collapse

* Twoje Centrum

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

* pogwarki

Odśwież Historia
  • nie pisz pierdół, bo dostaniesz po łapach ^_^
  • maxx: Części do Econoline E150 posiadam.
    Marzec 16, 2024, 11:58:30 am
  • Walicha: Devil, podeślij foty tego kompresora
    Styczeń 22, 2024, 07:19:30 pm
  • DEVIL S GARAGE: Witam mam do sprzedania nowy kompresor klimatyzacji do chevy van gmc vendura astro safari
    Styczeń 21, 2024, 01:49:49 pm
  • voodoo: Stówa Tatar 🍻
    Grudzień 15, 2023, 11:12:35 pm
  • zagłoba: Poli stóweczka, zaglądasz tu jeszcze?
    Wrzesień 28, 2023, 06:09:55 am
  • pituszek: Sto lat ARCHIE
    Wrzesień 27, 2023, 12:09:34 pm
  • voodoo: Najlepszego Archie 🍻
    Wrzesień 27, 2023, 07:54:40 am
  • zagłoba: ARCHIE stówka!
    Wrzesień 27, 2023, 06:09:31 am
  • zagłoba: Robi stówka👍🏼
    Wrzesień 13, 2023, 02:23:41 pm
  • Artigo: Pituszku 100 lat w zdrowiu i milosci Basi
    Sierpień 29, 2023, 04:50:45 pm
  • zagłoba: Wojna sto lat!
    Sierpień 14, 2023, 08:43:40 pm
  • WALENTY: Jedzie ktoś na Master trucka ?
    Lipiec 14, 2023, 12:29:19 am
  • MICZ: Elm
    Kwiecień 21, 2023, 10:50:32 am
  • zagłoba: 100 lat Michał i niech żuk się toczy!
    Kwiecień 03, 2023, 07:27:02 am
  • MHM: Thx
    Marzec 22, 2023, 06:30:00 pm
  • JEDI_V: 100 lat Panowie  1hejka
    Marzec 22, 2023, 09:52:31 am
  • zagłoba: MHM jeszcze 50 lat!
    Marzec 22, 2023, 06:33:09 am
  • zagłoba: Edekk 100 lat!
    Marzec 18, 2023, 07:13:39 am
  • zagłoba: Dlaczego?
    Luty 07, 2023, 09:42:46 pm
  • MHM: Zagłoba: bo ględzicie wszyscy na WhatsUp'ie :(
    Luty 07, 2023, 06:24:18 pm

* Będzie się działo

Przepraszamy! W tym momencie w kalendarzu nie ma dostępnych żadnych wydarzeń.

* Najnowsze wiadomości

Odp: Witam wysłana przez zagłoba
[Dzisiaj o 05:54:27 pm]


Kupie hak GMC Safari AWD wysłana przez Wojtek GMC
[Wczoraj o 06:49:31 pm]


Witam wysłana przez Wojtek GMC
[Wczoraj o 06:45:56 pm]


Odp: Econoline wysłana przez maxx
[Wczoraj o 12:01:24 am]


Odp: Felgi 5x127 wysłana przez Trombka
[Marzec 25, 2024, 10:07:55 am ]

* Zalogowani

  • Kropka Gości: 237
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Brak użytkowników online.

Autor Wątek: Witam Wszystkich!!  (Przeczytany 7219 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomek FanVan

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 125
    • E 150 Explorer
  • Garażuje w: Wrocław
Witam Wszystkich!!
« dnia: Marzec 05, 2018, 09:31:38 pm »
Witam wszystkich Klubowiczów
Po ponad roku przeglądania tego forum, ofert sprzedaży, oglądania zdjęć i  filmików postanowiłem się w końcu oficjalnie przywitać i odrobinę przedstawić..
Na początek kilka słów o mojej przygodzie z amerykanami?
Najpierw był chrysler grand voyager z 2005, którym jeździłem 2 lata ? poprawny rodzinny samochodzik, dobrze go wspominam?i właściwie tyle na jego temat. Póżniej miałem okazję pierwszy raz przejechać się amerykańskim V8, był to Jeep ZJ i Po tym zdarzeniu zaczęła się moja przewlekła choroba pt amcar v8.. Codzienne, długie poszukiwania, jeżdżenie i oglądanie, aż w końcu stałem się posiadaczem Jeepa WJ.  Autko powolutku doprowadzałem do takiego stany i wyglądu jaki sobie wymyśliłem. Fajnie i agresywnie wyglądał, pięknie brzmiał i co najważniejsze był w pełni sprawny. Kochałem go? bardzo? i tak było mniej więcej do  nieco ponad rok temu, kiedy to przejechał obok mnie cudnie bulgoczący SALON... Wtedy coś się zmieniło ? okazało się, że można zakochać się jeszcze bardziej?
No i zaczęły się poszukiwania. Niestety bardzo utrudnione przez dwa ważne elementy.
1.   Nic nie potrafię sam naprawić przy aucie-wstyd mi ale taka prawda i ze względu na nią założenie było takie, że auto musi być mechanicznie sprawne. (to jednak nieco inna zabawka niż jeep do którego części jest całe mnóstwo.)
2.   Ograniczone fundusze 25-28k na gotowo . Mam świadomość, że ten punkt w połączeniu z 1szym daje małe szanse powodzenia  tym bardziej, ze moje poszukiwania skierowane były na G20  lub vandura z lat 90-96
Tyle nudnej powieści i założeń a teraz dzień dzisiejszy.
Kupiłem?
Niestety nie do końca markę o jakiej marzyłem, bo to ford? ale poza  znaczkiem auto spełnia resztę moich założeń, no i co najważniejsze moje serce zabiło

Offline Tomek FanVan

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 125
    • E 150 Explorer
  • Garażuje w: Wrocław
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2018, 09:40:31 pm »
 dokonczę wątek.

Oczywiście benzyna V8 5.8. Rok 95 więc jeszcze z tą starszą deską, która jest bardziej ?toporna? i przez to bardziej mi się podoba. Dużo  drewna, welur (tak jak chciałem), dywany w dobrym stanie, fotele (poza kierowcą) dobrze utrzymane, kanapa działa, intymne światełka, nie ma żadnych podejrzanych zapachów wilgoci, które czułem w dwóch poprzednich autach jakie oglądałem, otwierany dach w części pasażerskiej + jakieś super nagłośnienie z dodatkowymi wzmacniaczami. Ogólnie wnętrze wygląda dobrze choć oczywiście wymaga SPA, kilku napraw i ogólnego ogarnięcia, bo na razie potrafię tylko włączyć światło i rozłożyć łóżko. Blacharka zdrowiutka, zero luzów w zawieszeniu, amory i hamulce OK. Podłoga zdrowa  (niewielka powierzchowna rdza), most cichy, skrzynia zmienia bardzo płynnie, silnik pracuje równo i cichutko. Teraz minusy: wyciek z miski pod silnikiem + gdzieś na łączeniu z wałem (być może jest to zachlapane olejem z miski) Drążek kierowniczy a właściwie  jego  dwa łączniki, które się tam znajdują-oba wyrobione. To co mnie niepokoi to niedziałający wskaźnik temperatury i pusty zbiorniczek wyrównawczy (tak mi się przynajmniej wydaje, że to zbiorniczek wyrównawczy do chłodnicy). Zobaczyłem to dopiero po wyjeżdzie z oględzin na warsztacie i tak naprawdę  to jedyna rzecz, która mnie mega stresuje bo nie zwróciłem na to uwagi przy zakupie a mechanik obejrzy to dopiero za tydzień.
Tyle na tę chwile o aucie
Teraz przesłanie do Was ?
Wiem jakie tu na forum jest ogólne podejście do forda! wiem o bardziej kosztownych częściach, naprawach no i oczywiście wiem, ze ford wygląda fajnie ale pod warunkiem, że obok nie stoi g20!

Offline Rafał

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1932
    • chevy g20, dodge ram b2500
  • Garażuje w: Solec Kujawski
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2018, 09:52:49 pm »
ford jest spoko, możesz już zmienić opis dot auta :)
co do zbiorniczka - nie wiem jak jest w fordzie, ale w chevym i dodge też raczej mam tam pusto - auto jeździ?, grzeje się? sprawdź na zimnym czy w chłodnicy jest płyn - powinien być widoczny po zdjęciu korka

Offline RADAR

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4274
  • G20 / Astro / Express - jest co robić..
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2018, 10:04:31 pm »
Grtuluje super woz!
Econoline z tamtych rocznikow bardzo mi sie podobaja. Po wolutku dojdziesz do wszystkiego.
Pozdrawiam z Dzierzoniowa.
Astro / Express / G20

Offline buusoola

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 662
    • Chevrolet Astro '98
  • Garażuje w: Poznań
  • mobil: 790557903
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2018, 10:08:04 pm »
Witaj,

Tu prawie nikt nie grzebał, a teraz każdy robi przy swoim vanie. Niby Ford, ale spoko ;)

Offline Tomek FanVan

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 125
    • E 150 Explorer
  • Garażuje w: Wrocław
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2018, 10:09:17 pm »
Dzieki Rafal.
Ciezko stwierdzic czy sie grzeje bo wskaznik temperatury nie dziala. Przejechalem 70 km i podczas jazdy nic niepokojacego nie zauwzylem. W pewnym momencie nawet wskazowka wstala i wskazywala wlasciwa temp. Nastepnego dnia kiedy jechalem na przeglad wskazowka temp znowu nie dzialala

Offline Marnico

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2121
    • Jebiące się złomy, tak zwane Pontony 🔥#128293
  • Garażuje w: ŁÓDŹ DĄBROWA
  • mobil: 537070821
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 05, 2018, 10:16:06 pm »
Już dawno pożądanego powitania nie było  1ok Fordy są spoko  1ok  1 hejka z  1lodka
Jak można mieć w aucie silnik o pojemności mniejszej niż czajnik ... ;-)

Offline zagłoba

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4141
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley electra evo '98, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 05, 2018, 10:29:36 pm »
Powitać! Fura fajna i nie narzekaj , bo ford w końcu był prezydentem Ameryki.
Ale z tym zbiorniczkiem, to nie jest tak. To układ zamknięty i tam ma być zawsze płyn, bo się zapowietrzy układ. Korek w chłodnicy jest zaworem a nie tylko korkiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz ciśnienie w układzie i płyn się nie gotuje przy stu stopniach. Co do temperatury, to pamiętaj, że nie oblany płynem czujnik nie pokaże prawidłowej temperatury. Ale bądźmy dobrej myśli, że wszystko jest dobrze i tylko kabelek spadł z czujnika. Pozdro.

Offline JEDI_V

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 3409
  • Garażuje w: Nakło Śląskie
  • mobil: 698375339
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 06, 2018, 10:08:42 am »
Zagloba sa zbiorniczki cisnieniowe i przelewowe. A co do fordka to jak pamietam jest zrobiony na ramie w odroznieniu od samonosnych chevy czy dzordzow  ;)
Chrysler 300M 1999r.-3.5 V6+LPG
Chevrolet Trailblazer 2005r.-4.2 R6+LPG

Offline Tomek FanVan

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 125
    • E 150 Explorer
  • Garażuje w: Wrocław
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 06, 2018, 11:26:45 am »
Dzieki wszystkim za cieple przywitanie i akceptacje w imieniu moim i forda !? dzieki tez za podpowiedzi w tematach technicznych, tej lektury najbardziej mi potrzeba. Auto za chwile trafi na warsztat to sie temat wyjasni. Bede informowal

Offline zagłoba

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4141
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley electra evo '98, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 06, 2018, 12:20:56 pm »
Zagloba sa zbiorniczki cisnieniowe i przelewowe. A co do fordka to jak pamietam jest zrobiony na ramie w odroznieniu od samonosnych chevy czy dzordzow  ;)
Ok. Nie wiem jak ford, więc tylko sugeruję. Niemniej jednak pusto być nie może, bo jak będzie stygnął, to skąś musi zabrać płyn. A jak się nagrzewa, to musi mieć gdzie go wypchnąć. Japońskie motocykle mają plombowane korki do chłodnic, bo każdy chce tam dolewać płynu a nie do zbiornika wyrównawczego. Chłodnica jest bardziej dostępna a zbiorniczek schowany głęboko (jakby złośliwie :)))

Offline p0li

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 3449
    • G-20 '93
    • konwersje
  • Garażuje w: Eitzen I/Warszawa
  • mobil: 4915736496668
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 06, 2018, 10:08:51 pm »
powitać - niedużo ci u nas fordów - bo jednak chevy czy dżordże sa bardziej dostepne i trochę mniej kosztują - przed zakupem swojej salonki też przymieżałem się do jednego forda ale 2x wyższa cena trochę mnię odstręczyła

co do zbiornika - jeśli jest podobnie jak w chevym (czyli przelew) to w zbiorniku nie powinno być płynu (kreska z napisem max jest ok 1cm powyżej dna zbiorniczka)

jesli chcesz być pewien że nie jeździsz na sucho wlej płyn chłodniczy na pracującym chłodnym silniku "pod korek" -
jak się silnik rozgrzeje nadmiar płynu wyrzuci do zbiorniczka
...dawniej samochody były budowane z blachy i stali, drewno było dodatkiem, a plastiku używano do wysadzania mostów...
mody Cichego BOB-a

Offline Tomek FanVan

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 125
    • E 150 Explorer
  • Garażuje w: Wrocław
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 06, 2018, 10:34:52 pm »
pOli w sumie masz racje, taki zabieg moge wykonac sam jeszcze przed wjazdem na warsztat. Jutro tak zrobie.

Offline zagłoba

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 4141
    • chevrolet astro awd 1997 starcraft, harley electra evo '98, M-72 1947r.
  • Garażuje w: Ochmanów/k.Krakowa
  • mobil: 692 120 899
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 06, 2018, 10:36:02 pm »
No i prawidłowo. Kreska max , czyli zimny silnik, pełna chłodnica i w zbiorniku płyn po kreskę max. I inaczej nie będzie. Dolewamy tylko do zbiornika a chłodnicę otwiera mechanik a nie kierowca-laik. Tak to jest skonstruowane i tego się nie zmieni. A przelewowy, czy nie, to już tylko rozwiązanie konstrukcyjne. Już robiłem uszczelki po zapowietrzonym układzie, więc tego nie zmyślam.

Offline Rafał

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1932
    • chevy g20, dodge ram b2500
  • Garażuje w: Solec Kujawski
Odp: Witam Wszystkich!!
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 06, 2018, 10:48:36 pm »
ale p0li ma na myśli, żeby wody/płynu wlać do !!chłodnicy!! a nie do zbiornika (na pracującym zimnym silniku w chłodnicy nie powinno się nic dziać, a płynu powinno być pod korek)