1. Podziel zamowienie na kilka paczek, u mnie niedawno było tak że na 5 paczek dwie o wartości ponad 150$ trafiły na cło i VAT, a 3 paczki poniżej 150$ przeszły bez dodatkowych opłat. Nie mówię że to reguła ale mi się tak udało. Generalnie kombinuj z ilościa i wielkością paczek różnie grupując części tak aby osiągnąć minimalne koszty wysyłki, bo mam wrażenie że czasami koszta sa naliczane w niezrozumiały sposób
2. Do cięższych paczek staraj sie dorzucać lżejsze przedmioty z tej samej lokalizacji - dodatkowy koszt wysyłki tych lżejszych częsci będzie raczej symboliczny. W koszyku automatycznie pojawia się informacja z ilu lokalizacji będą wysyłane przedmioty
3. Wyrób sobie konto i kartę w USD w banku, kup USD w kantorze internetowym i płać bezpośrednio tą kartą. Oszczędzisz kilka % na przewalutowaniu w stosunku do tego jak byś płacił normalnie kartą kredytowa w PLN.
4. Czasami wysyłka bezpośrednio z RA i tak wychodzi bardzo drogo ( duży ciężar lub gabaryty ) wtedy może warto poszukać tańszej opcji, kiedys korzystałem z usług firmy Polamer, co prawda długo się czeka ( do 6 tygodni ) ale można zaoszczędzić.
6. Ja starałem sie brać części z górnej półki z serii Professional ( mam nadzieję że słusznie
)
pozdr.
P.