collapse

* Twoje Centrum

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

* pogwarki

Odśwież Historia
  • nie pisz pierdół, bo dostaniesz po łapach ^_^
  • maxx: Części do Econoline E150 posiadam.
    Marca 16, 2024, 11:58:30 am
  • Walicha: Devil, podeślij foty tego kompresora
    Stycznia 22, 2024, 07:19:30 pm
  • DEVIL S GARAGE: Witam mam do sprzedania nowy kompresor klimatyzacji do chevy van gmc vendura astro safari
    Stycznia 21, 2024, 01:49:49 pm
  • voodoo: Stówa Tatar 🍻
    Grudnia 15, 2023, 11:12:35 pm
  • zagłoba: Poli stóweczka, zaglądasz tu jeszcze?
    Września 28, 2023, 06:09:55 am
  • pituszek: Sto lat ARCHIE
    Września 27, 2023, 12:09:34 pm
  • voodoo: Najlepszego Archie 🍻
    Września 27, 2023, 07:54:40 am
  • zagłoba: ARCHIE stówka!
    Września 27, 2023, 06:09:31 am
  • zagłoba: Robi stówka👍🏼
    Września 13, 2023, 02:23:41 pm
  • Artigo: Pituszku 100 lat w zdrowiu i milosci Basi
    Sierpnia 29, 2023, 04:50:45 pm
  • zagłoba: Wojna sto lat!
    Sierpnia 14, 2023, 08:43:40 pm
  • WALENTY: Jedzie ktoś na Master trucka ?
    Lipca 14, 2023, 12:29:19 am
  • MICZ: Elm
    Kwietnia 21, 2023, 10:50:32 am
  • zagłoba: 100 lat Michał i niech żuk się toczy!
    Kwietnia 03, 2023, 07:27:02 am
  • MHM: Thx
    Marca 22, 2023, 06:30:00 pm
  • JEDI_V: 100 lat Panowie  1hejka
    Marca 22, 2023, 09:52:31 am
  • zagłoba: MHM jeszcze 50 lat!
    Marca 22, 2023, 06:33:09 am
  • zagłoba: Edekk 100 lat!
    Marca 18, 2023, 07:13:39 am
  • zagłoba: Dlaczego?
    Lutego 07, 2023, 09:42:46 pm
  • MHM: Zagłoba: bo ględzicie wszyscy na WhatsUp'ie :(
    Lutego 07, 2023, 06:24:18 pm

* Będzie się działo

* Najnowsze wiadomości

Odp: Witam wysłana przez zagłoba
[Dzisiaj o 01:54:50 pm]


Odp: Witam wysłana przez voodoo
[Dzisiaj o 11:05:49 am]


Witam wysłana przez Krzysztof1989
[Wczoraj o 11:16:02 pm]


Odp: Witam wszystkich bardzo serdecznie wysłana przez RADAR
[Wczoraj o 06:07:01 pm]


Odp: CSZ druga odsłona wysłana przez RADAR
[Wczoraj o 06:02:28 pm]

* Zalogowani

  • Kropka Gości: 133
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Brak użytkowników online.

Autor Wątek: EVAP  (Przeczytany 6273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5577
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
EVAP
« dnia: Marca 16, 2012, 04:55:39 pm »
Mam błąd P0446/obwód sterowania układu przewietrzania w układzie odprowadzania par paliwa/ wadliwe działanie.Błąd pojawia się najczęściej przy stanie paliwa poniżej pół zbiornika.
I tak korek wymieniony,elektryka ok.Jest tam jakiś elektrozawór,czy ktoś próbował go czyścić,czy tylko wymiana.Czy może ktoś ma innego pomysła co może być?

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5577
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: EVAP
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 01, 2012, 07:14:13 pm »
Mimo zimna wziąłem się za swojego evapa,a nie mogę już patrzeć jak check razi w oczy.
System EVAP jest szczelny ,bo nawet po nocy jak otwieram korek wlewu jest podciśnienie.
 Przy demontażu ciekawostka wąż łączący elektrozawór z filtrem węglowym pełny wody,a ma ok 0,5 m długości i 2cm średnicy.a jest wygięty jakby w U i woda sobie w nim stała,pewnie dlatego w zimie był z EVAP-em spokój bo woda zamarzła.
Przy elektrozaworze jest filtr z gąbki ,łatwo wyjąć ,wyprany w beni ,wygląda jak nówka,elektrozawór cyka  sprawdziłem 12v przez żarówkę,bo nie wiem ,czy nie idzie do niego np5v,szczelny ,potraktowałem go sprajem do czyszczenia przepustnic/taki był pod ręką/,żeby go trochę przeczyścić.
Filtr węglowy nierozbieralny,ale drożny ,podmuchane sprężonym powietrzem.Do filtra idzie oprócz węża od elektrozaworu 2 przewody ,jeden od zbiornika paliwa,ten jest drożny i drugi do przepustnicy ,doprowadza opary paliwa.
I ciekawe skąd tyle wody,czy z powietrza czy z beni,bo zawsze przed zimą leję 1l dykty na zbiornik
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2012, 08:02:07 pm wysłana przez pituszek »

Falkon

  • Gość
Odp: EVAP
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 01, 2012, 07:20:10 pm »
....pitu pitu mam juz dosyc tego twojego evapa ze starego forum :D ;) :D

a wymieniles na nowy korek wlewu paliwa. czasami on powoduje ze system mysli ze jest nieszczelny. moze byc np z astry. ten sam gwint. skasuj blad. zalej paliwa pod korek. nowy korek i zobacz co bedzie.

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5577
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: EVAP
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 01, 2012, 07:54:17 pm »
Falkon, korek wymieniony już trzeci podciśnienie trzyma ,aż za dobrze,a błąd wraca.A tankuję zawsze na full,bo nie mam czasu ,żeby codziennie lać po trochę.

Falkon

  • Gość
Odp: EVAP
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 01, 2012, 09:03:28 pm »
...nie mam juz pomyslu. musze jeszcze poczytac o tym systemie cos wiecej w gm manualu. sprobuje cos poradzic ale obawiam sie ze to moze byc jakas gumka w ukladzie ktora po prostu zdechla i robi zamieszanie.

jesli nic nie poradzimy z tym ja proponowalbym to przejzec a w najgoszym wypadku wylaczyc w epromie i zobaczyc co na to system. przeciez kiedys tego nie bylo i auta jezdzily. to tak jak z egr. zaslepiasz i wylaczasz w eprom i koniec.

jestem przeciwny heniowaniu i dobrze o tym wiecie bo wiele razy o tym mowilem ale jest kilka systemow od 94 roku ktore wylaczylbym na dzien dobry ;)

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5577
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: EVAP
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 01, 2012, 09:20:26 pm »
Nawet w Stanach sobie z tym cholerstwem nie radzą,wypytywał tam o to szwagier,trochę tego EVAP-a olałem ,bo walczyłem z wypadaniem zapłonów,a przez całą zimę się nie pokazywał,a teraz tylko on mi pozostał.Teoretycznie nie ma wpływu na pracę silnika,ale lubię jak wszystko działa ,bez heniowania,chyba ,że doraźnie.Naczytałem się trochę na amerykańskich stronach i też wszyscy zaczynają od korka.Zamówię jeszcze ten elektrozawór może on nie do końca dobrze działa.
Mam wrażenie że podciśnienie robi się za duże,tak jakby za mało dostawał powietrza w miarę ubytku paliwa.

Falkon

  • Gość
Odp: EVAP
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 01, 2012, 09:28:49 pm »
...no on niby on odpowiada za dzialanie calego systemu ale z tego co wyczytalem to glowna usterka zazwyczaj jest nieszczelnosc ktora wystepuje "niewiadomo gdzie" i nie mozna tego w sposob racjonalny opanowac.

daj znac potem co sie okazalo. to bedzie bardzo pozyteczna wiedza.

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5577
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: EVAP
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 01, 2012, 09:34:11 pm »
Jak już pisałem nieszczelności nie ma, bo sprawdzałem kilka razy rano po nocy ,odkręcam korek i jest podciśnienie zanim jeszcze zapalę silnik.

Offline Kapitan

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 892
  • AUDACES FORTUNA IUVANT
  • mobil: 502247749
Odp: EVAP
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 02, 2012, 10:23:42 am »
Marku !
Sam odpowiedziałęś sobie .
Zaślep przewód w którym miałeś wodę i lód. ;D

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5577
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: EVAP
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 02, 2012, 12:07:57 pm »
Jendrek nie tędy droga,z tego co już wiem to tym przewodem  przez elktrozawór dopowietrza się system w miarę jak ubywa paliwa/tak jak kiedyś była dziurka w korku/.Narazie jest oki ale ponad 3/4 w zbiorniku pażywiom uwidim.
I druga sprawa ,skoro jest system ma działać i to bez względu na koszty i czas ;D.Elektrozawór już zamówiony nawet jak się okaże że jest już dobrze,może się kiedyś doczeka?Może do blazera ,bo jest w planach ,mam już silnik vortec,to muszę znaleźć auto. ;D

Offline Kapitan

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 892
  • AUDACES FORTUNA IUVANT
  • mobil: 502247749
Odp: EVAP
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 02, 2012, 09:07:00 pm »
O korkach i zbiornikach itd myśle sobie tak.:
- Zbiorniki w samochodach zatykali by nie wyparowywało paliwo [by nie ubywało] i by sie nie zasmecalo.
Korki i zamkniecia zabezpieczano przed złodziejami, sabotazystami [ cókier] itp. Do dzisiaj jednak widac czasem auto z
wlewem paliwa zatkany szmatą czy też workiem foliowym.
- Większość dawnych zbiorników z blachy korodowała wewnatrz również, szczególnie gdy zbiorniki bywaly permanatnie
niedopelniane. Na przykład gdy samochód jeżdził na gazie przedewszystkim.
- Zbiorni "oddycha". Gdy sie robi gorąco, paliwo paruje, cisnienie wzrasta, opary benzyny z powietrzem wydostają się na zewnątrz, gdy temperatura spada "wilgotne powietrze wendruje do zbiornika, woda się dostaje do benzyny, koroznia, woda w zbiorniku, zatykały sie gazniki itp.
- By zbiornik nie  rozdymało, powstały rozne rurki odpowietrzające. Ale był też system doprowadzania paliwa  do gażników
w ten sposób że pompka wytwarzano nadcisnienie w zbiorniku szczelnie zamknietym , z zamkniętym odpowietrzeniem.
- W krajach bogatych, wytwornych, gorących, wprowadzono wyprowadzenie rurki z odpowietrzeniem przez filtr węglowy w
który wyłapywał cząsteczki paliwa, i by z niego nie kapało wprowadzono jego "odsysanie" przez silnik spalinowy.
- W moim nie Chevrolecie to odsysanie jest wlaczane przez zaworek typu termostat, a więc po rozgrzaniu silnia.
  Na zimno zbiornik jest połaczony p-rzez odpowierxzające rurki, filtr weglowy z atmosferą. System ten jednak w USA uznano
  za niedostaeczny bo PRZECIEŻ gdyby nie daj Boże zbiornik był nieszczelny to by truło srodowisko oparami paliwa  ;D .
  I jak to mozna kontrolowąc że wszystko jest w zbiorniku szczelne ? Kontrolując podcisnienie ? Mysle że nie. Ze musi być
  kontrolowane zawsze oklreslone nadcisnienie. A jego brak daje sygnał o niesprawnosci. A więc musi być po pierwsze układ szczelny [ szczegolnie ruchomy korek], a otwarcie przelotu do filtra jest prawdopodobnie kontrolowane czymś co jest sprzęzone z komputerem.
- W moim nie Chevrolecie, zaworek [termostacik]' nie działał i odsysanie było permanętne. I też chyba chimeryczne. Zbrzydło
  mi to i zbiornik odpowietrzam bezpośrednio rureczką.
- Sprawy w zbiorniku komplikuje stan nieustannego przepompowywania paliwa ze zbiornika i powrotu naddatku paliwa wypompowywanego i nie zuzytego przez silnik w trakcie jego pracy. 

Falkon

  • Gość
Odp: EVAP
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 02, 2012, 09:37:36 pm »
...Jendrek napisales to o czym ja pisalem kilka postow wczesniej. ja napisalem to w jednym zdaniu bo znajac budowe tego cholerstwa nie wierze ze da sie to ogarnac jednym zaworkiem. po prostu stworzono uklady ktore po latach przerastaja swoje zalozenia i stad programy cash for clunkers ;)

pamietam taka corvette c4 z '84 z zasilaniem CFI - Cross Fire Injection. w stanach byla nazywana "double trouble". miala osprzet i czujniki zdublowane (po jednym na kazdy rzad), osiagala cale 205hp. to miala byc przyszlosc i kierunek rozwoju. okazalo sie ze to byl slepy zaułek. vetta nie miala mocy, nie byla bezawaryjna i do tego nikt nie potrafil jej optymalnie skalibrowac o ile wogole. presja byla tak duza ze leniwi inzynierowie wzieli sie do roboty i opracowali TPI z ktorym do dzisiaj nie ma problemow.

...i mowie wam ze tak jest z EVAP i innymi ekologicznymi systemami. albo leniwi inzynierowie wezma sie znow do roboty, ...albo czeka nas zmierzch motoryzacji ktora znamy.

...albowiem zapowiadam wam ze kiedy pojazdy elektryczne stana sie codziennoscia udam sie do wydzialu komunikacji i zloze swoje prawo jazdy. podziekuje i powiem ze "juz sie najezdzilem" ;)

Offline stachu

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1018
    • Chevrolet g20 chrysler ''babcia'' LIPKI WIELKIE
  • Garażuje w: Lipki Wielkie/Gorzów Wlkp
  • mobil: 663347780
Odp: EVAP
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 03, 2012, 08:48:40 pm »
Cytuj
udam sie do wydzialu komunikacji i zloze swoje prawo jazdy. podziekuje i powiem ze "juz sie najezdzilem" ;)
  ;D ;D ;D ;D ;D
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 03, 2012, 09:05:43 pm wysłana przez edekk »

Offline pituszek

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 5577
    • GMC Safari 1997 4.3 Vortec Pontiac Trans sport 1995 3.1
  • Garażuje w: Warszawa
  • mobil: 606937784
Odp: EVAP
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 04, 2012, 09:08:49 am »
Parę błędów dotyczących EVAP-a,bardziej szczegółowo:
P0440  nie wystarczające podciśnienie
P0441  brak przepływu podczas cyklu oczyszczania
P0442 P0456 P0457  nieszczelność układu
P0443 P0446 P0449  zawór elektromagnetyczny
P0450 P0451 P0452 P0453 czujnik ciśnienia zb. paliwa

Mój  błąd dotyczy elektrozaworu,a właściwie zakłócanie jego działania i systemu przez wodę ,która stała w wężu.Poziom paliwa spadł poniżej 1/4 zbiornika i błędu nie ma.Check nie razi w oczy ;D

Offline Kapitan

  • Klubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 892
  • AUDACES FORTUNA IUVANT
  • mobil: 502247749
Odp: EVAP
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 04, 2012, 01:25:14 pm »
 :) to co napisałem tak długo , było  ;D krótkim komentarzem do następującego stwierdzenia w jednym z poprzednich postów,

Jak już pisałem nieszczelności nie ma, bo sprawdzałem kilka razy rano po nocy ,odkręcam korek i jest podciśnienie zanim jeszcze zapalę silnik.