normie a podczas normalnej pracy różnice będą stanowczo większe i mogą powodować (falowanie obrotów,nierówna praca,wypadanie zapłonów).
Nie upieram się że jest tak właśnie w tym wypadku ale sugeruję zacząć od dokładnego sprawdzenia kompresji.
Witaj J23, dawno nie pisaliśmy. Polecam przeczytać cały wątek mhm, bo wtedy będziesz miał jasność tematu.

Offline J 23

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 145
    • G20
  • Garażuje w: Gdańsk
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 30, 2023, 05:28:30 am »
Prześledziłem cały wątek oraz to co zostało już zrobione/wymienione a pacjent z tego co słychać dalej niedomaga.
Naturalnie nie bronię nikomu wymieniać dalej części (jeszcze ich trochę zostało)lub dokładnie sprawdzić co go boli by zaoszczędzić czas i kasę.
Przy problemie z różnicami w kompresji poszczególnych garów wymiana nawet całego osprzętu nie wiele pomoże.
Brak szczelności na zaworach powoduje ubogą mieszankę pomimo zwiększonej dawki/wydłużonego czasu wtrysku paliwa.
Brak szczelności tłok/cylinder przy silniku wolnossącym powoduje mniejsze napełnianie a co za tym idzie korekty wtrysku.
Nieprawidłowa praca rozrządu (wytarty wałek,elementy wpływające na otwarcie zaworów)powoduje nierównomierne napełnianie cylindrów które komp/sterownik próbuje ogarnąć poprzez korekty wtrysków.

Offline MHM

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2899
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 30, 2023, 09:11:10 am »
Witaj J23, dawno nie pisaliśmy. Polecam przeczytać cały wątek mhm, bo wtedy będziesz miał jasność tematu.

Aktualny problem jest raczej czymś nowym, bo poprzednia walka z wypadaniem zapłonu zakończona sukcesem nie skutkowała ani falowaniem po rozruchu, ani korektami. Te były zerowe.
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "V'ger" '97 HiTop

Offline MHM

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2899
    • ASTRO '97 HiTop
  • Garażuje w: Siechnice (DWR)
Odp: [ASTRO II] Problem z ruszaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 30, 2023, 09:12:32 am »
Prześledziłem cały wątek oraz to co zostało już zrobione/wymienione a pacjent z tego co słychać dalej niedomaga.
Naturalnie nie bronię nikomu wymieniać dalej części (jeszcze ich trochę zostało)lub dokładnie sprawdzić co go boli by zaoszczędzić czas i kasę.
Przy problemie z różnicami w kompresji poszczególnych garów wymiana nawet całego osprzętu nie wiele pomoże.
Brak szczelności na zaworach powoduje ubogą mieszankę pomimo zwiększonej dawki/wydłużonego czasu wtrysku paliwa.
Brak szczelności tłok/cylinder przy silniku wolnossącym powoduje mniejsze napełnianie a co za tym idzie korekty wtrysku.
Nieprawidłowa praca rozrządu (wytarty wałek,elementy wpływające na otwarcie zaworów)powoduje nierównomierne napełnianie cylindrów które komp/sterownik próbuje ogarnąć poprzez korekty wtrysków.

Wywód jak dla mnie logiczny. Ok, po weekendzie skontaktuje się z warsztatem i poproszę o sprawdzenie sprężania.
"Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się nie ma."
Chevy ASTRO "V'ger" '97 HiTop